همه فرمول معجزه‌آسای کریس رونالدو برای تناسب اندام


سایت بدون – یکی از رموز موفقیت کریستیانو رونالدو در ثبات بخشیدن به عملکردش، داشتن زندگی شخصی سالم در کنار تمرینات فشرده است. سایر فوتبالیست‌های سطح اول دنیا هم این موضوع را فهمیده‌اند و همگی همین راه را در پیش گرفته‌‌اند. در این میان، رعایت رژیم غذایی مناسب چیزی است که بسیار اهمیت دارد و تام جویس یکی از آن کارشناسانی است که دستورالعمل‌هایش برای ارتقای عملکرد ورزشکاران، میان بازیکنان سطح اول فوتبال جهان طرفداران پرشماری دارد. به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین مربیان در حوزه بدنسازی و تغذیه بازیکنان، جویس مدت‌هاست که برای خودش در دنیای فوتبال به یک برند تبدیل شده است.
برنامه آمادگی جسمانی کریستیانو رونالدو یکی از آن چیزهایی است که خیلی‌های دیگر از بازیکنان فوتبال به دنبالش هستند چرا که الان بیش از هر زمان دیگری می‌دانند که انجام تمرینات اضافی خارج از زمین تمرینی چقدر می‌تواند روی متمایز شدن آنها از سایر هم‌رشته‌ای‌های آنها تأثیرگذار باشد. در انجام این کار رونالدو به نوبه خودش یک بدعت‌گذار بود. او از همان اولین دوره حضورش در منچستریونایتد از یک گروه از کارشناسان برای انجام تمرینات فیزیکی و ریکاوری ویژه، خارج از بازه زمانی تمرینات تیمی‌اش کمک گرفت و این کار را در رئال مادرید و یوونتوس هم ادامه داد. از آن زمان تا الان، ستاره پرتغالی رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته است و با اینکه الان به سال‌های پایانی دهه چهارم زندگی‌اش نزدیک می‌شود هنوز هم در اوج است و داشتن آمادگی و فیزیک بدنی او آرزوی خیلی‌هاست.
هرچه می‌گذرد تعداد بیشتری از بازیکنان آکادمی‌های فوتبال در سراسر انگلیس جذب شعار جویس می‌شوند که می‌گوید «بازیکنان را باید ساخت نه اینکه متولد کرد» و این روزها تلفن همراه جویس پر از پیام بازیکنانی است که از او درخواست راهنمایی و مشاوره دارند. مشتریان او الان شامل بازیکنانی مانند آنتونی الانگا از منچستریونایتد، جیمی باینو جیتنز از بوروسیا دورتموند، تینو لیورامنتو از ساوتهمپتون، مویزه کین از یوونتوس، دمارای گری از اورتون، هاروی ویل و لارن جیمز از چلسی می‌شود. جویس این روزها آنقدر سرش شلوغ شده که نگران است نتواند نظر همه مشتریانش را جلب کند. او به سایت گل گفت: «زمانی که یک پسر بچه به اتاقم می‌آید، از او تست می‌گیرم و یکسری اطلاعات اضافی هم از باشگاه‌ها می‌گیرم تا آنها را با چیزی که در نهایت خودمان به دست می‌آوریم مقایسه کنیم. من کارهایی که با یک فوتبالیست انجام می‌دهم را با عملکرد ورزشکاران سایر رشته‌ها مقایسه می‌کنم. هدف من این نیست که یک فوتبالیست را به دونده دوی ۱۰۰ متر تبدیل کنم اما اگر آنها حواس‌شان بیشتر به طرز دویدن‌شان باشد و هنگام بازی‌ها تکنیک‌های درست را به کار ببندند، بهتر نتیجه خواهند گرفت. من اخیراً یک بازیکن آکادمی داشتم که مسابقه ۲۰۰ متر دوی سرعت در رده ملی را برد. حتی بعد از جلسات‌مان هم این افراد ممکن است از من دستورالعمل‌های اضافی بخواهند. تنها مشکلی که شغل من دارد این است که گاهی اوقات من به اندازه کافی وقت ندارم. در پیش‌فصل، برنامه کاری من دیوانه‌کننده می‌شود چون من با کلی بازیکن کار می‌کنم. آنها به من پول می‌دهند تا ورزشکار بهتری شوند. انجام این تمرینات می‌تواند آنها را از بازیکنی با حقوق ۲۰ هزار پوند در هفته به بازیکنی با حقوق ۳۰ هزار پوند در هفته تبدیل کند. رونالدو با نشان دادن اینکه استعداد فقط بخشی از ملزومات موفقیت است، دنیای فوتبال را تغییر داد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *