همه فوتبال می خواهند علی دایی رییس فدراسیون شود ، علی دایی نمی خواهد

سایت بدون – «علی دایی می‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال شود». این جمله را در هفته‌های اخیر بارها شنیده‌ایم، چه از زبان اهالی فوتبال و چه در رسانه‌ها که به اصلاح اساسنامه فدراسیون اشاره کردند و اعتقاد دارند راه برای امثال دایی در زمینه ریاست فدراسیون باز شده است. از نظر تحصیلات شاید علی دایی یکی از معدود فوتبالیست‌هایی باشد که با مدرک دکترا به راحتی می‌تواند در انتخابات شرکت کند، اما از نظر مدیریتی شروطی در اساسنامه وجود داشت که اخیرا اصلاح شده و حالا آقای گل فوتبال جهان و یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران می‌تواند به جای مربیگری از این پس به مدیریت فدراسیون فکر کند.

علی دایی باید رئیس فدراسیون شود
با وجود اصلاح اساسنامه شرط داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، راه را برای خیلی از فوتبالیست‌های مطرح ایرانی بسته تا بتوانند در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت کنند، اما علی دایی که به خاطر دیسیپلین بالا و جدیت خود در کار گزینه مناسبی برای مدیریت در فوتبال به شمار می‌رود، با مدرک دکترا منعی با اساسنامه جدید برای شرکت در انتخابات ندارد. در روزهای اخیر افرادی همچون امیر قلعه‌نویی، علی فتح‌الله‌زاده و محسن بنگر در مصاحبه‌های خود از گزینه ریاست دایی در فدراسیون فوتبال دفاع کردند. افراد دیگری هم در سال‌های اخیر بودند که علی دایی را به‌عنوان یک شخصیت معتبر فوتبالی برازنده پست ریاست فدراسیون می‌دانستند و حتی خیلی‌ها اعتقاد داشتند دایی به‌عنوان آقای گل جهان می‌تواند ریاست AFC را هم برعهده بگیرد. باید دید در انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال که قطعا باید برای برگزاری آن دوباره از نامزدها نام‌نویسی شود، دایی به پیشنهاد اهالی فوتبال پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر.

دایی و علاقه شدید به مربیگری
علی دایی که حتی قبل از پایان دوران بازیگری خود مربیگری را آغاز کرد و اتفاقا در همان تجربه اول خود قهرمانی لیگ ایران را به دست آورد، علاقه زیادی به مربیگری دارد و چندباری در مصاحبه‌های خود به این موضوع اشاره کرده است. دایی که البته بیزینس‌های زیادی را در دودهه اخیر به راه انداخته و فکر اقتصادی خوبی هم دارد، برای ورود به انتخابات باید رایزنی و لابی‌گری با اعضای مجمع را در دستور کار قرار دهد؛ مسیری که بعید است علی دایی علاقه‌ای به پاگذاشتن در آن داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به شایعاتی که پیرامون ممنوع‌الکارشدن دایی حتی به‌عنوان مربی در لیگ‌برتر و به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی هم شنیده می‌شود، شاید شهریار این ریسک را نپذیرد که با ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال برابر رقبای کاربلد خود شکست بخورد.

اگر دایی رئیس شود…
توصیه اهالی فوتبال به انتخاب علی دایی به‌ عنوان رئیس فدراسیون چند دلیل مهم دارد. اول از همه اینکه فوتبالی‌ها معتقدند کسی که از جنس آنها باشد، به درستی درباره فوتبال تصمیم می‌گیرد. مورد بعدی اعتبار بین‌المللی علی دایی است که شاید هیچ فوتبالیست دیگری در ایران نداشته باشد. دایی به ‌عنوان آقای گل جهان چند باری به مراسم‌ مختلف از سوی فیفا دعوت شده و در تمام دنیا فوتبال ایران را به نام او می‌شناسند. انتخاب دایی می‌تواند ارتباط میان فدراسیون فوتبال ایران با فیفا و AFC را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد. اگر علی دایی یا یک فوتبالیست مطرح دیگر با توجه به اصلاح اساسنامه به انتخابات ورود کند، احتمالا با استقبال اعضای مجمع مواجه خواهد شد و بعید نیست ریاست فوتبال را در دست بگیرد.

محمد دایی: علی علاقه‌ای به ریاست فدراسیون ندارد
محمد دایی، برادر بزرگ‌تر علی دایی که معمولا در همه تیم‌های باشگاهی کنار شهریار به‌ عنوان مربی حضور داشته، درباره بحث مطرح‌شده برای ورود علی دایی به انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از اصلاح اساسنامه به «شهروند» می‌گوید: «از نظر من هر چه خود اهالی فوتبال بتوانند مدیریت این رشته را در دست بگیرند، برای فوتبال بهتر است. از قدیم بارها گفته‌ایم که فوتبال باید به دست فوتبالی‌ها اداره شود اما متأسفانه تاکنون که مسیر برای خیلی‌ها بسته بوده. حالا این‌طور که شنید‌ه‌ایم در اساسنامه جدید قرار است راه برای ورود فوتبالی‌ها باز شود که اتفاق خوبی است.»او همچنین می‌افزاید: «اگر یک فرد فوتبالی بتواند در انتخابات پیش رو رأی بیاورد، اتفاق بزرگی برای فوتبال خواهد بود. البته فقط فوتبالی‌بودن نمی‌تواند معیاری برای انتخاب یک فرد به‌عنوان رئیس باشد. رئیس فدراسیون باید از نظر تحصیلات هم بالا باشد و بتواند فوتبال را مدیریت کند.»مربی سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد علی دایی برای ریاست فدراسیون پا پیش بگذارد، می‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم علی دایی علاقه‌ای ندارد که وارد انتخابات و بحث‌های مدیریتی شود. او بیشتر به مربیگری علاقه دارد و این را در سال‌های اخیر هم نشان داده است. باز هم خودش باید در این‌باره صحبت کند و من نمی‌توانم به جای او تصمیم بگیرم. با این حال پیش‌بینی من این است که علی دایی می‌خواهد به مربیگری ادامه دهد و ترجیح می‌دهد به جای حضور در پست ریاست فدراسیون فوتبال روی نیمکت کار کند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *