همه مشکلات بارسلونا و ژاوی برای فصل بعد/ همه چیز روی هوا

سایت بدون – تیم مدیریت ورزشی بارسلونا متشکل از ژاوی ارناندس، ماتئو آلمانی و یوردی کرویف، مدت‌ها است که در حال ارزیابی بازیکنان تیم هستند و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند از اینکه آبی‌اناری‌ها در آینده تیمی مدعی می‌مانند. حالا که فصل به پایان رسیده، وقت تصمیم‌گیری و اتخاذ یک استراتژی بلندمدت است چون کرویف، ژاوی و ماتئو آلمانی بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

فعلاً خبری از خرید نیست
بارسلونا در حال حاضر اصلاً قدرت خرید ندارد چون هیچ پولی ندارد واقعاً هیچ پولی. بنابراین فعلاً امکان خرید روبرت لواندوفسکی یا رافینیا برای این تیم وجود ندارد. بازیکنانی مثل مارکوس آلونسو و سزار آسپیلیکوئتا هم با آنکه از ارزش کمتری برخوردارند اما برای بارسلونا خیلی هم ارزان نیستند و در شرایط کنونی همان چند میلیون یوروی ناقابل برای خرید این بازیکنان هم موجود نیست.

ماجرای دمبله
عثمان دمبله بهترین نمونه است. این بازیکن می‌خواهد روی قراردادش با بارسلونا کار کند و اگر شد بماند اما باشگاه نمی‌تواند خواسته‌های او را برآورده کند چون پولی وجود ندارد. برای باشگاه سخت است که شرایط قرارداد با بال فرانسوی را بهبود بخشد و برای همین از ابتدا هم نگه داشتن او در نوکمپ کار سختی بوده است. همین پنجشنبه گذشته شایعات زیادی در مورد دمبله منتشر شد مبنی بر اینکه او به باشگاه گفته مایل به جدایی است و خانه‌ای را که اجاره کرده بوده پس داده است اما هیچ منبع موثقی این گزارش‌ها را تأیید نکرد. از فرانسه هم خبر می‌رسد پاری‌سن‌ژرمن دیگر علاقه‌ای به جذب او ندارد و نمی‌خواهد در آستانه فصل جدید خود را درگیر این ماجراها کند.

فروش بازیکنان
حرف‌های رئیس بارسلونا در اقداماتی که قصد انجامشان را دارد در مورد فروش دارایی‌ها یا توافق با CVC ،تا به این وسیله نقدینگی خود را افزایش دهد، مبهم است و به نظر می‌رسد لاپورتا به بن‌بست رسیده باشد. او یا باید توافقی بلندمدت را بپذیرد که به نفع باشگاه نیست یا اینکه انتخاب دیگری ندارد جز اینکه به میزان قابل توجهی دستمزدها را کاهش دهد یا بازیکنانی را بفروشد تا پول لازم به دستش برسد. ژاوی در شرایط سختی قرار دارد و منتظر پاسخ این سؤال‌ها است چون خودش خیلی خوب می‌داند نمی‌تواند با این تیم در فصل آینده مدعی قهرمانی بود.

اقدامات سختگیرانه
نبود منابع مالی واقعاً مایه استرس و عذاب بارسلونا و هوادارانش شده. لاپورتا قصد انجام اقدامات سختگیرانه‌ای دارد که می‌تواند تیم را دچار مشکل و اختلاف کند. با وجود نگرانی‌های قانونی در این باره، رئیس باشگاه قصد دارد دستمزدها را کاهش دهد یا برخی قراردادها را فسخ کند. او قصد داشت با لالیگا بر سر فرمولی جدید به توافق برسد تا بر اساس آن سقف دستمزدها را افزایش دهد. خاویر تباس، رئیس لیگ اسپانیا اما خیلی روشن برای او توضیح داد که قرار نیست هیچ ارفاقی در این زمینه به بارسلونا بشود.

بازی جوانمردانه مالی
مدتی است که پرونده تخطی بارسلونا از فیرپلی مالی یوفا در جریان است و هنوز هم حل نشده، این یعنی مشکلات مالی ادامه دارد. خوان لاپورتا و مدیرانش این را از زمانی که کنترل باشگاه را به دست گرفتند، می‌دانستند اما واقعیت این است که در حال حاضر راه‌حلی برای این معضل وجود ندارد. بحث‌های فراوانی صورت گرفته، خواسته‌اند دارایی‌های باشگاه را بفروشند یا موضوع توافق با CVC بر سر حق پخش و اسپانسرشیپ مطرح شده است اما باشگاه همچنان خیلی مقروض است.

قراردادهای نزدیک
بدترین بخش این وضعیت انفعالی و مبهم فعلی این است که فرصت‌ها یکی بعد از دیگری از بین می‌روند. بازیکنان مشخصی هستند که منتظر بارسلونا هستند برای اینکه برنامه‌های آینده خود را مشخص کنند. چند قرارداد در آستانه توافق و امضا است و شرایطش کاملاً فراهم شده اما منتظر بودجه لازم هستند. این مسأله در خریدهای جدید و تمدید قراردادها نقش پررنگی دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *