همه چیز درباره تن هاخ که سرمربی منچستریونایتد شود/ بچه پولدار عشق فوتبال


سایت بدون – اریک تن هاخ به خواسته پدرش برای اینکه به شغل خانوادگی‌شان ملحق شود، گوش نداد تا راهش را در فوتبال دنبال کند. مربی آژاکس نامزد اول جانشینی رالف رانگنیک روی نیمکت منچستریونایتد است و گفته می‌شود توافق کلی بین دو طرف حاصل شده. تن هاخ با توجه به بزرگی کار پیش رو و اینکه یونایتد در تابستان با یک خانه‌تکانی اساسی مواجه می‌شود، مایل نیست عجولانه تصمیم بگیرد. او نگران است به طور کامل مسئولیت نقل و انتقالات را به او ندهند و همچنان در حال بررسی است.
اما هر چه اتفاق بیفتد، پول برای او عامل مهمی نیست چون از خانواده‌ای بسیار پولدار وارد فوتبال شده است.
بی بی‌سی گزارش داده او نیازی به یک «شغل بزرگ» ندارد و بیشتر نگران شیوه مدیریت باشگاه و نوع تصمیم‌گیری‌ها در تیمی است که در آن کار می‌کند.
پدر تن هاخ مالکیت یک شرکت بزرگ املاک را بر عهده دارد و چند بنگاه اقتصادی دیگر هم زیر نظرش کار می‌کنند. او آرزو داشت اریک در این شغل خانوادگی در کنار برادرهایش فعالیت کند اما اریک در اوج جوانی به صراحت گفت علاقه‌ای ندارد که این شغل را دنبال کند.
او فوتبالیست درخشانی بود که در دهه ۹۰ در آکادمی توئنته رشد کرد. او در هلند دور زد و دو بار به توئنته برگشت که سومین دوره حضورش موفق‌ترین آنها بود و ۱۶۰ بازی برای این تیم انجام داد.
تن هاخ البته به‌عنوان مربی به دستاوردهای بزرگتری رسید و با سبک کاری هیجان‌انگیزش در دوران پنج ساله مربیگری در آژاکس همه را شگفت‌زده کرده است. این باعث شده تیم‌هایی مانند منچستریونایتد علاقه‌مند به همکاری با او شوند هر چند اصلاً نمی‌شود با اطمینان گفت او این پیشنهاد را می‌پذیرد.
گری نویل، تیم سابق خود را «مسخره» توصیف کرده و به تن هاخ حق داده که برای آمدن به این تیم اکراه داشته باشد. او در پادکست اسکای اسپورتس بعد از تساوی منچسترسیتی و لیورپول گفت:«امروز صبح خواندم اریک تن هاخ می‌خواهد تمام خواسته‌هایش در باشگاه تأمین شود و در غیر این صورت قبول نمی‌کند. می‌توانید تصور کنید در روزها و هفته‌های پیش رو چه اتفاقی می‌افتد اگر نتوانند با تن هاخ به توافق برسند چون مشخص می‌شود باشگاه در چه شرایطی به سر می‌برد و چقدر اوضاع تیم نامناسب است.»
او ادامه داد:«می‌توانید ببینید منچستریونایتد در حال حاضر با بازیکنان خود چه می‌کند. حتی یک بازیکن نیست که این اواخر پیشرفت کرده باشد. ببینید با فان دبیک چه کردند و اگر شما تن هاخ باشید به فان دبیک زنگ می‌زنید و شرایط را از بازیکن سابق خود می‌پرسید. فکر می‌کنید حتی یک نکته مثبت می‌تواند بگوید؟ بنابراین من شک دارم که خواسته‌های تن هاخ-نه مالی بلکه کنترل امور، جذب بازیکنان، ساختار، آکادمی- با چیزی که مربی‌های دیگر در این ۱۰ سال خواسته‌اند، تفاوت داشته باشد. منچستریونایتد هم با آنها کنار نمی‌آید و من فکر می‌کنم روزهای سختی در انتظارشان است. البته هنوز باور دارم او را جذب می‌کنند اما نیازهای مربی باید تأمین شود و تن هاخ از آن کسانی نیست که از خواسته‌هایش کوتاه بیاید.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *