همه چیز درباره جدیدترین فیلم بتمن/ خفاشی دیگر در راه

سایت بدون – فیلم «بتمن» به‌عنوان جدیدترین فیلم این شخصیت‌ دوست‌داشتنی با بازیگر و کارگردانی جدید از راه می‌رسد. شاید در نگاه نخست این فرض مطرح شود که اطلاعات زیادی درباره این فیلم وجود ندارد اما جزییات قابل توجهی درباره فیلم «بتمن» منتشر شده است.

وقتی در سال ۲۰۰۸ استودیوی مارول تصمیم گرفت تا کتاب‌های مصور و کمیک‌ بوک‌های انتشارات مارول را به فیلم‌های سینمایی سازمان‌یافته تبدیل کند، هیچکس تصور نمی‌کرد همکاری آن‌ها با دیزنی اقتصاد سینما را برای همیشه تغییر دهد. فیلم‌های دنیای سینمایی مارول انقلاب بزرگی در صنعت سینما بودند و بسیاری از رکوردهای مالی را جابه‌جا کردند. در دوازده سال گذشته، بیست و سه فیلم سینمایی براساس کمیک بوک‌های مارول ساخته شد و درآمدی بیشتر از بیست و دو میلیارد و ششصد میلیون دلار را به همراه داشت.

استودیوی برادران وارنر و انتشارات دی‌سی به‌عنوان جدی‌ترین رقیب دیزنی و مارول که تاثیرگذاری و محبوبیت فیلم‌های حریف قدرتمند را نظاره می‌کردند، تصمیم گرفتند سیاست مشابهی را اتخاذ کنند. بنابراین دنیای سینمایی گسترش‌یافته دی‌سی براساس کتاب‌های مصور این انتشارات از راه رسید و فیلم «مردی از جنس فولاد» با هنرنمایی هنری کویل در نقش سوپرمن و با کارگردانی زک اسنایدر ساخته شد. یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم کریستوفر نولان، کارگردان محبوب سه‌گانه «شوالیه تاریکی» بود. «مردی از جنس فولاد» در سال ۲۰۱۳ اکران شد و بیشتر از ۶۶۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

اما موفقیت فیلم «مردی از جنس فولاد» دلیل قانع‌کننده‌ای برای موفقیت سایر فیلم‌های دنیای سینمایی گسترش‌یافته دی‌سی نبود. عجله‌ای که کارگردانان فیلم‌های دی‌سی برای روایت داستان شخصیت‌های محبوبشان داشتند، باعث شد فیلم‌های این دنیای در حال شکل‌گیری چندان موفق نباشند. نه‌تنها منتقدان بلکه تماشاگران هم از فیلم‌های «بتمن در مقابل سوپرمن» و «جوخه انتحاری» استقبال نکردند و به همین دلیل به نظر می‌رسید که دی‌سی در برابر رقیب دیرینه‌اش شکست خورده است. اما فیلم‌های «زن شگفت‌انگیز» و «آکوامن» جذاب‌تر بودند و فروش بهتری را تجربه کردند. به همین دلیل عوامل استودیوی برادران وارنر متوجه شدند که بهتر است تمرکز خود را روی فیلم‌های مستقل هر شخصیت قرار دهند.

با این حال دنیای سینمایی دی‌سی بیش از حد بی‌نظم شده بود و به نظر نمی‌رسید که بتواند به جایگاهی که باید به آن دست پیدا کند حتی نزدیک شود. به همین دلیل فیلم «جوکر» از راه رسید و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب‌های مصور دی‌سی تبدیل شد. این فیلم که هیچ ارتباط مستقیمی با دنیای سینمایی دی‌سی نداشت، استودیوی برادران وارنر را قانع کرد تا به توسعه فیلم‌های کاملا مستقل از دنیای سینمایی شکست‌خورده‌اش فکر کند و شرایط برای ساخت فیلم جدید «بتمن» فراهم شد.

چگونه فیلم The Batman قدم به قدم تولید نزدیک‌تر شد؟

کریستین بیل در نقش بروس وین و بتمن در سه‌گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان انتظارات از نقش بتمن در سینما را بالا برده بود. بنابراین وقتی استودیوی برادران وارنر به‌صورت رسمی اعلام کرد که بازیگر نقش بتمن نامی به جز بن افلک نیست، هواداران شوالیه تاریکی به معنای واقعی کلمه ناامید شدند. آن‌ها باور داشتند بن افلک نمی‌تواند بازیگر خوبی برای نقش بتمن باشد. اگرچه گروهی از هواداران بتمن مدعی می‌شدند باید به این بازیگر جذاب فرصت داد تا خودش را در نقش بتمن ثابت کند اما حضور او در برابر دوربین کارگردانی به نام زک اسنایدر در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» هم باعث نشد بن افلک به بتمن خوبی تبدیل شود. او بسیاری از هواداران بتمن را ناامید کرد و پس از آن در فیلم «لیگ عدالت» هم حضور جذابی نداشت.

پس از آن که بن افلک به دلیل مشکلات شخصی (اعتیاد به مشروبات الکلی) به حاشیه رفت، استودیوی برادران وارنر نگران آینده بتمن در فیلم‌های دی‌سی شد. اما فیلم‌های دی‌سی هم آن‌قدر ناامیدکننده ادامه پیدا کردند که همه چیز برای ظهور یک بتمن جدید در سینما فراهم شد. بنابراین استودیوی برادران وارنر به ساخت فیلم «بتمن» چراغ سبز نشان داد. اگرچه این فیلم ارتباطی با سایر فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی ندارد اما به معنای آن نیست که هواداران دی‌سی نتوانند منتظر یک یا چند شگفتی تاریخی باشند.

چه کسانی فیلم The Batman را می‌سازند؟

مهم‌ترین نامی که حول محور فیلم جدید بتمن حضور دارد، مت ریوز است. کارگردان صاحب سبکی که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ و با فیلم «کلاورفیلد» دیده شد و پس از آن کارگردانی دومین فیلم مجموعه «سیاره میمون‌ها» با نام «سقوط سیاره میمون‌ها» را برعهده گرفت. اما فیلمی که نام مت ریوز را در میان کارگردانان مستعد و قدرتمند هالیوود قرار می‌دهد، فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. این فیلم نه‌تنها مورد توجه منتقدان قرار گرفت بلکه آمار فروش خوبی در گیشه ثبت کرد.

مت ریوز وظیفه کارگردانی فیلم «بتمن» را برعهده دارد. او فیلم‌نامه این فیلم را هم با همراهی متسون تاملین می‌نویسد و دیلن کلارک هم به‌عنوان تهیه‌کننده از مت ریوز یاری می‌گیرد. بنابراین مت ریوز به معنای واقعی کلمه اصلی‌ترین نامی است که حول محور فیلم جدید بتمن وجود دارد. استودیوی برادران وارنر هم با دادن آزادی‌های حداکثری به مت ریوز امیدوار است این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های دی‌سی در چند سال اخیر تبدیل شود.

چه کسانی در فیلم The Batman‌ بازی می‌کنند؟

استودیوی برادران وارنر برای موفقیت فیلم جدید بتمن به‌عنوان مهم‌ترین و موردانتظارترین فیلم دی‌سی در آینده نزدیک از تیم بازیگری بسیار قدرتمندی یاری گرفته تا یک شاهکار ابرقهرمانی براساس کتاب‌های مصور شوالیه تاریکی در برابر دوربین قرار بگیرد. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین نقش‌های فیلم «بتمن» و بازیگران آن آشنا شوید.

رابرت پتینسون در نقش بروس وین و بتمن

اولین بار در تابستان سال ۲۰۱۹ بود که شایعاتی پیرامون حضور رابرت پتینسون در نقش بتمن به گوش رسید. چند ماه بعد، رابرت پتینسون به عنوان بتمن جدید سینما معرفی شد. رابرت پتینسون که تا چند سال پیش به دلیل حضور در مجموعه فیلم‌های «گرگ و میش» و «هری پاتر» محبوب نوجوانان بود در سال‌های اخیر با حضور در فیلم‌هایی مانند «فانوس دریایی»، «زندگی والا» و «زمان خوب» ثابت کرد بازیگر توانمندی به نظر می‌رسد. رابرت پتینسون با حضور در فیلم «تنت» به کارگردانی کریستوفر نولان، دوران جدیدی از بازیگری‌اش را آغاز کرده که احتمالا با فیلم جدید بتمن به اوج می‌رسد.

جفری رایت در نقش جیمز گوردون

شخصیت جیمز گوردون با هنرمایی گری اولدمن در سه‌گانه «شوالیه تاریکی» در بالاترین سطح خود قرار گرفت. بنابراین جفری رایت کار دشواری برای تبدیل‌شدن به جیمز گوردون جدید سینما دارد. چراکه همه مردم انتظارات بسیار زیادی از این شخصیت دارند.

زویی کرویتز در نقش کت‌وومن

شاید انتخاب زویی کرویتز به‌عنوان نقش کت‌وومن در فیلم جدید بتمن لقب جنجالی‌ترین انتخاب تیم کارگردانی مت ریوز را تصاحب کند. چراکه هواداران باور دارند این نقش اصلا مناسب زویی کرویتز نیست. او در فیلم‌های «مکس درمانده: جاده خشم» و «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» حضور پررنگی داشته و در سریال «نهایت توانایی» هم در نقش اصلی حضور پیدا کرده است.

پل دینو در نقش ریدلر

در ابتدا قرار بود جوناه هیل در نقش ادوارد اشتون یا ریدلر حضور پیدا کند اما استودیوی برادران وارنر نتوانست با این بازیگر به توافق برسد. بنابراین نوبت به مذاکره با پل دینو رسید که سابقه هنرنمایی در فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» و «مرد ارتشی سوییسی» را دارد. شایعاتی به گوش می‌رسد که مت ریوز شخصیت‌پردازی ریدلر را تحت تاثیر هنرنمایی هیتث لجر در نقش جوکر توسعه داده و پل دینو هم نیم‌نگاهی به نقش‌آفرینی تاریخی لجر داشته است.

کالین فارل در نقش پنگوئن

نام‌هایی که در ابتدا درباره بازیگر شخصیت پنگوئن در فیلم جدید بتمن به گوش می‌رسید، هیچ اشاره‌ای به کالین فارل نداشت. اما او به‌صورت کاملا ناگهانی برای ایفای نقش اسوالد چسترفیلد کابلپات یا آز انتخاب شد. آز در کتاب‌های مصور انتشارات دی‌سی به پنگوئن تبدیل می‌شود اما در فیلم «بتمن» یک خلافکار خیابانی لقب می‌گیرد که هنوز به پنگوئن معروف تبدیل نشده است.

اندی سرکیس در نقش آلفرد پنی‌ورث

بازیگر شخصیت گالوم در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در سال‎های اخیر به سوی کارگردانی هم متمایل شده اما هنوز هم هواداران سینما او را با هنرنمایی‌هایش در نقش‌های مجازی به یاد می‌آورند. او که فرصت همکاری با مت ریوز را در فیلم‌های «سقوط سیاره میمون‌ها» و «جنگ برای سیاره میمون‌ها» داشته برای حضور در نقش آلفرد پنی‌ورث، دستیار بروس وین و بتمن، در فیلم جدید شوالیه تاریکی به توافق کامل رسیده است.

فیلم The Batman چه زمانی اکران می‌شود؟

این فیلم قرار بود در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) اکران شود، اما تنها پروژه ساخت فیلم جدید بتمن تنها ۴ ماه پس از آغاز فرایند تولید و فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. استودیوی برادران وارنر پس از آن تصمیم گرفت اکران فیلم تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) به تاخیر بیاندازد اما این تاخیر نسبتا طولانی هم زمان لازم برای عوامل فیلم را فراهم نکرده بود. بنابراین مدتی پیش به صورت رسمی اعلام شد که اکران فیلم جدید بتمن تا تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) غیرممکن به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *