همه چیز درباره رییس جنجالی رئال مادرید/ثروت فلورنتینو پرس چقدر است؟

https://as00.epimg.net/futbol/imagenes/2018/10/20/primera/1540037550_053164_1540039314_noticia_normal.jpg

سایت بدون -نام فلورنتینو پرس را حتی می‌توان در کنار امثال آلفردو دی‌استفانو، رائول و کریستیانو رونالدو، به‌عنوان مهم‌ترین افراد تاریخ باشگاه رئال مادرید آورد. همین نشان می‌دهد که این تاجر اسپانیایی چه تاثیری بر این باشگاه گذاشته است.
او موافقان و مخالفان بسیاری دارد چرا که از سویی، مربیان را با یک نتیجه ضعیف اخراج می‌کند و از سوی دیگر، در بازار نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشته است اما تردیدی نیست که او از افراد مهم تاریخ باشگاه رئال است.
اما پرس از کجا آمده و چه ثروتی دارد؟

فلورنتینو پرس کیست؟
پرس که سابقه حضور در عرصه سیاست را هم دارد، پس‌زمینه‌ای در مهندسی عمران و ساخت‌ و ساز دارد. او از زمانی که شرکت گروپو ACS در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد معاون رییس آن بوده و همچنین ۸/۱۲ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد. سهام هیچ فردی بیشتر از او نیست.
نخستین تلاش پرس برای گرفتن کنترل باشگاه رئال مادرید ناموفق بود و او در سال ۱۹۹۵ نتوانست ریاست رئال را به دست بگیرد. در آن هنگام رامون مندوسا در انتخابات پیروز شد و کمی بعد هم از این سمت کنار رفت.
سال ۲۰۰۰ بود که پرس تصمیم گرفت از اوضاع مالی نابسامان رئال استفاده کند و با وعده خرید چند بازیکن در کلاس جهانی، از جمله لوییس فیگو از بارسلونا، ریاست رئال را به دست گرفت. پرس ۲/۹۴ درصد آرا را به دست آورد و به وعده‌اش هم عمل کرد و فیگو را از بزرگترین رقیب رئال به خدمت گرفت. مبلغ انتقال فیگو در آن هنگام رکوردشکن شد.
آمدن این بازیکن پرتغالی آغازی برای خریدهای کهکشانی رئال مادرید در سال‌های پیش رو بود و آنها زین‌الدین زیدان، رونالدو، دیوید بکام، مایکل اوون و روبینیو را هم خریدند.
در دوره شش‌ساله حضور پرس در رئال، این تیم دو قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب کرد اما پرس در فوریه ۲۰۰۶ از سمت خود استعفا داد.
او در بازگشتش به رئال در سال ۲۰۰۹ سیاست کهکشانی‌ها را ادامه داد و این بار کاکا، کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، ژابی آلونسو، مسعود اوزیل، آنخل دی‌ماریا و گرت بیل در سال‌های ریاست او به رئال آمدند.
خرید این بازیکنان بزرگ همراه بود با سال‌ها موفقیت برای رئال. آنها در سه سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان شدند و همچنین در فصل ۱۷-۲۰۱۶ هم لالیگا را فتح کردند.

ثروت پرس چقدر است؟
پرس بیشترین سهام یک شرکت به ارزش چندمیلیون دلار را در اختیار دارد و فرد اصلی دومین باشگاه ثروتمند کره زمین هم هست. به این ترتیب عجیب نیست که او یکی از ثروتمندترین اسپانیایی‌های دنیا باشد.
ارزش رئال مادرید که سهام آن کاملا در اختیار طرفداران است، ۶/۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. درآمد باشگاه در فصل ۱۸-۲۰۱۷ به ۷۵۰ میلیون یورو رسید.
فوربس تخمین زده که ثروت پرس حدود ۲ میلیارد دلار باشد. به این ترتیب او در رده‌بندی ثروتمندترین افراد دنیا، رده ۱۲۱۵ را به خود اختصاص داده است.

دستمزد پرس چقدر است؟
هیچ مدرکی درباره دستمزد پرس به‌عنوان رییس باشگاه رئال مادرید منتشر نشده است اما دستمزد او به‌عنوان سهامدار عمده و معاون ACS در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. پرس در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۹۳/۵ میلیون یورو به‌عنوان دستمزد دریافت کرد که بخشی از آن بر مبنای عملکرد خود او بود.
منبع: گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *