همه چیز در مورد سون هیونگ مین ستاره کره‌ای این روزهای تاتنهام /نابغه شرقی

سایت بدون – گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا، اولین بازیکن آسیایی که در لیگ‌برتر انگلیس بیش از ۵۰گل زده و رکورددار گل در لیگ قهرمانان اروپا بین بازیکنان قاره آسیا ؛ تمام این تعاریف و توصیف‌ها به یک اسم ختم می‌شود: سون هیونگ مین، ستاره ۲۸‌ساله کره‌ای تیم تاتنهام. این بازیکن‌ که طی چند فصل اخیر یکی از ستاره‌های اسپرها بوده، در این فصل و زیر نظر ژوزه مورینیو کیفیت بالاتری از خودش نشان داده و تا اینجای فصل در ۶ بازی ۸ گل به ثمر رسانده و فعلا آقای گل لیگ‌جزیره است. سون برای رسیدن به این نقطه از موفقیت راهی را طی کرده که نگاهی کوتاه به آن می‌تواند جالب باشد.

کودکی و نقش پررنگ پدر
برای نقطه شروع فوتبال سون باید به شهر چون چئون، محل تولد او رفت. از همان روزهای ابتدایی، تاثیر پدرش در آینده او بیش از هر فرد دیگری بود. پدرش سون سونگ جونگ یک فوتبالیست حرفه‌ای بود، اما خیلی زود و در ۲۸ سالگی به دلیل مصدومیت شدید، فوتبال را کنار گذاشت. سون از همان روزی که راه رفتن را شروع کرد، پدرش توپ فوتبال را در اختیارش گذاشت. همین مساله باعث شد که سون بر خلاف هم سن و سالانش به جای بازی‌های ویدئویی یا دیگر اسباب بازی‌ها، بیشتر ساعاتش را با توپ فوتبال بگذراند.
بعد از آن بود که پدر به تعلیم فوتبال به دو پسرش پرداخت. نکته جالب اینجاست که او هر روز ۶ ساعت را فقط صرف آموزش اصول ابتدایی فوتبال به پسرانش می‌کرد. در کنار این، دو پسر زیر نظر پدرشان ۴ ساعت بدون وقفه با سرعت‌های مختلف دور محل تمرین می‌دویدند. نکته جالب‌تر اینجاست که پدر سون به او اجازه نداد که تا ۱۴ سالگی وارد یک مسابقه رسمی فوتبال شود. او عقیده داشت، فضای مسابقه باعث می‌شود ماهیچه‌های بازیکنان نوجوانان بیش از اندازه فعالیت کند و در نتیجه پتانسیل آنها کاهش می‌یابد.

تمرکز صرف روی فوتبال
در مورد زندگی شخصی و روابط سون خبرهای زیادی مطرح نیست که دلیل عمده آن هم بی‌حاشیه بودن این بازیکن کره‌ای است. در حالی که بسیاری از بازیکنان هم‌سن و سال او همسر و فرزند دارند، او مجرد است و باز هم در اینجا رد پای پدرش دیده می‌شود. او چند وقت پیش فاش کرد که پدرش توصیه کرده تا زمان بازنشستگی از دنیای فوتبال چندان به فکر تشکیل خانواده نباشد و فقط روی فوتبال تمرکز کند.  البته در کنار فوتبال، او از تفریحات خودش غافل نمی‌شود. مسافرت، تماشای فیلم‌های سینمایی و انجام بازی‌های ویدئویی از جمله کارهایی است که در اوقات فراغت انجام می‌دهد. حضور در آلمان و انگلیس موجب شده او این دو زبان را نیز خیلی زود یاد بگیرد. نکته جالب اینجاست که بنا به گفته نزدیکانش، او برای یادگیری زبان آلمانی، انیمیشن باب اسفنجی را به زبان آلمانی می‌دید.


ورود به مسیر موفقیت

روز تولد ۱۸ سالگی سون بی‌شک یکی از درخشان‌ترین روزهای زندگی این بازیکن کره‌ای است. جولای‌۲۰۱۰ او اولین قرارداد رسمی‌اش را با تیم اصلی هامبورگ امضا  و سه سال در این تیم آلمانی بازی کرد و در ۷۹‌بازی توانست ۲۱‌گل به ثمر برساند. مقصد بعدی سون یکی دیگر از تیم‌های آلمان یعنی بایرلورکوزن بود که رکورد قراردادهای قبلی او را شکست و با ۱۰‌میلیون یورو سون را جذب کرد. آمار او در لورکوزن باز هم ۲۱‌گل زده بود اما این بار در ۶۱‌بازی. ۵ سال حضور در فوتبال آلمان برایش کافی بود و در سال‌۲۰۱۵ با رقم ۲۲‌میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا گرانترین بازیکن آسیایی لقب بگیرد.
هر فصل که از حضور او در لباس سفیدهای لندن می‌گذشت، عملکردش نیز بهتر می‌شد. در همین راستا در سومین فصل حضور در تاتنهام، با ۴۷‌گل زده، گلزن‌ترین بازیکن آسیایی لیگ‌جزیره شد و در فصل بعد نیز با ۱۲‌گل بهترین آسیایی لیگ قهرمانان‌اروپا.

درآمد و ثروت
طبق اطلاعاتی که رسانه‌های انگلیسی منتشر کرده‌اند، سون حدود ۲۰‌میلیون دلار ثروت دارد. او در کنار پس‌انداز کردن، علاقه‌ای هم به خرید ماشین‌های لوکس و آپارتمان دارد. او در حال حاضر همراه خانواده‌اش در خانه‌ای سه طبقه در یکی از محلات لندن زندگی می‌کند. گفته می‌شود در پارکینگ خانه، چند ماشین لوکس قرار دارد.  مثل دیگر بازیکنان لیگ‌برتر، او حقوق هفتگی دارد که طبق آخرین گزارش‌ها، سون هفته‌ای ۱۷۰‌هزار دلار دریافت می‌کند. بر همین اساس درآمد سالانه او چیزی در حدود ۸‌میلیون و ۸۰۰‌هزار دلار است که اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم می‌شود دقیقه‌ای حدود ۱۷‌دلار. این یعنی تا همین جا که این مطلب در مورد سون هیونگ مین را خوانده‌اید، او حدود ۸۰‌دلار درآمد داشته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *