همین زردآلوی ساده چه معجزه ها که نمی کند

سایت بدون -یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به خواص بسیار و شگفت انگیز “زردآلو” بر سلامت بدن، از افراد خواست حتماً مصرف این میوه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

سایت بدون -هانیه ناصری با اشاره به طبع سرد و تر زردآلو، گفت: این میوه منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین A و C، پتاسیم، مس، فیبر، آهن، کاروتن و… است.

وی در تشریح خواص درمانی زردآلو به خاصیت ضد سرطانی این میوه اشاره کرد و افزود: زردآلو حاوی خواص ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدانی می‌باشد که برای پیشگیری از سرطان و جلوگیری از پیری سلول‌ها بسیار مفید است، همچنین این میوه قدرت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها را بالا می‌برد.

ناصری تصریح کرد: این میوه به دلیل داشتن پتاسیم بالا، باعث احیای سلول‌های ضعیف و رفع خستگی بدن شده و سموم را از بدن خارج می‌کند.

وی افزود: همچنین به دلیل همین پتاسیم بالا، زردآلو میوه‌ای مفید برای کنترل فشار خون بالا محسوب می‌شود.

ناصری از زردآلو به عنوان یک سپر محافظی برای پوست یاد کرد و افزود: مصرف این میوه به دلیل داشتن ویتامین A باعث محافظت پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و دیگر آسیب‌های بیرونی مانند آلودگی هوا می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تأثیرات زردآلو در درمان کم خونی هم اشاره داشت و افزود: این میوه بخاطر داشتن ویتامین C، لیپیدها و ترکیب عالی و ارزشمند کاروتن باعث تولید گلبول‌های قرمز شده و برای درمان کم خونی بسیار مناسب است.

ناصری تصریح کرد: همچنین این میوه به دلیل وجود مقدار بالای آنتی اکسیدان های لیکوپن و بتاکاروتن، از افزایش چربی‌های LDL و کلسترول و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

به گفته این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف زردآلو اثرات مفیدی برای چشم نیز دارد، به طوری که با وجود آنتی اکسیدان قوی بتاکاروتن دراین میوه، چشم تقویت شده و از آب مروارید جلوگیری می‌کند، این آنتی اکسیدان همچنین رادیکال‌های آزاد که عدسی چشم را تخریب کرده و موجب کم خونی چشم می‌شوند را از بین می‌برد.

کاهش قند و کلسترول خون از دیگری خواص زردآلو است که ناصری از آن نام برد و تصریح کرد: زردآلو به علت داشتن فیبرهای محلول در آب، باعث حفظ قندخون طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌شود.

وی مصرف زردآلو را برای افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند بسیار مناسب دانست و افزود: این میوه دارای فیبر است و فرمی از قند که به آهستگی در بدن می سوزد را وارد جریان خون می‌کند، لذا برای افرادی که مراقب وزن خود هستند، منبع غذایی کم انرژی، خصوصاً به عنوان میان وعده محسوب می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف این میوه را برای افراد سیگاری هم بسیار مفید دانست و تصریح کرد: آنتی اکسیدان “کاروتن” موجود در زردآلو در برابر سرطان ریه هم در افراد سیگاری و هم غیرسیگاری دارای نقش حافظتی می‌باشد و استفاده منظم از این میوه در رژیم غذایی باعث افزایش کاروتن ها می‌شود که بسیار برای سلامت بدن مفید است.

وی افزود: مصرف این میوه همچنین به دلیل فیبر بالای آن موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و در استفاده درازمدت از سرطان روده جلوگیری می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی از زردآلو به عنوان یک لایه بردار پوست یاد کرد و افزود: آنتی اکسیدهای موجود در این میوه با روند پیری پوست مقابله کرده و فرایند تولید سلول‌های پوستی جدید را تسهیل می‌کند.

ناصری به خواص بسیار این میوه برای سلامت جنین و مادر باردار هم اشاره کرد و افزود: زردآلو نقش زیادی در استخوان سازی جنین، کاهش فشار خون بارداری، رشد سیستم عصبی جنین، رفع اختلال رشد جنین، رشد جنین و … دارد، اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *