هیجان انگیز ترین آثار هنری جهان را بشناسید/انسان ساخته های برتر ( مجموعه عکس)

سایت بدون – از کنارشان که رد می شوی بی اختیار تحت تاثیر قرار می گیری هزاران اثر هنری در سراسر جهان وجود دارد که خارق العاده است ، آثاری که ممکن از سنگ و مرمر ساخته شده باشد یا از طلا و جواهر و یا این که از گیاه ساخته شده است ، اینها بزرگترین ، بلندترین و هیجان انگیزترین آثار هنری و مجسمه های روی زمین هستند.

محسمه سنگی دکبالوس؛ رومانی

مجسمه سنگی دسیبالوس، اورسووا ، رومانی در ارتفاعی بالاتر از دانوب ، در مرز بین رومانی و صربستان ، پرتره دسیبالوس ، آخرین پادشاه داکها ، بزرگترین مجسمه سنگی اروپا است. با ۱۸۰ فوت (۵۵ متر) قد و ۸۲ فوت (۲۵ متر) عرض ، بزرگتر از مجسمه آزادی در نیویورک و مجسمه مسیح در ریودوژانیرو است

کلپی ها؛ اسکاتلند

سر این دو اسب بزرگترین مجسمه اسب در جهان است که ۹۸ فوت (۳۰ متر) بالاتر از منطقه اطرافش. این مجسمه با به تصویر کشیدن کلپی ها (ارواح آب تغییر شکل دهنده) اشاره ای به ارتباط قوی منطقه با اسب دارد که به شکل گیری صنعت و اقتصاد اسکاتلند کمک می کند.در افسانه های کشور اسکاتلند آمده است اسب های غول‎پیکر وجود داشته که هریک، قدرت ده اسب را داشته‎اند. این مجسمه ها در بین دو شهر بزرگ اسکاتلند ، گلاسگو و ادینبورگ قرار دارد.

بودای پلای لائم؛تایلند

معبد بودای پلای لائم در ناحیه شمال شرقی سامویی واقع شده است. در این معبد یک مجسمه بزرگ وجود دارد که توجه هر بازدید کننده ای را به خود جذب می کند. این مجسمه به رنگ سفید می باشد و دارای ۱۸دست گوان یین،الهه رحمت و شفقت می باشد. معبد پلای لائم در نزدیکی معبد بودای بزرگ می باشد و باورهای چینی تایلندی و کارهای هنری و معماری شیک و زیبا را به تصویر کشده است.

بودای غول پیکر لشان ؛چین

مجسمه سنگی بودای لشان از صخره ای بزرگ واقع در قسمت جنوبی استان سیچوان در چین تراشیده شده است. این مجسمه سنگی دارای ارتفاعی معادل ۲۳۳ فوت (۷۱ متر) است. این مجسمه که بین سالهای ۷۱۳ و ۸۰۳ ساخته شده است و مایتریا ، تجسم عشق همه جانبه را به تصویر می کشد. این مجسمه غول پیکر یکی از جاذبه های توریستی محبوب چین محسوب می شود فقط یکی از شانه های آن به اندازه کافی بزرگ است که در آن یک زمین بسکتبال ساخت.

گوانین ؛ هنگ کنگ

برجسته ترین ویژگی صومعه تزشان در هنگ کنگ، مجسمه چشمگیر گوانین سفید است. با ارتفاع ۲۴۹ فوت (۷۶ متر) از سطح زمین، در میان فضای سبز جنگل های سرسبز واقع شده و این صومعه را به یک مکان آرام و زیبا برای فرار از شلوغی‌های شهر تبدیل کرده است.

معبد بهاری بودا، چین

معبد بهاری بودا دومین مجسمه مرتفع در جهان است. ارتفاع آن ۴۲۰ پا (۱۲۸ متر) است اما به همراه تخت یخی که روی آن ایستاده و پایه سکوی آن، ارتفاع کلی آن به ۶۸۲ فوت (۲۰۸ متر) رسیده است. این مجسمه واقع در هنان، وایروکانا را نشان می دهد، که در بودا، اغلب به عنوان تجسم مفهوم بودایی رهایی و تخلیه حاصل از مدیتیشن اشاره دارد.  

کریستو دلا کنکوردیا، بولیوی

با الگوبرداری از مجسمه معروف رستاخیز حضرت مسیح در ریو دوژانیرو، کریستو دو لا کنکوردیا در کوچابامبای بولیوی بزرگترین مجسمه عیسی مسیح در جهان است. با رسیدن به ارتفاع کلی ۱۳۳ پا (۴۰ متر)، بر بالای سن پدرو هیل قرار گرفته است و از طریق تله‌کابین یا بالا رفتن از ۲۰۰۰ پله قابل دسترسی است.  

یوشوو دایبوتسو، ژاپن

بلندترین مجسمه جهان بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲، یوشوو دایبوتسو در ژاپن در مجموع ۳۹۰ فوت (۱۲۰ متر) ارتفاع دارد. این تندیس برنزی دارای یک طبقه برای دیدن اطراف و سه طبقه دیگر است که به عنوان موزه در حال استفاده هستند. این بنا به مناسبت گرامیداشت تولد شینران ساخته شده است. شینران یک راهب بودایی ژاپنی بوده است که جودو شینیو را تأسیس کرده است که شاخه بودیسم در ژاپن است.

مرد و دریا، دانمارک

 بازدیدکنندگانی که از طریق دریا به اسبیرگ می آیند، توسط چهار چهره یادبود ساخته شده با بتن سفید مورد استقبال واقع می شوند. این مجسمه در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد و ۱۰۰ سالگی استقلال اسبیرگ را به عنوان یک شهرداری مستقل جشن می گیرد و نمادی از ماهیت تعمق بشر است.  

مجسمه آزادی، ایالات متحده

مجسمه آزادی، نمادی غیرقابل انکار از شهر نیویورک، از سال ۱۸۸۶ که فرانسه آن را به مردم ایالات متحده هدیه کرده است، از بازدیدکنندگان این شهر استقبال می کند. اگرچه این مجسمه تنها ۱۵۴ فوت (۴۷ متر) ارتفاع دارد اما پایه آن بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) است و آن را در بین ۱۰ مجسمه بلند جهان قرار می دهد.

بودای بزرگ پوکت تایلند

پوکت یکی از استان های مهم توریست پذیر در کشور تایلند است، شهری سرشار از آرامش همراه با طبیعتی بکر که میزبان زوج های جوان بسیاری است. دقیقا در سمت شمال غربی شهر پوکت و بر فراز تپه ای با نام Nakkerd Hills یک مجسمه غول پیکر قرار گرفته است که از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود. مجسمه بودای بزرگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند در شهر رویایی پوکت است و در واقع نماد اصلی شهر پوکت به شمار می رود. این مجسمه چهره بودا دارای ۴۵ متر ارتفاع و ۲۵ متر عرض و حدودا ۱۳۵ تن وزن است و توسط ۹۴ پله قابل دسترسی است.

مجسمه گوآن یین؛چین

این مجسمه که ۱۰۸ متر ارتفاع دارد در آسیای شرقی بیشتر به نام گوانین شناخته شده و در ساحل جنوبی جزایر هاینان (متعلق به چین) قرار گرفته است. این اثر دارای سه صورت می‌باشد که یکی به سمت داخل جزیره و دو صورت دیگر به سمت دریای جنوب چین قرار گرفته‌اند. ساخت آن ۶ سال به طول انجامیده و در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید.در مراسم رونمایی با مشارکت ۱۰۸ راهب برجسته از گروه های مختلف بودایی در تایوان ، هنگ کنگ ، ماکائو و چین در کنار هزاران زائر برگزار شد.

مجسمه مادر لند( مام میهن)، اکراین

این مجسمه که در شهر کیف (Kiev) پایتخت کشور اوکراین قرار دارد و از روی سمبلی مربوط به جنگ جهانی دوم مدل سازی شده که هدف آن بسیج و تحریک مردم شوروی بوده در زمان جنگ بوده است. ساخت این مجسمه که از جنس تیتانیوم است در ۱۹۸۱ به پایان رسید و در ارتفاع ۶۲ متری و برفراز ساختمان موزه این شهر(موزه جنگ بزرگ میهن پرستانه) قرار گرفته است. طول این مجسمه ۱۰۲ متر و وزن آن ۵۶۰ تن است. طول شمشیر مجسمه ۱۶ متر و وزن آن ۹تن بوده و روی سپر مجسمه آرم اتحاد جماهیر شوروی نقش بسته است.

آدیوگی شیوا هند

مجسمه‌ای در شهر کویمباتور در ایالت تامیل نادوی هند ساخته شد که نگاه جهانیان را به خود دوخت. این مجسمه که به صورت نیم‌تنه ساخته شده، لقب بزرگترین مجسمه‌ی نیم‌تنه‌ی دنیا را از آن خود کرد و اسمش نیز برای همیشه در فهرست رکورهای گینس به ثبت رسید. این مجسمه، شیوا را نشان می‌دهد. شیوا به اعتقاد هندوها اولین کسی بود که یوگا را به وجود آورد و به اصطلاح نخستین یوگی جهان بود.این مجسمه ۱۱۲ فوتی (۳۴ متری) از خدای هندو شیوا ساخته شده است

بودای بزرگ لینگ شان

بودای بزرگ لینگ‌شان با ارتفاع حدود ۸۸ متر و وزن ۷۵۰ تن، یکی از باشکوه‌ترین مجسمه‌های بودا در جهان به‌شمار می‌رود. این مجسمه که در شهر ووکسی چین قرار دارد، در دهه ۱۹۹۰ تکمیل شد. دست راست بلند شده مجسمه با کف دستی نمایان، از بی‌پروایی و شجاعت او حکایت دارد. این مجسمه در فاصله یک ساعت و نیمی از شانگهای واقع شده است و برای تماشای دقیق‌تر آن باید از ۲۱۶ پله بالا رفت.

مسیح فدیه دهنده ، برزیل

مجسمه مشهور مسیح که در کشور برزیل و در شهر ریودوژانیرو قرار دارد، یکی از عجایب هفتگانه جهان است که ارتفاعی برابر با ۳۹٫۶ متر دارد و در نوک کوه کورکووادو ساخته شده است؛ این کوه ۷۱۰ متر ارتفاع دارد.مسیح فدیه دهنده هر ساله به طور معمول از دو میلیون بازدید کننده پذیرایی می کند.

مجسمه غول پیکر گارودا ویشنو، اندونزی

مجسمه Garuda Wisnu Kencana (مجسمه GWK) یک مجسمه به طول ۱۲۲ متر است که در پارک فرهنگی گاودا ویشنو در بالی اندونزی واقع شده است. این بنا توسط Nyoman Nuarta طراحی و در سپتامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد. ارتفاع کلی این اثر تاریخی ۱۲۲ متر (۴۰۰ فوت)  و ارتفاع پایه آن ۴۶ متر است! این مجسمه در حدود ۳۰ متر (۹۸ فوت) از مجسمه آزادی بالاتر است، اما آزادی بلند و نازک است، در حالی که گارودا تقریباً به اندازه ارتفاعش گسترده است. طول بالهای آن ۶۴ متر (۲۱۰ فوت) است. این مجسمه به عنوان بلندترین و زیباترین مجسمه اندونزی طراحی شده است که از افسانه یک هندو در جستجوی امریتا (اکسیر زندگی) الهام گرفته شده است. براساس این اسطوره، گارودا در ازای حق استفاده از اکسیر زندگی برای آزادسازی مادر در بند خود موافقت کرد که سوار عقاب ویشنو شود! ساخت این بنای یادبود در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ به پایان رسید و توسط رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد.

محسمه بودای تیان تان – هنگ کنگ

تیان تان بودا که گاهی وقتا به عنوان بودا بزرگ شناخته می شه، تو جزیره لانتائو در هنگ کنگ قرار داره. این مجسمه برنزی در سال ۱۹۹۳ تکمیل شد و نماد هماهنگی بین انسان، طبیعت، مردم و دین شناخته شد. اسم این مجسمه (تیان تان) از معبد بهشت در پکن کپی شده. این مجسمه بر روی تخت نیلوفر آبی در بالای سه محراب محکم قرار داره که با ۳۴ متر ارتفاع، تیان تان بودا در حالت آرامش نشان داده شده. دست راست این مجسمه برای از بین بردن درد و رنج بالا اومده و دست چپش به نمایندگی از شادی روی زانوش قرار گرفته.گفته می‌شود این تندیس بودای بزرگ در نوع خود، بزرگ‌ترین مجسمه‌ی خودایستا و غیرمتصل جهان است و ساخت آن حدود ۱۲ سال به طول انجامید.

مجسمه گوآن بو -چین

از مجسمه ی عظیم یک جنگجوی باستانی چینی به نام “گوآن یو” در پارکی در شهر هانگزو (Jingzhou)، استان هوبی (Hubei)پرده برداری شده است. این مجسمه، ژنرالی را در قرن سوم بعد از میلاد در حال حمل سلاح ترسناک تبر مانندی به نام “تیغه ی هلالی اژدهای سبز” به تصویر می کشد. ارتفاع این مجسمه ۴۸ متر است و روی پایه ای به ارتفاع ۱۰ متر قرار گرفته است. وزن این مجسمه بالغ بر ۱۳۲۰ تن گزارش شده است.

‏‏ژنرال “گوآن یو” در دوره ی پراغتشاشی از تاریخ چین به نام “سه امپراطوری” زندگی می کرده و بعدها در یکی از معروف ترین رمان های تاریخی چینی جاودانه شده است. در نهایت، او تبدیل به یک خدا شده و چینیان به خصوص مردم نواحی جنوبی او را می پرستیدند.

اطلس اقیانوس – با هاما

جیسون دوکایرس تایلور تا به حال مجسمه‌های زیر آبی زیادی ساخته بود، اما کاری که در ساحل غربی ناسائو در باهاما قرار دارد، واقعا بی‌نظیر و شگفت‌آور است.این مجسمه ۶۰ تن وزن دارد و اگر گردشگران فقط کمی زیر سطح آب شنا کنند، می‌توانند آن را ببینند.این مسجمه الهام‌گرفته از یکی از اسطوره‌های یونیان باستان یعنی اطلس است.اطلس، پسر پاپتوس و کلومنه و یکی از تیتان‌های نسل دوم بود. او را پادشاه شهر افسانه‌ای آتلانتیس نیز می‌پنداشتند. نام او به معنای «متحمل» است. اطلس علیه خدایان جنگید و محکوم شد افلاک را بر دوش بگیرد.سازنده «اطلس اقیانوس» اما می‌خواست که نسخه زیرآبی مجسمه اطلس را بسازد. اطلس اقیانوس، مجسمه‌ای از یک دختر محلی باهامائی است که که گویی سقف اقیانوس را محافظت می‌کند و ۵.۵ متر ارتفاع دارد.بدیهی است که این مجسمه بزرگ ۶۰ تنی را نمی‌شد به یک باره به زیر آب برد و نصب برد، پس سازنده آن را با تکنیک بسیار پچیده‌ای قطعه به قطعه در زیر آب نصب کرد.

پل طلایی – ویتنام


پل طلایی ویتنام یک پل عابر پیاده ۱۵۰ متری است که در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا در کنار تپه های بانا در نزدیکی دانانگ ویتنام واقع شده که طرفین آن گلکاری شده است.با پیاده‌روی روی این پل می‌توان مناظر زیبای کوهستان‌های سرسبز اطراف را مشاهده کرد.این پل بخشی از پروژه ۲ میلیارد دلاری است که در این منطقه توریستی سرمایه گذاری شده و برای مرتبط کردن ایستگاه تله کابین با باغ های آنسو ساخته شده است.

این پل حالتی مدور دارد و دو دست غول پیکر سنگی ،وزن و سنگینی این پل را تحمل می کنند پل طلایی به دلیل رنگ طلایی اش به به این نام شهرت پیدا کرده است.نقطه عطف این پل، دست‌های سنگی خدای کوهستان است که ظاهرا پل را روی دستان خود بالا برده‌اند. علاوه بر مناظر معرکه کوهستان، گل‌های بنفش کاشته شده در طرفین پل نیز باعث تحسین بازدیدکنندگان می‌شود.

دست بیابان – شیلی

مجسمه دست بیابان شیلی توسط معماری شیلیایی به شکل دستی که سر از خاک بیرون آورده، بنا شده و دارای ارتفاعی بالغ بر ۱۱ متر و در بیابان آتاکاما در فاصله ۵۷ کیلومتری جنوب شهر “آنتوفاگاستا” کشور شیلی بنا شده است.

تندیس دست بیابان که به زیان شیلیایی بنام «Mano de Desierto» معروف است در اوایل سال‌های ۱۹۸۰ توسط “ماریو ایرارازابالا”، تندیس ساز شیلیایی، ساخته شده است.این صخره‌ی دست‌شکل به صورت سمبلیک ساخته شده و هدف از آن نشان دادن انسان –به طور کلی بشر- بوده که درخواست کمک می‌کند و دچار گرفتاری شده است.

چنگال غول پیکر- دریاچه ژنو

Slide 36 of 36: The record holder for the world's tallest fork, this 26-feet-tall (8m) art installation is almost as popular a tourist attraction in the Swiss town of Vevey as Charlie Chaplin's statue. The Fork was initially created for the 10th anniversary of Alimentarium, a Vevey-based museum with a permanent exhibition on food and the history of Nestlé. It was removed in 1996, however, following a public petition it was reinstated about a decade later.

اگر به سوئیس سفر کنید و سری به دریاچه مشهور ژنو بزنید احتمالا از دیدن یک چنگال غول پیکر که در ساحل دریاچه غافلگیر خواهید شد.

چنگال غول پیکر یا لافورشت (La Fourchette) نخستین بار در سال ۱۹۹۵ در دریاچه ژنو فرو رفت! در واقع، این چنگال برای گرامیداشت دهمین سالگرد موزه غذا و مواد غذایی ویوی در این محل قرار داده شد. اما متاسفانه اجازه به دلایلی زیبایی شناختی دریاچه اجازه ماندن چنگال در این مکان داده نشد و چنکال غول پیکر به باغی در لوسرن فرستاده شد. این چنگال چندین سال در آن باغ بود تا اینکه حدود ۱۰ سال بعد چنگال به مکان اولیه اش برگشت. در سال ۲۰۰۸ در جریان پتیشین و آراء مردمی شواری شهر اجازه داد که چنگال غول پیکر به دریاچه ژنو برگردد و در آنجا باقی بماند.

منبع:msn

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *