واکسن کرونا تا سه هفته دیگر تولید می‌شود؟

سایت بدون – مؤسسه “سروم” اعلام کرد، قصد دارد تولید انبوه واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد را دو تا سه هفته دیگر آغاز کرده و در صورت مثبت بودن آزمایش‌های بالینی بر روی انسان در ماه اکتبر آن را به بازار عرضه کند.

Symbolbild Corona-Virus Impfstoff (picture-alliance/dpa/Geisler-Fotopress)

انستیتوی “سروم” (Serum) هند که در تولید واکسن و دارو فعال است روز یکشنبه هفتم اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام کرد، دو تا سه هفته دیگر تولید انبوه واکسن بیماری “کووید ۱۹” که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده را آغاز خواهد کرد.

به گزارش “بیزنس استاندارد”، این مؤسسه ابراز امیدواری کرده در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی این واکسن بر روی انسان بتواند آن را در ماه اکتبر (مهر و آبان) سال جاری وارد بازار کند.

شرکت “سروم” که در شهر “پونه” هند واقع است به عنوان یکی از هفت شرکتی که در کل جهان در تولید واکسن فعال است با دانشگاه آکسفورد در تولید انبوه واکسن ویروس کرونا همکاری می‌کند.

آدار پوناوالا، مدیر اجرایی مؤسسه “سروم” می‌گوید، تیم آن‌ها با تیم دکتر آدریان هیل از دانشگاه آکسفورد همکاری نزدیک دارد. او ابراز امیدواری کرد که پس از شروع تولید این واکسن، تولید این محصول در شش ماه نخست به پنج میلیون و سپس به ۱۰ میلیون دوز در ماه برسد.

او یادآوری کرد که این مؤسسه پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد در پروژه تولید واکسن مالاریا همکاری کرده و به طور قطع می‌تواند بگوید که آن‌ها “از بهترین دانشمندان” دنیا هستند.

پوناوالا ادامه داد: «ما امیدواریم که این واکسن در ماه‌های سپتامبر ـ اکتبر به بازار برسد؛ البته تنها در صورتی که کارآزمایی بالینی موفق بوده و واکسن واجد ایمنی لازم باشد و از اثربخشی آن اطمینان حاصل شود.»

به گفته او، در هند آزمایش‌‌های بالینی این واکسن احتمالا پس از دو تا سه هفته دیگر آغاز خواهد شد.

پوناوالا گفت، این شرکت به مسئولیت خود برای این‌که در وقت صرفه‌جویی شود، این ریسک را پذیرفته و تصمیم گرفته که تولید انبوه واکسن همزمان با آزمایش‌ها پیش برود تا به محض موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها توزیع واکسن شروع شود.

به گفته او، شرکت “سروم” با شورای پژوهش‌های پزشکی هند تماس منظم دارد تا از کیفیت این محصول اطمینان حاصل شود. همچنین این شرکت قصد ثبت اختراع خود برای برخورداری از حق امتیاز انحصاری آن را ندارد تا واکسن نه تنها در هند بلکه در سایر نقاط جهان جهت تولید و فروش در دسترس باشد.

مدیر اجرایی انستیتوی “سروم” از سایر شرکت‌های تولید واکسن خواسته است، از ثبت حق امتیاز انحصاری محصول خود خودداری کنند تا سایر تولید‌کنندگان جهان نیز بر اساس تفاهم تجاری بتوانند در مدتی کوتاه میلیاردها دوز واکسن کرونا را تولید کنند.

منبع : دویچه ووله

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *