ورود رسمی و بی‌سروصدای سازمان سیا به اینستاگرام/ رمزگشایی از تصویر اتاق کار یک نیروی اطلاعاتی

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» رسما حساب کاربری اینستاگرام خود را باز کرد. جینا‌ هاسپل، رئیس سی‌آی‌ای اعلام کرد که این آژانس با اشتراک یک تصویر، رسما حساب کاربری خود در اینستاگرام را افتتاح کرده است. سیا در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر و فیس‌بوک دنبال‌کنندگان زیادی دارد، اما تا به امروز در اینستاگرام فعال نبود.
سیا در نخستین پستش تصویری را منتشر کرده که سایت‌های مختلف آن را این‌گونه رمزگشایی کرده‌اند:  
۱-  ساعت روی میزی متوقف شده بر روی ساعت۴۶: ۸ به وقت محلی، زمانی است که هواپیمایی با برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برخورد کرد.
۲-  یک جغد طلایی، نمایانگر آتنا، الهه یونانی عقل و خرد
۳-  نقشه‌های چین، روسیه و ایران، مناطق مهم و مورد علاقه سیا
۴-  کارت شناسایی امنیتی با تصویر جینا‌ هاسپل، مدیر کنونی سیا زمانی که جوان بود. این کارت تاریخ ۱۹۴۷ را نشان می‌دهد؛ زمانی که سیا تاسیس شد.
 ۵- دو جفت دستبند ارتباطی. بیانگر این است زمانی که یک افسر سیا و یک دستیار که هرگز یکدیگر را ملاقات نکردند، می‌توانند از این دستبندها برای شناسایی یکدیگر استفاده کنند.
۶-  یک «کیسه سوزاندن» در زیر میز کار برای سوزاندن و انهدام اسناد محرمانه و یک کیسه «خمیر بسیار محرمانه» برای دفع سایر اوراق تعبیه شده است.
٧-  دفتر یادداشتی که بر روی کلمات عربی باز شده است، معنای آن این می‌شود: ما چیزی را که می‌توانیم به اشتراک می‌گذاریم و از چیزی که باید، دفاع می‌کنیم.
٨- ستاره‌ای بر روی میز که به افسران کشته‌شده سیا اهدا می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *