وقتی آبشار نیاگارا یخ می‌زند! (عکس)

سایت بدون -میلیون‌ها آمریکایی روز سه‌شنبه گرفتار توده هوای قطبی بودند که از کانادا وارد آمریکا شد. شدت این سرما آن‌قدر زیاد بود که بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند. گفته می‌شود دمای هوا آن‌قدر پایین آمده که طی ٣٠‌سال اخیر بی‌سابقه است. مقامات ایالت‌هایی که با سرمای هوا دست به گریبان هستند، به مردم هشدار داده‌اند چنانچه کار ضروری ندارند، از خانه‌های خود خارج نشوند. حتی گفته‌اند که برای بیشتر از ١٠دقیقه در فضای باز قرار نگیرند، چراکه خطر یخ‌زدن وجود دارد.
اخیرا نیز برخی از منابع خبری از یخ‌زدن آبشار نیاگارا واقع در مرز آمریکا و کانادا خبر داده‌اند. مقام‌‎ها در ایالت‌های شمالی و مرکزی آمریکا و همچنین اکثر استان‌های میانی و شرقی کانادا به مردم هشدار داده‌اند که منتظر یک طوفان قطبی شدید باشند که علاوه بر برف و یخ درجه برودت هوا را تا ۴۶ درجه زیر صفر پایین خواهد آورد.
مدارس در بسیاری مناطق تعطیل شده و تیم‌های امداد درحالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
هواشناسان به مردم توصیه کرده‌اند که تا می‌توانند در خانه و داخل ساختمان بمانند اما اگر ناچارند به فضای باز بروند «نفس عمیق نکشند و کمتر حرف بزنند» تا احتمال یخ‌زدگی و کاهش دمای کانونی بدنشان را پایین بیاورند. در ایالت‌های ویسکانسین و آلاباما در آمریکا وضع فوق‌العاده اعلام کرده‌اند. در مینه‌سوتا و میشیگان پروازها زمینگیر شدند. جان گاگن، از مرکز ملی هواشناسی آمریکا گفته: «باید تأکید کنیم که چنین سرمایی هرچند نسل یک‌بار روی می‌دهد.» مرکز هواشناسی آمریکا هشدار عمومی صادر کرده و نوشته: «درچنین سرمایی فقط ۱۰دقیقه ماندن در فضای باز برای یخ‌زدن بدن کافی است.»
مدارس در مناطق غرب- مرکزی آمریکا تعطیل و بیش از ‌هزار پرواز به علت یخ‌زدگی باندها و شرایط جوی لغو شده است. در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین شرایط اضطراری اعلام شده است. برخی منابع خبری حتی اعلام کرده‌اند درصورتی که مردم با لباس در معرض این سرما قرار بگیرند، ممکن است ظرف مدت یک دقیقه یخ بزنند. نکته مهم در این میان وزش باد سرد است. گفته می‌شود در برخی نقاط وزش باد آن‌قدر شدید است که سرمای هوا را به زیر ۴٠ تا ۵٠ درجه سانتیگراد کاهش داده است.

Image result for Niagara Falls

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *