وقتی برای لیونل مسی کاشته زدن از پنالتی زدن آسانتر است/استاد آزاد زن

سایت بدون -درخشش لئو مسی خبری تکراری در سال‌های اخیر است. اعجوبه آرژانتینی شنبه شب باز هم یک‌تنه به کمک تیمش آمد و با درخششی کم‌نظیر و هت‌تریک برابر سلتاویگو که دو گل آن از روی ضربات کاشته بود، پایه‌گذار برد ۴ بر یک تیمش بود. مسی هر فصل برای شکستن رکوردهای خودش تلاش می‌کند. اعدادی که سال‌به‌سال تغییر می‌کنند و این رقابت همچنان ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد فعلا بتوان پایانی برای آن متصور بود. او حالا یکی از درخشان‌ترین لئوهای دهه اخیر است. ضربات کاشته برایش حکم پنالتی را دارد و تیم‌های رقیب حالا از اینکه بازیکنان بارسا را بیرون از محوطه جریمه سرنگون کنند نیز هراس دارند.

بهتر از ۱۰ سال گذشته

نمایش عالی او برابر سلتا با یک پنالتی و دو ضربه کاشته کامل شد. ستاره آرژانتینی در این دیدار پنج شوت داشت که همه آنها درون چارچوب بود و سه گل برای تیمش به همراه داشت. آماری عالی از مسی که پس از دو نتیجه ضعیف در لالیگا و لیگ قهرمانان، تیمش را در صدر جدول لیگ نگه داشت.شماره ۱۰ آبی‌اناری‌ها در این فصل رکورد بی‌نظیر یک گل در ازای هر ۳٫۵ شوت را به ثبت رسانده که در ۱۰ فصل قبلی حضورش در بارسا سابقه نداشته است. از ۲۸ شوتی که او در دیدارهای این فصلش به سمت دروازه حریفان زده هشت گل به ثمر رسیده و این یعنی یک، دو سه و گل!بهترین آمار او در این سال‌ها مربوط به فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ است که با زدن ۵۰ گل از ۲۰۲ شوتی که زده بود میانگین ۴٫۰۴را به ثبت رسانده بود. او این فصل در ضربات ایستگاهی نیز فوق‌العاده بود و ۴۰ درصد کاشته‌هایش به گل تبدیل شده است. مسی ۱۰ بار برای بارسا پشت توپ ایستاده و دو بار مقابل سلتا، یک‌بار برابر سویا و یک بار نیز مقابل وایادولید توپ را به تور دروازه رقبا چسبانده است.هواداران بارسا در ورزشگاه نام او را صدا می‌زنند و این نشان می‌دهد که دوران قدرت‌نمایی او در لالیگا و فوتبال جهان همچنان ادامه دارد. او کارهای سخت را به امری طبیعی و عادی تبدیل کرده و همچنان رقبا را با درخشش خود آزار می‌دهد. روال معمول این است که با عبور از ۳۰ سالگی کم‌کم افول بازیکنان آغاز می‌شود اما مسی در حالی که ۳۲ سال و پنج ماه دارد هنوز در فرم ایده‌آل خود قرار دارد. او تمام معادلات را به‌هم زده و اگرچه در ابتدای فصل به دلیل مصدومیت چندین بازی تیمش را از دست داد اما با قدرت برگشته و به سرعت به سمت آقای‌گلی پیش می‌رود.هشت گل در هفت بازی نشان می‌دهد تکرار آمار فصل قبلش که زدن ۳۶ گل در ۳۴ مسابقه بود چندان برای او دور از دسترس نیست. او حالا در تعداد هت‌تریک در لالیگا با رکورد کریس رونالدو برابر کرد و هر دو ستاره سال‌های اخیر دنیای فوتبال ۵۲ بار در بازی‌های تیم‌های خود موفق به این کار شده‌اند. اتفاقی دیگر که در این بازی رخ داد و از سال ۲۰۱۲ در لالیگا رخ نداده بود، زدن سه گل توسط یک بازیکن از روی ضربات شروع مجدد است که دفعه قبلی نیز خود مسی موفق به انجام این کار شده بود.

بهتر از رئال و یووه

شماره ۱۰ بارسا حالا به یک متخصص ضربات ایستگاهی تبدیل شده است. تا فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ او از ۱۷۴ ضربه آزاد خود تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده بود که ۶٫۹ درصد موفقیت را نشان می‌دهد اما از آن فصل تاکنون توانسته ۲۲ گل از ۱۷۴ ضربه را وارد دروازه حریفان کند که ۱۲٫۶درصد موفقیت ضرباتش بوده و ۵٫۷ درصد پیشرفت داشته است. او در پنج فصل اخیر با ۲۹ گل بیش از تیم‌های بزرگ اروپا ازجمله یووه(۲۷)، رئال مادرید(۲۳) و رم(۲۱) ضربات کاشته‌اش را به گل تبدیل کرده و اگر در همین فرم فصل را ادامه دهد می‌تواند تیمش را به جام‌های بیشتری برساند.او حالا باید پس از سه ماه محرومیت به اردوی تیم ملی کشورش برگردد تا آرژانتین را در دو دیدار دوستانه برابر برزیل و اروگوئه همراهی کند. بی‌شک بزرگ‌ترین نگرانی ارنستو والورده، سرمربی بارسا بازگشت او از این دیدارها بدون مصدومیت است. باتوجه به نتایج نه‌چندان خوب بارسا در این فصل والورده امید زیادی به درخشش کاپیتان تیمش دارد. او پس از دیدار شنبه‌شب تیمش درباره عملکرد فوق‌العاده مسی گفت: «با مسی هر چیزی ممکن است. او در زمین مسابقه بسیاری از ایرادات تیم را برطرف می‌کند و همیشه در زمان‌های حساس به کمک ما می‌آید.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *