وقتی رونالدینیو برای مبارزه با فساد رپ می خواند (ویدئو)

سایت بدون – رونالدینیو بعد از بازنشستگی از فوتبال برای دومین‌بار به موسیقی رو آورد و این‌بار با رپ‌خوانی‌اش، فساد را نشانه گرفت.
فوق‌ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونا که نام کاملش رونالدینیو گائوچو است همراه با خواننده برزیلی، ژرژ ورسیلوا برنامه‌ای اجرا کرده که دستاویزش مقابله با فساد در این کشور است.
از برنده توپ طلای سال ۲۰۰۵ ویدئویی منتشر شده با یک کلاه سیاه و لباس سفید که روی آن عکس سنت جورج در حال مبارزه با یک اژدها دیده می‌شود. در جریان این فیلم، او درام می‌زند و بعد به‌صورت تک‌خوانی ۳۰ثانیه رپ می‌خواند.
او می‌خواند: «عشق بازی ما است؛ از آغاز تا پایان، دیگر در دلم دشمنی نیست.» او بعد از جورج مقدس می‌خواهد غول طمع و فساد را از بین بردارد و در بخش دیگر خواستار کمک به مدارس و بیمارستان‌ها می‌شود.
این نخستین کار رونالدینیوی ۳۹ساله که از ژانویه ۲۰۱۸ فوتبال را کنار گذاشته است، در عرصه موسیقی نیست. او پیش از این با خواننده رپ اهل تونس، K2rhym خوانده و در آهنگ رسمی جام‌جهانی ۲۰۱۸ همراه با ویل اسمیت، نیکی جم و ارا استرفی حضور داشت.
او حتی در مراسم اختتامیه جام‌جهانی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو درام نواخت و همه را شگفت‌زده کرد.
این هافبک سرشناس البته با جنجال غریبه نیست؛ آبان گذشته دادگاهی حکم داد پاسپورت او و برادرش به‌دلیل پرداخت نکردن جریمه ۲/۳ میلیون دلاری به‌خاطر آسیب رساندن به محیط‌زیست در ریوگرانده دو سول در جنوب برزیل، توقیف می‌شود.
او همچنین در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل به حزب راستگرای افراطی پیوست و از ژایر بولسونارو حمایت کرد.
بولسونارو با وعده مبارزه با فساد انتخاب شد اما بعد از آنکه در ماه ژانویه رسما به‌عنوان رییس‌جمهوری کارش را شروع کرد، با چند رسوایی روبه‌رو شده است.
منبع: خبرگزاری فرانسه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *