وقتی پیتزا با فوتبال هم داستان می شود/ محبوب مسی، ممنوع گواردیولا

شکم‌چرانی با پیتزا؛ محبوب مسی و مغضوب گواردیولا

تهران- ایرنا- پیتزا این غذای محبوب ایتالیایی، یکی از خوردنی‌های مورد علاقه «لیونل مسی» است اما «پپ گواردیولا» آن‌را برای شاگردانش ممنوع کرده است.

به گزارش ایرنا، امروز روز «بیتکوین پیتزا» نامگذاری شده و به طور اتفاقی با آخرین روز این فصل لیگ برتر همزمان شده است. اما روز «بیتکوین پیتزا» چه روزی است؟ ۲۲ می سال ۲۰۱۰ یک نفر برای خرید یک پیتزا ۱۰ هزار بیتکوین پرداخت کرد و به نخستین فردی شد که با این ارز دیجیتال یک کالای واقعی و قانونی خرید. اگر آن شکموی علاقمند به پیتزا، بیتکوین‌های خود را نگه داشته بود، امروز حدود ۳۰۰ هزار دلار پول داشت. وقتی بیتکوین به اوج قیمت خود رسیده بود، او با ۱۰ هزار بیتکوین خود می‌توانست حدود ۴۶ میلیون پیتزای بزرگ بخرد.

سایت گل به مناسبت این روز در گزارشی به بررسی تاریخچه پیتزا و فوتبال و رابطه عشق و نفرتی که میان این ۲ وجود دارد پرداخته است. بازیکنانی که در طول فصل مجبور هستند همیشه به تغذیه خود توجه کنند، با تعطیل‌شدن مسابقات فرصت بیشتری برای خوردن خوراکی‌های محبوب خود خواهند داشت؛ شاید پیتزاهای بیشتر.

جنگ پیتزایی

همین چند سال پیش بود که منچستریونایتد و آرسنال در لیگ برتر انگلیس دست بالا را داشتند. سال ۲۰۰۴ آرسنال با رکورد ۴۹ بازی بدون باخت به اولدترافورد رفت اما با ۲ گل «وین رونی» مقابل یونایتد تسلیم شد و رکورد خود را از دست داد.

پس از پایان بازی، اعضای ۲ تیم در رختکن درگیر شدند که ناگهان تکه‌ای پیتزا که «سسک فابرگاس» هافبک آرسنال پرتاب کرده بود به «الکس فرگوسن» سرمربی افسانه‌ای شیاطین سرخ برخورد کرد. و به این ترتیب «پیتزاگیت» متولد شد.

شکم‌چرانی با پیتزا؛ محبوب مسی و مغضوب گواردیولا

جشن پیتزایی

در سوی مقابل این جنگ، فوتبال یک جشن و مهمانی پیتزاخوری هم تجربه کرده است. در فصل ۱۶-۲۰۱۵ سالی که لسترسیتی به یک قهرمانی غیرمنتظره دست یافت، «کلودیو رانیری» سرمربی این تیم پس از اینکه تیمش در بازی با واتفورد به پیروزی سه بر ۲ دست یافت، به بازیکنانش قول داد که اگر در بازی بعد مقابل استوک سیتی گلی نخوردند برای همه آنها پیتزا می‌خرد.

شانس در خانه بازیکنان را زد و استوک نتوانست هیچ گلی وارد دروازه کند. رانیری هم یک مهمانی حسابی برای شاگردانش ترتیب داد و آنها هم پیتزا درست کردند و هم حسابی شکمی از عزا درآوردند.

شکم‌چرانی با پیتزا؛ محبوب مسی و مغضوب گواردیولا

محبوب مسی

شاید پیتزا غذای محبوب خیلی از مردم جهان و خیلی از فوتبالی‌ها باشد اما موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانیم پیتزا غذای محبوب یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است. «لیونل مسی» به علاقه خود به پیتزا مشهور است و بعد از هر بازی برای جبران‌کردن کالری‌های ازدست‌رفته پیتزا می‌خورد. مسی به انواع پیتزا علاقه دارد اما بیش از همه مارگریتا.

شکم‌چرانی با پیتزا؛ محبوب مسی و مغضوب گواردیولا

مغضوب گواردیولا

معلوم نیست مسی در دوران حضور «پپ گواردیولا» در بارسلونا چه می‌کرده است. وقتی پپ در سال ۲۰۱۶ به منچسترسیتی رفت، خوردن پیتزا پس از مسابقه را برای بازیکنانش ممنوع کرد تا مشکل مصدومیت آنها را کم کند.

در پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ وقتی سیتی قهرمان لیگ برتر شد، گواردیولا از یک مهمانی پیتزاخوری برای همه اعضای تیمش خبر داد. شاید اگر امروز هم سیتی به قهرمانی برسد، یک جشن دیگر هم در این باشگاه به راه بیفتد.

شکم‌چرانی با پیتزا؛ محبوب مسی و مغضوب گواردیولا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *