ونزوئلا، ترامپ را از مشاورانش ناامید کرد/ با دست فرمان «بولتون» باید در چند جای دنیا بجنگیم

سایت بدون -«دونالد ترامپ» به برخی از دوستان و مشاوران نزدیکش گفته است با سیاست‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی او، دولت او در چند نقطه از دنیا وارد درگیری نظامی خواهد شد.
سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی از ناامیدی و احتیاط دونالد ترامپ در پی تحولات هفته اخیر در ونزوئلا گزارش داده است. براساس این گزارش، برخی منابع گفته‌اند که ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی یک‌ساعت‌ونیمه اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، مواضع خود را در قبال تحولات ونزوئلا تعدیل کرده و جانب احتیاط در پیش گرفته است. پیشتر «مایک پمپئو» وزیرخارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ در اظهاراتی دولت روسیه را به مداخله در امور داخلی ونزوئلا و حمایت از «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا متهم کرده‌اند. مایک پمپئو حتی این اتهام را وارد کرد که دولت روسیه پس از شورش هفته گذشته گروهی از نظامیان ونزوئلایی در حمایت از خوان گوآیدو- رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا- از خروج مادورو از کشور جلوگیری کرده و به او گفته باید در مسند قدرت بماند. ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی با پوتین لحن خود را کمی تغییر داده و جانب احتیاط را درپیش گرفته و در مصاحبه روزجمعه خود با شبکه «فاکس بیزنس» برخلاف بولتون و پمپئو، دخالت روسیه در تحولات داخلی ونزوئلا را انکار کرد. همچنین بنا بر این گزارش، تحولات هفته گذشته در ونزوئلا و ناتوانی مخالفان تحت حمایت آمریکا در به زیرکشیدن مادورو از قدرت با حمایت‌های آشکار و همه‌جانبه دولت آمریکا، ترامپ را از روند تحولات داخلی ونزوئلا به نفع آمریکا ناامید کرده است. براساس این گزارش، او نسبت به سیاست‌های پمپئو و بولتون در ونزوئلا با دیده شک و تردید نگاه می‌کند و در جمع گروهی از دوستان و مشاوران خود گفته است: «با دست فرمان بولتون ما باید در چند نقطه از جهان وارد جنگ شویم.»
گفتنی است که این هشداری است که اخیرا در مصاحبه «محمدجواد ظریف» وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا در نیویورک، از سوی این دیپلمات ایرانی به ترامپ داده شده است

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *