وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا: ترامپ شیاد فریبکار و نژادپرست است

سایت بدون -رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ که سال‌ها در حلقه نزدیکان وی بوده، براساس متن شهادتش که دیروز در برابر یک کمیته مجلس نمایندگان ایراد می‌کند، ترامپ را با الفاظ «فریبکار، شیاد و نژادپرست» توصیف کرده و افشاگری‌هایی علیه وی مطرح می‌کند.
براساس متن صحبت‌هایی که مایکل کوهن قرار است در برابر دوربین‌های تلویزیونی به کمیته اصلاح و نظارت بر دولت مجلس نمایندگان آمریکا ایراد کند، او مستقیما ترامپ را متهم می‌کند به این‌که از قبل می‌دانسته ویکی لیکس ایمیل‌های مخرب علیه کمپین ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی سابقش در اختیار دارد. همچنین مایکل کوهن در این اظهارات از پیش آماده شده که قرار است بگوید دونالد ترامپ تلویحا از او خواسته بود درباره پروژه ساخت برجش در مسکو دروغ بگوید.
کوهن پیشتر به اتهامش مبنی بر دروغگویی به کنگره درباره این پروژه اعتراف کرده بود. وی همچنین در این اظهاراتش فاش کرده که راجر استون، مشاور سابق کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با ویکی لیکس هماهنگ کرده بود تا اقدام به انتشار انبوه ایمیل‌های دموکرات‌ها در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ کنند. کوهن می‌گوید: «من شرمنده هستم، چون می‌دانم ترامپ چه موجودی است. او نژادپرست، شیاد و فریبکار است. او به‌عنوان یک کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌دانست راجر استون با جولیان آسانژ درباره انتشار انبوه ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا از سوی ویکی لیکس صحبت کرده بود. افراد زیادی از من درمورد این‌که ترامپ درباره موضوع انتشار ایمیل‌های هک‌شده کمیته ملی دموکرات‌ها از قبل خبر داشته، پرسیدند، جواب من مثبت است.»
کوهن می‌گوید: «زمانی که راجر استون با ترامپ تماس گرفت و ترامپ با او در حالت بلندگو با تلفن صحبت کرد، او مخفیانه شنید که استون می‌گوید جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس درحال برنامه‌ریزی برای انتشار انبوه ایمیل‌ها طی روزهای آینده برای تخریب کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون است.» به گفته کوهن، ترامپ ظاهرا در پاسخ به او حرفی با این مضمون زده است: «آیا این عالی نخواهد بود.»
کوهن همچنین به انتقادات جمهوریخواهان درباره اعتبار صحبت‌هایش واکنش نشان داده و می‌گوید: «قصد دارد اسنادی را برای حمایت از ادعاهایش درباره رئیس‌جمهوری ارایه کند. من تصدیق می‌کنم که برخی از شما ممکن است نسبت به اعتبار حرف‌های من شک داشته و به خاطرش به من حمله کنید. به همین دلیل من اسنادی را با این بیانیه‌ آغازین خود همراه کرده‌ام که غیرقابل انکار بوده و نشان می‌دهد اطلاعاتی که شما خواهید شنید، دقیق و درست هستند. همچنین این شهادت‌های کوهن شامل برخی اظهارات حیرت‌آور علیه رئیس‌جمهوری است؛ ازجمله این‌که ترامپ گفته سیاهپوستان هرگز به او رأی نخواهند داد، چون آنها بیش از حد احمق هستند.»
به گفته کوهن، ترامپ از او انتظار دروغگویی درباره مذاکرات تجاری در مسکو به منظور ساخت برج ترامپ در این شهر را داشته است. کوهن در حرف‌های از پیش آماده شده خود می‌گوید، «ترامپ مستقیما به من نگفت به کنگره دروغ بگویم. شیوه عمل او به این صورت نیست. من فعالانه مشغول مذاکراتی در روسیه برای او بودم و او به چشمان من نگاه کرد و گفت هیچ بیزینسی در روسیه وجود ندارد، تجارت را رها کن و به دروغ به مردم آمریکا همین را بگو. به این شکل او از من خواست که دروغ بگویم.» او در ادامه خاطرنشان کرده است که ترامپ در سراسر کمپین انتخاباتی از مذاکرات درباره برج ترامپ در مسکو باخبر بوده و آن را هدایت کرده است. او درباره آن دروغ گفت چون هرگز توقع پیروزشدن در انتخابات را نداشت. او همچنین درباره این موضوع دروغ گفت چون قرار بود صدها‌ میلیون دلار از این پروژه املاکی در مسکو پول به دست آورد. به گفته کوهن، ترامپ بارها از او درباره وضع این توافق سوال و به او تصریح کرده که خواهان آن است که کوهن به کنگره درباره این مذاکرات دروغ بگوید؛ کوهن گفته: « وکیلان شخصی وی صحبت‌های من را قبل از آن‌که آن را به کنگره ارایه دهم، بررسی کردند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *