١٠ راه موثر طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل

 http://medicalspaclub.com/wp-content/uploads/lemon-juice.jpg

سایت بدون – تیرگی پوست زیربغل به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از آنها استفاده زیاد از تیغ برای تراشیدن مو است. تیغ علاوه بر اینکه موها را ضخیم تر می کند، منجر به سیاهی زیربغل هم می شود. یکی دیگر از دلایل تیرگی زیربغل، وجود سلول های مرده و  استفاده بیش از حد از دئودورانت ها و اسپری های ضدتعریق است. گاهی هم به دلیل استفاده از لباس های تنگ، بین پوست و پارچه اصطکاک ایجاد می شود که همین مساله می تواند تغییر رنگ را در آن ناحیه ایجاد کند. در میان همه این دلایل، عامل وراثت را نمی توانیم نادیده بگیریم. متخصصان حتی گفته اند که ابتلا به دیابت هم می تواند منجر به تغییر رنگ زیربغل شود. اگر شما هم با مشکل تیرگی زیر بغل مواجه هستید، بهتر است این چند راهکار را بخوانید.
شیر و زعفران
زعفران ماده‌ای موثر برای روشن‌کردن پوست زیر بغل است. کافی است دو رشته زعفران را در دو قاشق شیر خیس کنید و با پنبه به محل تیرگی بزنید. پس از چند دقیقه می‌توانید آن را بشویید. این ترکیب جرم‌ها و باکتری‌هایی را که منجر به بوی بد بدن می‌شود از بین می‌برد.
لیمو
لیمو بهترین سفید‌کننده طبیعی به‌شمار می‌رود. این میوه دارای خواص سفیدکنندگی پوست، خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتری است. یک برش نازک لیمو را روی تیرگی زیر بغل بمالید یا با استفاده از پنبه مقداری از آب آن را روی تیرگی بزنید. سپس به خوبی آن را با آب بشویید و کمی مرطوب‌کننده استفاده کنید. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست را به‌طور طبیعی روشن می‌کند.
سیب‌زمینی
سیب‌زمینی یکی دیگر از سبزیجاتی است که خاصیت سفیدکنندگی طبیعی دارد. یک تکه سیب‌زمینی را برای چند دقیقه روی محل مورد نظر بمالید. با انجام منظم این کار خواهید دید که تیرگی پوست زیر بغل شما از بین خواهد رفت. همچنین می‌توانید کمی سیب‌زمینی را رنده و از آب آن برای رفع تیرگی استفاده کنید.
صندل وود
با ترکیب کمی پودر گیاه صندل وود با گلاب خمیری نرم به دست می‌آورید. مقداری از  این خمیر را روی پوست زیر بغل بزنید و اجازه دهید خشک شود، سپس آن را بشویید. استفاده از این خمیر باعث روشن شدن پوست زیر بغل می‌شود. توصیه می‌کنیم هر روز از این معجون برای زیر بغل خود استفاده کنید تا پس از مدتی متوجه تفاوت فاحش رنگ پوست خود در این ناحیه شوید.
سرکه سیب
سرکه سیب یکی دیگر از مواد طبیعی است که با استفاده از آن می‌توان از شر تیرگی زیر بغل خلاص شد. این ماده همچنین در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند بوی بدن، آکنه و لکه‌های تیره موثر است. مقداری سرکه سیب را با جوش شیرین یا آرد برنج مخلوط کنید، سپس خمیر به دست آمده را زیر بغل خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید. خودتان به خوبی متوجه تغییر خواهید شد.
پوست پرتقال
اگر عاشق پرتقال هستید، پیشنهاد می‌کنیم پس از خوردن این میوه، پوست آن را دور نریزید. می‌توانید از پوست پرتقال برای روشن کردن رنگ پوست زیر بغل استفاده کنید. پوست این میوه را چند روز زیر نور آفتاب قرار دهید، سپس آن را آسیاب کنید و به شکل پودر درآورید. این پودر را با گلاب و شیر مخلوط کنید و خمیری نازک از آن به دست آورید. سپس آن را زیر بغل بمالید و پس از ١٠ تا ١۵ دقیقه بشویید. این خمیر سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.
لایه‌برداری طبیعی
سلول‌های مرده پوست یکی از مهمترین عوامل تیرگی پوست زیر بغل است، بنابراین توصیه می‌کنیم به‌طور منظم از اسکراب‌های طبیعی برای لایه‌برداری از این محل استفاده کنید. برای تهیه این اسکراب‌ها، مقدار مساوی از مخلوط جوش شیرین و گلاب را با هم ترکیب کنید. همچنین می‌توانید چند قطره آب خیار به این ترکیب اضافه کنید و آن را روی پوست زیر بغل بمالید؛ یا می‌توانید یک فنجان شکر قهوه‌ای را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. لایه‌ای از خمیر به دست آمده را روی پوست ناحیه زیر بغل بمالید و پس از  سه، چهار دقیقه بشویید. در پایان کمی مرطوب‌کننده به پوست زیر بغل بزنید.
خوشبوکننده‌های طبیعی
یکی از دلایل تیرگی پوست زیر بغل استفاده از دئودورانت‌های شیمیایی است، بنابراین از مصرف آنها خودداری کنید؛ به جای آن می‌توانید با یک دئودورانت طبیعی این مشکل را برطرف کنید. کافی است مقداری آب لیموی طبیعی بگیرید و آن را درون بطری اسپری‌دار بریزید و استفاده کنید. البته می‌توانید برای خوشبو شدن کمی اسانس مانند مریم گلی، رزماری، درخت چای  و غیره به آن اضافه کنید. این اسانس‌ها دارای خاصیت ضد باکتری است و می‌تواند در از بین بردن بوی بد عرق نقش موثری داشته باشد. به یاد داشته باشید اگر مجبور به استفاده از دئودورانت‌های شیمیایی هستید از اسپری کردن آن مستقیما روی پوست خودداری کنید.
اپیلاسیون
درصورت امکان برای از بین بردن موی زیر بغل بهتر است به جای تراشیدن یا استفاده از کرم‌های موبر، از اپیلاسیون استفاده کنید. اپیلاسیون به‌طور منظم به تدریج تیرگی پوست زیر بغل را کاهش می‌دهد و آن را روشن‌تر می‌کند.
لباس‌های گشاد
لباس‌های راحت و گشاد بپوشید. لباس‌های تنگ برای پوست به‌ویژه ناحیه زیر بغل بسیار بد است. هر شب زیر بغل خود را با کمی گلاب پاک کنید تا باقیمانده ذرات دئودورانت یا ضد عرق‌ها از بین برود. این مواد برای پوست بسیار مضر است.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *