۴ پرسش کلیدی درباره ویلموتس و تیم‌ملی که باید بدانیم

سایت بدون – برای این‌که تیم‌ملی فوتبال ایران جایگزین کارلوس کی‌روش را بشناسد، بیشتر از ۴ماه زمان لازم بود؛ درنهایت و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان مارک ویلموتس بلژیکی برای دومین‌بار به ایران سفر کرد و روز گذشته در حضور خبرنگاران که او در اولین صحبت‌هایش آنها را «حسابرسان» نامید، قرارداد رسمی ٣,۵ساله‌اش را با فدراسیون فوتبال به امضا رساند. از دیروز دیگر نیمکت تیم‌ملی بلاتکلیف نیست و جهان ویلموتس را به‌عنوان سرمربی ایران می‌شناسد. ما نیز امید داریم او با ادامه‌دادن راه کی‌روش بتواند برای سومین‌بار متوالی تیم‌ملی‌مان را راهی جام‌جهانی کند. هدفی که خودش هم دیروز بارها به آن اشاره کرد. اما اگرچه فدراسیون با دعوت از خبرنگاران سعی کرد همه مسائل شفاف باشد، اما هنوز ابهام‌هایی باقی مانده است.
١- مبلغ قرارداد چقدر است؟
اگرچه فدراسیون فوتبال بندی در قرارداد ویلموتس گنجانده که مبلغ قرارداد این مربی باید محرمانه بماند و دوطرف حق انتشار آن را ندارند، اما گفته شده که مبلغ قرارداد ویلموتس با فدراسیون ایران حدود یک‌میلیون دلار برای هرسال است که بعضی آپشن‌ها درصورت موفقیت‌های احتمالی این مبلغ را به ١,۵‌میلیون دلار می‌رساند. این مبلغ را البته فدراسیون‌نشینان تأیید نمی‌کنند. امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «واقعا این ارقامی که در رسانه‌ها گفته می‌شد، نبود.» حال این سوال پیش می‌آید که مبلغ قرارداد چقدر است و حق‌الزحمه ویلموتس چقدر با کارلوس کی‌روش تفاوت دارد؟
٢-  ویلموتس پروازی است؟
قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال قرار بود سه‌شنبه هفته گذشته در سفارت ایران در بروکسل به امضا برسد اما این اتفاق نیفتاد و این قرارداد دیروز در تهران امضا شد. آن زمان گفته می‌شد دوطرف به اختلاف‌هایی خورده‌اند که اصلی‌ترینش محل اقامت سرمربی بلژیکی است، حتی رسانه‌های کشور بلژیک نیز عنوان کردند ویلموتس می‌خواهد مربی پروازی باشد و با پایان اردوها و مسابقات تیم‌ملی ایران را ترک کند و به همین خاطر اختلافاتی با فدراسیون پیدا کرده است. اگرچه مهدی تاج به صراحت این موضوع را تکذیب کرد اما دیروز ویلموتس پاسخ شفافی به مسأله نشان نداد و به ابهام‌ها هم افزود: «من ٣ فرزند دارم و برای حضور در ایران شرایط سختی را باید تجربه کنم. باید به یک تصمیم خانوادگی می‌رسیدم و به ایران اثاث‌کشی می‌کردم.»
٣- لیست تیم‌ملی را چه کسی اعلام می‌کند؟
قرار است لیست جدید تیم‌ملی برای اردوی پیش‌رو امروز اعلام شود. مسأله مهم اما چنین است که این لیست را چه کسی اعلام می‌کند؟ ویلموتس که شناخت چندانی از بازیکنان ایرانی ندارد و قطعا لیگ ایران را نیز تماشا نکرده است. برخی می‌گویند مارکار آقاجانیان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش که فدراسیون می‌خواهد او را هم در کادر ویلموتس بگنجاند، مسئول اعلام اولین لیست دوران سرمربیگری ویلموتس است، اما این مسأله نیز هنوز تأیید نشده است.
۴- چه کسانی مامور تماشای بازی‌ها هستند؟
مارک ویلموتس دیروز اعلام کرده نه‌تنها خودش به همه شهرهای ایران برای شناسایی بازیکنان سفر می‌کند، بلکه افرادی را مامور می‌کند تا بازی‌های لیگ را تماشا و بازیکنان مورد نظر را انتخاب کنند. از آنجایی که ویلموتس فعلا دو دستیار خارجی و یک دستیار ایرانی انتخاب کرده و بقیه همکارانش مشخص نیست، باید دید او چه کسانی را به شهرهای مختلف می‌فرستد تا مسابقات لیگ‌برتر را زیرنظر بگیرند. 

مطلب پیشنهادی

گوگل علیه اُپن ای‌آی / دعوای غول ها بر سر هوش مصنوعی

شرکت اُپن ای‌آی بیش از یک میلیون ساعت از ویدیوهای یوتیوب را برای آموزش هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *