پارادوکس های یک زوج/نیمار با لیونل مسی کجا همبازی می شوند؛ بارسلونا یا پاری سن ژرمن

سایت بدون – صحبت‌های نیمار بعد از پیروزی ۳ بر یک پاری‌سن‌ژرمن در خانه منچستریونایتد جنجال‌ تازه‌ای درست کرده که پس‌لرزه‌هایش ادامه دارد. او به ESPN گفت: «چیزی که من بیش از هر چیزی می‌‌خواهم، دوباره بازی کردن در کنار مسی است. می‌خواهم فصل بعد کنار او بازی کنم.» درست کمی بعد از اینکه نیمار این حرف‌ها را زد، کارس توسکتس، رئیس موقت باشگاه بارسلونا هم اعتراف کرد که اگر او جای خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس مستعفی این باشگاه بود، با فروش مسی در تابستان موافقت می‌کرد. مسی ۳۳ ساله تابستان می‌‌خواست برود اما به عنوان بازیکن آزاد و بارتومئو هم گفت تنها به شرط پرداخت شدن ۷۰۰ میلیون یورو این اتفاق امکان‌پذیر است. به این ترتیب هیچ تیمی برای خرید مسی پا پیش نگذاشت و او هم ماندنی شد هرچند که قراردادش در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و می‌تواند برود بدون آنکه حتی یک یورو عاید بارسایی‌ها شود.

توسکتس که تا انتخابات ریاست باشگاه در ماه ژانویه رئیس باشگاه است، به رادیو کاتالونیا گفت: «از منظر اقتصادی، من اگر در تابستان رئیس باشگاه بودم، مسی را می‌فروختم. فروش مسی با حقوق بالایش، به کم شدن هزینه‌های باشگاه کمک می‌کرد و هم درآمد خوبی را عاید باشگاه می‌کرد. البته نظر کادر فنی هم در این میان شرط است و در این حیطه من نمی‌توانم نظر بدهم.» مسی تا پایان فصل با بارسلونا قرارداد دارد و طبق ادعای «گی‌یم بالاگه» خبرنگار سرشناس اسپانیایی، کاپیتان آرژانتینی هنوز هم می‌خواهد برود. پس آیا انتقال او به PSG را می‌توانیم محتمل بدانیم؟

    فروش امباپه و خرید مسی؟

ژولین لارنس، خبرنگار فرانسوی می‌گوید اینکه نیمار برای خروج از زیر سایه مسی بارسلونا را ترک کرد و حالا دارد به او التماس می‌کند که دوباره کنار هم بازی کنند، بزرگترین پارادوکس تاریخ است. نیمار سال ۲۰۱۷ بارسلونا را در حالی ترک کرد که بارسلونا موافق فروشش نبود. به همین دلیل PSG، ۲۲۲ میلیون یوروی فسخ قراردادش را پرداخت و کاری هم از دست بارسا برای نگه داشتن او برنمی‌آمد. آن زمان گفته شد او برای فرار از زیر سایه مسی این کار را کرده تا بتواند به تنهایی لیگ قهرمانان و توپ طلا را ببرد. هیچ‌کدام از این دو هدف اما برایش محقق نشد و او تابستان پارسال عملاً تلاش کرد به بارسلونا برگردد. ژولین اما می‌گوید شرایط حالا فرق کرده است.

او گفت: «از نیمار پرسیده شد «آیا دوست داری مسی به تو در PSG‌ ملحق شود؟» و او هم پاسخ مثبت داده. پس اینطور نبوده که بگوید می‌‌خواهد کنار مسی بازی کند و حاضر است با او به هر تیمی برود.» لارنس معتقد است که PSG‌ برای خرید مسی می‌تواند کیلیان امباپه ۲۱ ساله را بفروشد و آنخل دی‌ماریای ۳۲ سال را هم به عنوان بازیکن آزاد رد کند تا بتواند از عهده هزینه‌های جذب مسی برآید چون از نظر مالی پرداخت حقوق سه ستاره مانند مسی، نیمار و امباپه ممکن نیست. حتی در این صورت هم باز کلی موانع دیگر به خاطر قانون بازی جوانمردانه مالی وجود دارد. با این حال طبق اعلام لورنس، اگر نیمار از مالکان باشگاه بخواهد که بنشینند و به حرف‌های او گوش کنند، ممکن است این اتفاق بیفتد.  

  شانس کم نامزدهای انتخاباتی

برای خوان لاپورتا و ویکتور فونت به عنوان دو نامزد اصلی انتخابات باشگاه، اولویت با حفظ ستاره آرژانتینی است. بالاگه می‌گوید: «مسی منتظر روی کار آمدن رئیس جدید نیست اما رئیس جدید مجبور است مسی را به ماندن متقاعد کند. مسی خیلی واضح حرفش را زده است. او می‌خواست برود و هنوز هم می‌خواهد برود. نیمار یک سال و نیم دیگر قرارداد دارد. پس جدا کردن او از PSG‌ برای رساندنش به مسی در منچسترسیتی، یوونتوس، اینتر یا چلسی عملاً غیرممکن خواهد بود. تابستان سال بعد هم رئال مادرید برای متقاعد کردن امباپه برای بازی در مادرید دست به کار خواهد شد و اگر این اتفاق رخ دهد، جدایی نیمار غیرممکن‌تر هم خواهد شد. به نظر من، اینکه ما شاهد تغییر مسیر مسی به سمت پاریس‌ باشیم محتمل‌تر است و این جالب است.

PSG برای مسی جایی است که می‌تواند خودش باشد. آنجا کلی بازیکن اسپانیایی‌زبان هست. آنها پتانسیل قهرمانی هم دارند. برای بارسلونا با این وضعیت غیرممکن است که برای بازگشت به اوج رقابت کند. مسی و نیمار برای به هم رسیدن کلی تلاش کردند. بارسلونا به درخواست نیمار برای برگرداندن او پاسخ منفی داد. مسی به او گفته به بارسلونا بیاید چون به هر حال تا چند ماه دیگر او از این تیم می‌رود و آن وقت نیمار می‌تواند ستاره بارسا باشد اما بارسا قبول نکرد و حالا نیمار می‌خواهد مسی را به پاری‌سن‌ژرمن ببرد.» منبع:

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *