پارازیت همه رکوردهای سینمای کره را شکست

سایت بدون – «پارازیت» برنده نخل طلای کن ۷۲ ، تمام رکوردهای فروش را شکسته  و تبدیل به پدیده سینمایی جالبی شده است. فیلم  بونگ جون هو که نخل طلای ۲۰۱۹ را به دست آورده، توانسته در چند روز اول نمایش خود در کره ۳۸ میلیون و نیم دلار فروش داشته باشد که معادل جذب چهار و نیم میلیون تماشاگر درکشور است.

تاکنون سابقه نداشته است که یک فیلم برنده نخل طلا در سالنهای سینما به چنین موقعیتی در هفته اول خود دست پیدا کند. ارقام فروش این فیلم بالاتر از «فارنهایت ۹/۱۲» اثر مایکل مور بوده که درسال ۲۰۰۴ در آمریکا به دست آمد وتا آن موقع در نوع خود رکورد شکن بود.

این درحالی است که «پالپ فیکشن»، دیگر برنده نخل طلا محصول کمپانی میراماکس در سال ۱۹۹۴، توانسته بود در هفته اول  ۹ میلیون و سیصدهزار دلار را به گیشه های آمریکا سرازیر کند. کارگردان «پارازیت» بعد از دو فیلم موفق «اوگجا» و «یخ شکن» که در خارج ساخته، با این فیلم به کشورخود بازگشت و موفق ترین اثرش را کارگردانی کرد. کمپانی تهیه کننده این  فیلم بعد از به دست آوردن نخل طلا  آنرا به حدود ۲۰۰ کشور فروخت.

این اولین بار در طول تاریخ جشنواره کن است که چنین اتفاق شگفت انگیزی رخ می دهد. این فیلم فعلاً در کره جنوبی و فرانسه به نمایش عمومی درآمده و از اکتبر در آمریکا و سایر کشورها نمایش داده خواهد شد.

«پارازیت» به احتمال قوی شانس بسیار ی برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی را در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *