پایان جواهر آرژانتینی در یوونتوس /دیبالا منتظر مقصد جدید

  «جواهر در فهرست فروش»

چه کسی باور می‌کرد که یوونتوس، استاد حاضری‌خور و جذب کردن بازیکنان آزاد، به راحتی دست از بزرگ‌ترین گنجینه سال‌های اخیرش بردارد؟ چه کسی باور می‌کرد دیبالا، ستاره آرژانتینی یوونتوس در فهرست فروش قرار بگیرد؟ با این همه این اتفاق افتاد و یوونتوس از ستاره خود دست شست تا اسمش را در فهرست فروش قرار بدهد. او حالا بازیکنی است که باید فصل جدید را در تیم دیگری بگذراند.

  تاوان فقط یک فصل بد

دیبالا فصل قبل اصلا خوب نبود. این موضوعی نیست که بشود انکارش کرد. شاید فشار همبازی شدن با رونالدو بود که حسابی او را به‌هم ریخت. شاید هم بعد از آمدن ابرستاره پرتغالی، دیگر شماره یک تیم نبود.
عملکرد او در چهار فصلی که در یوونتوس بود کاملا مشخص است. او سه فصل درخشان و یک فصل متوسط رو به پایین داشت و همین فصل آخری مسئولان یوونتوس را مجاب کرد تا ردش کنند و جا را برای خریدهای بعدی باز کنند.

  فصل اول

در فصل اول حضورش و بلافاصله بعد از پیوستن از پالرمو به این تیم، در ۳۴ بازی در لیگ، ۱۹ گل زد و چهار پاس‌گل داد تا یکی از برترین رکوردهای سال اول حضور در این تیم را به ثبت برساند. او در هفت بازی اروپایی یونتوس هم یک گل به ثمر رساند و در مجموع کل فصل در تمام رقابت‌ها، در ۴۶ بازی ۲۳ گل زد.
 

  فصل دوم

در فصل دوم، دیبالا ۳۱ بار در سریA بازی کرد، ۱۱ بار برای این تیم گل زد و پنج پاس گل را به ثبت رساند. در بازی‌های اروپایی وضعش بهتر بود و در ۱۱ بازی، چهار گل به ثمر رساند. در مجموع فصل هم در تمام رقابت‌های ممکن، ۴۸ بازی انجام و ۱۹ گل زد. یک رکورد قابل قبول برای یک جواهر تازه نفس.

  فصل سوم

بهترین فصل او از نظر آمار فصل سوم بود. در ۳۳ بازی ۲۲ بار در سریA گلزنی کرد که بیشترین تعداد گل زده‌اش بود. چهار بار هم پاس‌گل داد. در بازی‌های اروپایی، در هشت بازی تنها یک گل زد و در مجموع فصل و برای ۴۶ بازی در تمام مسابقات مختلف، ۲۶ بار گلزنی کرد تا بهترین آمار خود را به ثبت برساند. فصل سوم دیگر رسیدن او به اوج بود.

  فصل چهارم

فصل گذشته بدترین فصل بازی دیبالا بود. حضور کریس رونالدو در یوونتوس همه چیز را تغییر داد. تیم در خدمت او بود و دیبالا حتی سایه‌ خودش را هم به نمایش نگذاشت. ۳۰ بازی در لیگ و تنها پنج گل زده تمام عملکرد او در فصل قبل در سریA بود. در بازی‌های اروپایی کمی اعتماد به‌نفسش را به دست آورد و در ۹ بازی پنج گل زد. در مجموع فصل هم در ۴۲ بازی تنها ۱۰ گل زده را از خود برجای گذاشت.

  افتی که از چشم‌ها دور نماند

 افت فاحش پائولو دیبالا در فصل گذشته، از چشم هیچ‌کس دور نماند. تحلیل همه رسانه‌ها و کارشناسان روی حضور رونالدو در یوونتوس استوار بود و فشار روانی سنگینی که روی دیبالا آمده بود. نقش فنی او در تیم تحت‌الشعاع خرید جدید قرار گرفته بود. دیبالا نتوانست نیمی از خودش باشد و فصل را با بدترین آمار ممکن به پایان رساند. هوادارانش و همچنین بازیکنان بازنشسته فوتبال مطمئن بودند که در فصل دوم حضور رونالدو، آمار دیبالا بهتر می‌شود اما کار به آنجا نرسید.

  مقصد تازه

مقصد بعدی او کجاست؟ تاتنهام، منچستر، پاری‌سن‌ژرمن و اینتر به‌شدت به دنبال خرید او هستند. برای تیمی مثل تاتنهام، دیبالا می‌تواند خرید قرن باشد. منچستریونایتد دوباره برای خرید او اقدام کردند. آنها پیش از این هم برای خرید جواهر آرژانتینی اقدام کرده بودند اما به نتیجه مطلوبی نرسیدند. طرح معاوضه لوکاکو با دیبالا جدی‌تر از همیشه مطرح شده. این‌طور که مشخص است مهاجم بلژیکی منچستر فصل بعد در سریA توپ می‌زند. اینکه دیبالا به کدام تیم برود هنوز مشخص نیست اما تنها چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود این است که یک جواهر گرانقیمت در لیست فروش قرار دارد و هرکه زورش به این خرید برسد برد کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *