پردرآمدترین کمپانی ها در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

پردرآمدترین کمپانی ها در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

فهرست پردرآمدترین کمپانی های دنیا در سال گذشته پر از تکرار نام کمپانی های متتعلق به دو غول اقتصادی دنیا است.

سایت بدون – یکی از منابع اصلی درآمد کشور عربستان سعودی کمپانی نفتی آرامکو است که فروش سهام این کمپانی برای ۵ سال است که در برنامه پادشاه عربستان است و در آخر برنامه ریزی های فروش سهام این شرکت به سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ موکول شد.

با وجود اینکه درآمد این کمپانی به خاطر قیمت پایین نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۴۶.۹ میلیارد دلار رسید اما این کمپانی با درآمد ۱۱۰.۹ میلیارد دلاری خود در سال گذشته توانست در جایگاه اول پردرآمدترین کمپانی های دنیا قرار گیرد با این وجود درآمد این کمپانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و از ۱۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰.۹ میلیارد دلار در سال۲۰۱۹ رسیده است.

دومین کمپانی پردرآمد دنیا در سال ۲۰۱۹ یک کمپانی آمریکایی است و درآمد آن برخلاف کمپانی آرامکو در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال۲۰۱۸ دو دصد افزایش یافته است و به ۵۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

کمپانی اپل اعلام کرده است که تنها در چهارمین فصل سال ۲۰۱۹ تعداد ۷۰ میلیون گوشی آیفون توسط این کمپانی فروخته شده است این در حالی است که رقیب آن شرکت سامسونگ ۶۸.۸ میلیون گوشی همراه در این بازه زمانی فروخته است با اینحال فروش اپل نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴ درصد کاهش یافته است.

سومین کمپانی پردرآمد دنیا یکی دیگر از کمپانی های دولتی این فهرست است که به دومین غول اقتصادی دنیا یعنی چین تعلق دارد.

بانک صنعتی و بازرگانی چین بزرگترین بانک جهان از لحاظ میزان سود و ارزش بازار سرمایه می‌باشد؛ این بانک یکی از چهار بانک بزرگ دولتی در جمهوری خلق چین است؛ سه بانک دیگر عبارتند از: بانک چین، بانک کشاورزی چین و چاینا کانستراکشن بانک.

بانک صنعتی و بازرگانی چین، در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۸۴ به عنوان یک شرکت محدود توسط دولت چین تأسیس شد و درآمد آن در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چهارمین کمپانی پردرآمد دنیا متعلق به یکی دیگر از کشورهای آسیایی است و زیر مجموعه کمپانی چند ملیتی ساسمسونگ است؛ این کمپانی که سامسونگ الکترونیک نام دارد یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

کار این شرکت به عنوان صادرکننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب و کارهای دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات و سرانجام در سال ۱۹۶۹ به تولید لوازم الکترونیک روی آورد و درآمد آن در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۹.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در جایگاه آخر این فهرست نام یکی دیگر از کمپانی های چینی آمده است این کمپانی دولتی بانک سازندگی چین است که یکی از چهار بانک بزرگ در جمهوری خلق چین است. این بانک در سال ۲۰۱۱ به عنوان دومین بانک بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار انتخاب شد.

این بانک در کشور چین در حدود ۱۳،۶۲۹ شعبه داخلی دارد و علاوه بر این دارای شعبه‌های زیادی در خارج از کشور چین است درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۸.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *