پرسپولیس این روزها در اوج است/برای جام خط و نشان بکش


سایت بدون – مغانلو در همان نیمه اول یک آزار جدی برای شجاع خلیل‌زاده، دامه ترائوره و فرانک کوم (ملی‌پوش کامرونی) بود. وی، یک مرتبه و هرچند در موقعیت آفساید، تیرک دروازه طرف قطری را به لرزه درآورد و چند مرتبه نیز فهد یونس را به انجام بهترین واکنش‌هایی که در توان داشت واداشت


روزی که شاگردان گل‌محمدی در سیرجان پنج بار توپ را به قفس توری علیرضا حقیقی و خط دفاع آماده گل‌گهر رساندند، کابوس گل‌نزنی‌های پرسپولیس در ظاهر در انتهای خود قرار داشت. مدافعین و هافبک‌های سرخ‌پوش نظیر سیامک نعمتی و احمد نوراللهی نشان داده بودند که جور مهاجمانشان را می‌توانند بکشند اما در آسیا ارتش سرخ به یک مهره ویرانگر در خط آتش نیاز داشت که از موقعیت‌های معمولی گلزنی نهایت استفاده را ببرد.
تا پیش از رویارویی با الریان، تنها دبل فصل پرسپولیس را امید عالیشاه مقابل تیم دسته دومی مس نوین کرمان و در جام حذفی ثبت کرده بود. همان دبل، دید یحیی به امید عالیشان را در قامت امید گلزنی افزایش داد تا او را زوج شهریار مغانلو در خط حمله قرار دهد اما این مرتبه، نوبت شهریار بود تا تجربه چند ماهه حضورش در لیگا نوس را در هندوستان در اختیار تیم جدیدش قرار دهد.
مغانلو در همان نیمه اول یک آزار جدی برای شجاع خلیل‌زاده، دامه ترائوره و فرانک کوم (ملی‌پوش کامرونی) بود. وی، یک مرتبه و هرچند در موقعیت آفساید، تیرک دروازه طرف قطری را به لرزه درآورد و چند مرتبه نیز فهد یونس را به انجام بهترین واکنش‌هایی که در توان داشت واداشت. او چه روی زمین و چه روی هوا، سبک و کلاس بازی مشابه عیسی آل‌کثیر در تابستان گذشته را به نمایش می‌گذارد؛ مهارناپذیر روی ارسال‌های عرضی و باهوش و کم‌نقص در جایگیری در فضاهای خالی میان مدافعین رقیب.
خلاقیت امید عالیشاه، مهدی ترابی و سیامک نعمتی، منجر به خلق موقعیت‌های متنوع گلزنی از کناره‌های زمین برای نماینده قرمزپوش پایتخت کشورمان می‌شود. آمار ۲۳ شوت در برابر شاگردان لورن بلان، یک نمونه از حاصل کار این سه بازیکن است که یک شهریار مغانلوی آماده قدر آن را دانست و یک عیسی آل‌کثیر به اوج بازگشته نیز به‌خوبی راه گل ساختن از این فرصت‌ها را بلد است.
چنین خط حمله‌ای، فرصت خط و نشان کشیدن برای رقبای سرسخت خود در لیگ قهرمانان را برابر گوای هند دارد؛ تیمی که در خاک خود برای مساوی و کلین‌شیت گرفتن مقابل الوحده امارات و الریان قطر جنگید و به هدف خود هم رسید؛ ولی بی‌شک با توجه به فشردگی بازی‌ها، قوای بدنی آنان مقابل پرسپولیس به‌شدت تحلیل خواهد رفت؛ به‌ویژه با توجه به فیزیک بدنی نسبتاً ضعیف هندی‌ها و عدم تجربه حضور آنان در تورنمنت‌های حرفه‌ای و فشرده.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *