پرسپولیس با سیستم ۳-۴-۳ در سرچشمه/عالیشاه در مثلث تهاجمی، امیری پیستون چپ


سایت بدون – پرسپولیس در بازی با گل گهر برای اولین بار بازی را با سه دفاع شروع کرد . در حین آن مسابقه و حتی بعد از آن بسیاری تصور می‌کردند سرخ‌ها با سیستم سنتی و دوباره احیا شده ۲-۵-۳ بازی می‌کنند اما کادر فنی این تیم می‌گوید سیستم برگزیده آنها ۳-۴-۳ بود که در زمان دفاع به ۱-۴-۵ تبدیل می‌شد. هر چند یحیی و کادرش در نیمه دوم آن بازی دوباره به سیستم ۴ دفاعه برگشتند اما به احتمال زیاد در رفسنجان هم کار را با سه دفاع آغاز خواهند کرد.

وحدت برسد، جانشین ابراهیمی می‌شود
کادر فنی پرسپولیس برای انتخاب سه دفاع متمرکز در ترکیب اصلی کار سختی ندارد. دیروز خبر آمد سیدجلال حسینی در بازی تدارکاتی با شهرخودرو مصدوم شده و با توجه به کشیدگی همسترینگش شاید به بازی جمعه نرسد. البته یحیی در بازی با گل گهر سیدجلال را بدون عذر و بهانه‌ای نیمکت‌نشین کرد تا نشان دهد برای اعمال تغییرات هیچ محدودیتی نمی‌تواند جلوی انجام برنامه‌های تاکتیکی‌اش را بگیرد. واقعیت اینکه سیدجلال با وجود تجربه فوق‌العاده و عملکرد فردی فراتر از انتظار در بیشتر مسابقات، به خاطر شرایط سن و سالش خط دفاع تیم را عقب نگه می‌دارد که این مسأله هم می‌تواند برای خط دفاع خطرناک باشد و منجر به تحت فشار قرار گرفتن تیم و گل خوردنش شود.
با این حساب به احتمال زیاد باز هم علیرضا ابراهیمی به عنوان استاپر راست، فرشاد فرجی در مرکز و علی نعمتی چپ پا در نقش استاپر چپ مثلث خط دفاع را تشکیل می‌دهند. مثلثی که البته باید غالباً روی یک خط بازی کند و نفر مرکزی حق ندارد به آن عمق بدهد و مدام تیم را بالا بیاورد. این مدافعان البته باید و باید در امر بازسازی شرکت کنند تا تیم تنها متکی به هافبک‌ها و کانال‌های کناری‌اش نباشد.
گفتنی است وحدت هنانوف مدافع موفرفری و جوان تاجیک هم اگر شرایط بازی پیدا کند یعنی مجوز بازی کردنش تا جمعه صادر شود، شاید در ترکیب اصلی قرار بگیرد چرا که در این چند روز به صورت اختصاصی کنار تیم تمرین کرده و مربیان از شرایط فنی او فوق‌العاده راضی‌اند. هنانوف در صورت حضور در ترکیب به عنوان استاپر راست به میدان خواهد رفت و ابراهیمی نیمکت نشین می‌شود.

سیامک نیست، منوچهر رقیب شیری
در حالی که سیامک نعمتی هنوز نتوانسته با تیم تمرین کند و مصدومیتش کمی طولانی شده و احتمالاً هم به تیم نخواهد رفت، مهدی شیری و منوچهر صفراف گزینه‌های بازی به عنوان وینگ بک یا پیستون راست هستند. اگر صفراف تا پنجشنبه قرارداد ببندد و شرایط بازی‌اش اوکی شود، مثل هنانوف با تیم به رفسنجان خواهد رفت و می‌تواند با شماره ۳۳ در ترکیب قرار بگیرد وگرنه مهدی شیری مثل بازی قبلی در ترکیب اصلی خواهد بود.
نکته دیگر اینکه اگر صفراف و هنانوف در ترکیب اصلی باشند در جناح راست روی دست هم بازی می‌کنند و با توجه به شناخت‌شان از همدیگر می‌توانند راحت‌تر کار کنند و نمایش بهتری داشت باشند.

عالیشاه معادلات را بهم می‌ریزد
آنطور که از تصاویر تمرین دیروز برمی‌آمد، احتمال استفاده از امید عالیشاه در ترکیب اصلی وجود دارد. عالیشاه بازی با گل گهر را به خاطر مصدومیت از دست داد اما مقابل شهرخودرو در بازی تدارکاتی در زمین بود و احتمالاً بازی در سرچشمه را به عنوان کاپیتان از ابتدا شروع خواهد کرد. عالیشاه در صورت حضور در ترکیب کنار مهدی ترابی دو بازیکن پشت سر عیسی آل کثیر در خط حمله خواهند بود. در این شرایط وحید امیری به عقب خواهد رفت و جای سعید آقایی را در نقش وینگ بک چپ خواهد گرفت؛ پستی که با توجه به شرایط بدنی‌اش می‌تواند در آن بهترین گزینه باشد هر چند ممکن است با توجه به دو بازی فشرده که در تیم ملی داشته شرایط بدنی‌اش تحت تأثیر قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *