پرسپولیس و استقلال بیشتر از هر تیمی در لیگ کارت گرفته اند




جعفر برزگر

پنج هفته از لیگ را پشت سر گذاشته‌ایم و با توجه به حواشی بسیاری که تا امروز شاهدش بودیم به‌نظر می‌رسد فصل فوتبالی متفاوتی را تجربه کنیم. در همین راستا هم می‌توان برای کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال سال پرکاری را پیش‌بینی کرد. در همین پنج بازی تا حدودی عیار تیم‌ها مشخص شده و آنهایی که برای فتح جام آمده‌اند حساب‌شان را از بقیه جدا کرده‌اند. اینکه تیمی در ۵ بازی و ۴۵۰ دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد به‌هیچ‌وجه اتفاقی نیست و تیمی که در همین تعداد بازی ۱۲ مرتبه دروازه‌اش باز می‌شود حتماً ایرادات فنی دارد. به هر حال توجه به همین آمارها از امروز می‌تواند باعث پیشگیری از دریافت کارت‌های رنگی در هفته‌های باقی‌مانده لیگ توسط تیم‌ها باشد.

میانگین سه اخطار برای پرسپولیس در هر بازی
با این سبک و سیاقی که پرسپولیس پیش می‌رود، از چند بازی دیگر باید شاهد محرومیت‌های یکی دو بازیکنش در هر مسابقه باشیم. شاگردان گابریل کالدرون تا امروز که پنج هفته از لیگ گذشته ۱۵ کارت زرد دریافت کرده‌اند که البته یکی از آنها مربوط به محسن خلیلی است. جالب اینکه آنها هفت اخطار را در روز دربی تهران دریافت کردند. با این حساب و به‌طور میانگین در هر بازی سه کارت زرد را دریافت کرده‌اند. شاید آنها خوش‌شانس هم بودند که قانون محرومیت پس از دریافت پنج کارت زرد لحاظ می‌شود. قرمزهای پایتخت یکی از ۱۲ تیمی هستند که کارت قرمز نداشته‌اند.

استقلال، چهار اخراجی در پنج بازی
استقلال فصل پرحاشیه‌ای را آغاز کرده و این حاشیه‌ها تأثیرش را روی رفتار داخل زمین بازیکنان و کادرش هم گذاشته است. شاید این آمار استقلال حداقل در لیگ برتر آن هم بعد از ۵ بازی بی‌سابقه باشد که چهار کارت قرمز دریافت کرده باشند. این تیم فقط در هفته دوم مقابل فولاد در تهران اخراجی نداشت. در هفته اول و بازی با ماشین‌سازی در تبریز محمد دانشگر در دقیقه ۲+۹۰، در بازی سوم فرشید اسماعیلی در دقیقه ۸۷ در بازی با نفت مسجدسلیمان، علی کریمی در دقیقه ۸۹ دربی و آخرین اخراجی این تیم هم تا امروز استراماچونی بود که در دقیقه ۸۳ بازی با ذوب‌آهن در فولادشهر کارت قرمز را دریافت کرد. استقلال ۹ بازیکن اخطاری هم دارد.

۴ تیم اخراجی داشتند
غیر از استقلال که به اخراجی‌های آن اشاره شد، سه تیم دیگر هم از دریافت کارت قرمز بی‌نصیب نماندند. علیرضا چراغعلی در دقیقه ۶۱ اولین هفته لیگ مقابل سایپا، رضا مهاجری سرمربی نساجی در هفته دوم مقابل پیکان، ماکسیم دروازه‌بان و حسن نجفی مدافع شاهین بوشهر هم به‌ترتیب در دقیقه ششم هفته دوم مقابل شهرخودرو و دقیقه ۱+۹۰ هفته سوم مقابل پیکان از زمین اخراج شدند. البته نساجی با دریافت سه کارت زرد کم‌کارت‌ترین تیم لیگ برتر تا پایان هفته پنجم است.

هر هفته ۲۶ کارت زرد
در پنج هفته لیگ برتر داوران ۱۳۰مرتبه از کارت زرد استفاده کرده‌اند؛ به‌عبارتی هر هفته ۲۶ کارت زرد و هر بازی ۳/۲ اخطار. اگر بخواهیم بر اساس همین آمار پایان فصل را پیش‌بینی کنیم باید ۷۸۰ کارت زرد را برای تیم‌ها در نظر بگیریم.

ترین‌های لیگ برتر
بهترین خط دفاع: سپاهان و تراکتور بدون گل خورده
بدترین خط دفاع: شاهین بوشهر با ۱۲ گل خورده
کمترین تساوی: پرسپولیس و ماشین‌سازی بدون تساوی
بیشترین تساوی: نفت مسجدسلیمان با پنج تساوی (شاگردان تارتار نه می‌بازند و نه برنده می‌شوند.)
کمترین برد: نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن، استقلال، گل‌گهر و شاهین بوشهر بدون برد
بهترین خط حمله: نساجی با ۱۲ گل زده
ضعیف‌ترین خط حمله: گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان با دو گل زده

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *