پرسپولیس و استقلال و یک سفارش مشترک/سرنوشت قهرمانی لیگ در گروی شماره


سایت بدون – قهرمانی استقلال در نیم‌فصل لیگ قطعی شد، ولی رقابت بالای جدول همچنان خیلی نزدیک است. فاصله استقلال با تعقیب‌کنندگانش زیاد نیست و یک لغزش کوچک ممکن است رده‌بندی مدعیان را جابه‌جا کند. آنچه می‌تواند تعادل شکننده بالای جدول را به هم بزند، خریدهای این تیم‌ها در پنجره زمستانی است. اگر دست نویدکیا در تمام پست‌ها پر است، گل‌محمدی و مجیدی بارها درباره نیاز به تقویت تیم‌شان صحبت کرده‌اند.
کادر فنی استقلال تقریباً توانسته ترکیب اصلی‌اش را پیدا کند، به جز پست شماره ده که آزمون و خطاها تا امروز به نتیجه مطلوب نرسیده. اسماعیلی در فصول قبل آمار قابل توجهی نداشت و عملکرد جانشین‌های او در این پست از آن هم ضعیف‌تر بوده. سبحان خاقانی و رضا آذری پایین‌تر از انتظار بوده‌اند و مجیدی تأکید کرده که در این پست به‌دنبال یک بازیکن خارجی است. گل‌محمدی هم علاوه بر دروازه‌بان و مهاجم، در خط هافبک نیاز مبرمی به یک بازیکن جدید دارد. جای خالی نوراللهی در ترکیب پرسپولیس کاملاً احساس می‌شود، تغییرات مداوم چیدمان خط میانی و خط حمله جواب نداده و کادر فنی هنوز نتوانسته فرمول دلخواهش را پیدا کند. یک هافبک طراح که بتواند در فضای محدود بین خطوط تصمیمات درستی بگیرد و بازیکنان کناری را راه بیندازد، شاید همان گمشده‌ای باشد که بتواند پرسپولیس را در نیم‌فصل دوم متحول کند.
حفره استقلال و پرسپولیس در نقطه‌ای از زمین است که فوتبال ایران هم در آن پست کمبود دارد. بازیکنان خلاقی که برای بازی در این پست مناسب باشند به سختی پیدا می‌شوند و به محض درخشش مورد توجه تیم‌های خارجی قرار می‌گیرند. فانتزیست‌های ایرانی اکثراً لژیونر شده‌اند و پیدا کردن بازیکن شاغل در لیگ برتر که بتواند کیفیت استقلال و پرسپولیس در این پست را بالاتر ببرد و قابل دسترس باشد، تقریباً غیرممکن است، پس انتظار می‌رود که نگاه دو مربی به بازار خارجی باشد.
اغراق نیست اگر بگوییم که سرنوشت قهرمانی لیگ به بازیکنان شماره ده بسته است. استقلال و پرسپولیس در این پست به‌دنبال بازیکن جدیدی هستند و انتخاب‌ درست کمک می‌کند که در کورس قهرمانی رقیب را پشت سر بگذارند.

آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *