پروفسور به فوتبال برمی‌گردد؟/ونگــــر، گزینه رویایی لیــــون

پس از برکناری سیلوینیو از مربیگری لیون نام‌های مشهوری برای هدایت این تیم مطرح شده که یکی از آنها آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال است.
بر اساس نوشته روزنامه‌های فرانسوی لیون روی فرانسوی‌زبان بودن سرمربی جدید تأکید دارد و ونگر در کنار لوران بلان و رمی گارد گزینه‌های باشگاه محسوب می‌شوند، هرچند گفته می‌شود که گزینه اصلی باشگاه بلان است. این مربی که پس از ترک پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۶ تیمی نداشته پیشنهادهای مختلفی را از سوی باشگاه‌های غیر فرانسوی رد کرده است. او در کارنامه‌اش چهار قهرمانی لیگ فرانسه با پاریس و بوردو را دارد.
رسانه‌های فرانسوی از ونگر به‌عنوان گزینه رویایی باشگاه نام برده‌اند. پروفسور بارها گفته که اگر پیشنهاد جذابی باشد به دنیای مربیگری برمی‌گردد و حالا ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون بی‌میل نیست که بختش را آزمایش کند.
رمی گارد دیگر گزینه‌ای است که سابقه مربیگری در لیون بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را دارد و آخرین تجربه او در تیم کانادایی «ایمپکت مونرئال» بود که با اخراج به پایان رسید. آخرین قهرمانی لیون در لیگ فرانسه با این مربی ۵۳ به دست آمده و مزیت او نسبت به دو گزینه دیگر شناخت خوبی است که از این باشگاه دارد.
لیون پیش از شروع فصل تلاش کرد رضایت مورینیو را برای نشستن روی نیمکت تیم جلب کند، ولی با پاسخ منفی مربی پرتغالی روبه‌رو شد. مورینیو در این فصل چند بار برای تماشای مسابقات لیگ فرانسه در ورزشگاه حاضر شده و به زبان فرانسه هم تسلط دارد، ولی احتمال اینکه پیشنهاد اولاس را بپذیرد زیاد نیست.
تیاگو موتا، هافبک سابق پاری‌سن‌ژرمن گزینه آخر و بعید برای نشستن روی نیمکت لیون است.
سیلوینیو پس از شکست یک بر صفر یکشنبه شب مقابل سنت‌اتین برکنار شد. لیون با این مربی برزیلی نتایج ضعیفی گرفت و در ۹ بازی تنها دو پیروزی داشته و ۹ امتیاز گرفته.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *