پسران خاشقجی به‌دنبال جسد پدرشان

Image result for son s of jamal khashoggi
سایت بدون -در حالی که روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل قصد داشت سوابق حقوق بشری رژیم عربستان سعودی را بررسی کند، فرزندان جمال خاشقجی به رسانه‌ها گفتند عربستان باید جسد پدر ما را تحویل دهد. قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول که یک ماه پیش رخ داد تاکنون به بزرگ ترین رسوایی حقوق بشری عربستان در سطح جهانی تبدیل شده است .
پسران جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در اولین مصاحبه از زمان کشته شدن پدرشان خواستار بازگردانده شدن جسد وی شده و گفتند که می‌خواهند آن را در قبرستان بقیع دفن کنند. به گزارش ایسنا، صالح و عبدا… خاشقجی، در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان گفتند بدون جسد پدرشان خانواده قادر نیست مراسم تدفین را برگزار کند و با غم از دست دادن وی کنار بیاید. صالح خاشقجی گفت: این یک وضعیت عادی نیست. این یک مرگ عادی که برای همه اتفاق می‌افتد، نیست. همگی ما حق داریم جسد پدرمان را در قبرستان بقیع در مدینه منوره و در کنار دیگر اعضای خانواده دفن کنیم. من درباره این مساله با مقام‌های سعودی صحبت کردم و امیدوارم چنین درخواستی بزودی تحقق یابد. جسد جمال خاشقجی هنوز پیدا نشده و مقام‌های ریاض می‌گویند در حال انجام تحقیقات در این باره هستند. این درحالی است که برخی خبرهای دیگر حاکی از آن است که ماموران امنیتی عربستان بعد از کشتن جمال خاشقجی جسد او را قطعه قطعه کرده و در اسید حل کرده‌اند. پلیس ترکیه می‌گوید مشغول تحقیق از چاه‌های فاضلاب کنسولگری و منزل سر کنسول عربستان در استانبول است تا شاید ردی از جسد جمال خاشقجی پیدا کند. در صورت اصرار خانواده خاشقجی مبنی بر تحویل گرفتن جسد او، مقامات عربستان در برابر یک پرسش مهیب قرار گرفته و باید اعتراف کنند او را به قتل رسانده و جسدش را نیز امحا کرده‌اند. فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفته است: در حال حاضر به‌دنبال فردی هستیم که دستور این قتل را در خاک ترکیه صادر کرد. سوال بعدی این است که الان جسد وی کجاست؟ گزارش‌هایی درباره حل شدن جسد در اسید وجود دارد و همه اینها باید بررسی شود.
صالح خاشقجی در ادامه مصاحبه خود درباره پدرش گفت: می‌خواهیم پدرمان در آرامش باشد. من هنوز باور ندارم که او مرده باشد. اطلاعات نادرستی درباره شرایط مربوط به مرگش وجود دارد. این‌که می‌گویند پدرم یکی از حامیان اخوان المسلمین بوده، نادرست است. وی در پاسخ به این‌که پدرش چگونه مردی بود، گفت: او فردی میانه رو بود که ارزش‌های مشترکی با هر کسی داشت. مردی بود عاشق کشورش. جمال خاشقجی هرگز یک مخالف نبود. او به پادشاهی عربستان باور داشت؛ چیزی که کشور را یکپارچه نگه می‌دارد. او به تغییراتی که در حال رخ دادن است، باور داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *