پنج عامل مهم هشتمین قهرمانی پیاپی یوونتوس /رونالدو، کین… و بازی زشت

سایت بدون – یوونتوس هشتمین قهرمانی متوالی خود در لیگ ایتالیا را با پیروزی ۲ بر یک مقابل فیورنتینا قطعی کرد. غول تورینی در فاصله پنج بازی تا پایان فصل برای سی و پنجمین بار اسکودتو را به دست آورد و با رکورد سریعترین قهرمانی لیگ ایتالیا برابر شد. خبرگزاری فرانسه به پنج عامل مهم قهرمانی این تیم پرداخته است.
 
اثر رونالدو
کریستیانو رونالدو پیش از شروع فصل با ۱۰۰ میلیون یورو از رئال مادرید خریده شد تا به ۲۳ سال ناکامی یووه در لیگ قهرمانان اروپا پایان بدهد. این بازیکن ۳۴ ساله بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید و همچنین لیگ قهرمانان اروپا است و تنها کسی که پنج قهرمانی در این رقابت‌ها دارد. با آنکه یووه برابر آژاکس حذف شد اما رونالدو با ۱۹ گل در لیگ ایتالیا بازیکنی کلیدی بوده. هر دو باخت یوونتوس در نبود او رقم خورده؛ ۲ بر صفر برابر جنوا در ۲۶ اسفند و ۲ بر یک مقابل اسپال که این دومی باعث شد نتوانند به تنهایی رکورددار سریعترین قهرمانی لیگ ایتالیا شوند یعنی شش بازی مانده به پایان. برنده پنج توپ طلا که در پرونده تجاوز سال گذشته از سوی یوونتوس مورد حمایت قرار گرفت، شروع کندی داشت و سه هفته گل نزد تا اینکه مقابل ساسولو دبل کرد.
 
ستاره آینده، کین
مویسه کین پدیده یوونتوس در مدتی که رونالدو به دلیل مصدومیت حضور نداشت، در هفت بازی آخرش شش گل زد در حالی که در کل فصل ۹ بار بیشتر فرصت بازی پیدا نکرد. این بازیکن ۱۹ ساله که از والدینی ساحل عاجی در ایتالیا متولد شده، چهار دقیقه بعد از حضورش مقابل فیورنتینا موفق به گلزنی شد اما سه هفته پیش در جریان نخستین حضور او در ترکیب اصلی یووه جنجال ایجاد شد چون در بازی مقابل کالیاری مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت اما در آن بازی و همچنین بازی بعد مقابل اسپال گل زد.
 
بازگشت بونوچی
لئوناردو بونوچی بعد از یک فصل ناموفق در میلان به یوونتوس برگشت و در کنار جورجو کیلینی و آندره‌آ بارتزالی مثلث دفاعی معروف به BBC را دوباره تشکیل داد. جای خالی این سه به شدت احساس شد وقتی یوونتوس ۶ گل در دو بازی خورد، تساوی ۳ بر ۳ برابر پارما و باخت ۳ بر صفر برابر آتالانتا در جام حذفی ایتالیا. ژوزه مورینیو درباره این دو گفته: «آقای بونوچی و آقای کیلینی می‌توانند در دانشگاه هاروارد شیوه عملکرد یک مدافع میانی را درس بدهند.» یوونتوس در ۳۳ بازی ۲۳ گل خورده و بهترین عملکرد دفاعی را داشته.
 
دستان مطمئن
وویچیک شچسنی دروازه‌بان ۲۸ ساله لهستانی ثابت کرد جانشین شایسته‌ای برای جان‌لوییجی بوفون است که به پاری‌سن‌ژرمن رفت. دروازه‌بان سابق آرسنال بعد از آنکه جایگاهش در این تیم را از دست داد در سال ۲۰۱۷ به تورین آمد و در بازی اول فصل، برد ۳ بر ۲ برابر کیوو، لرزان بود اما در ۲۴ بازی‌اش در این فصل تنها ۱۵ گل خورده. ماتیا پرین که تابستان گذشته از جنوا آمد، در ۹ بازی ۸ گل خورده و در هر دو باخت یوونتوس دروازه‌بان بوده.
 
زشت بردن
ماسیمیلیانو آلگری اهمیتی نمی‌دهد که تیمش زیبا بازی نکند و برنده شود؛ او پنج سال پیاپی یوونتوس را به قهرمانی رسانده و آخرین قهرمانی میلان در لیگ ایتالیا در سال ۲۰۱۱ نیز به وسیله او به دست آمده. او که ۱۱ جام با یوونتوس برده از سبک بازی تیمش دفاع می‌کند با وجود آنکه انتقادات زیادی از این تیم می‌شود البته یوونتوس با ۶۷ گل زده بهترین خط حمله سری A را در اختیار دارد.
منبع: AFP

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *