پنج نکته از پیروزی پاری‌سن‌ژرمن مقابل رئال مادرید/ضربه کاری امباپه


سایت بدون – پاری‌سن‌ژرمن اگرچه دیرهنگام اما در نهایت مزد بازی برتر خود مقابل رئال مادرید را گرفت و با پیروزی و کلین‌شیت برای بازی برگشت ۱۸ اسفند آماده می‌شود. تیم کارلو آنچلوتی هم نتوانست جان‌لوییجی دوناروما را چندان به زحمت بیندازد و باید برای دیدار سانتیاگو برنابئو افکار نو و برنامه‌های جایگزین تدارک ببیند.
قانون گل خارج از خانه؛ رئال خودش را به زحمت نینداخت؟
شاید در این بازی شاهد آغاز یک تغییر اساسی در بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان اروپا بودیم. بر اساس قوانین جدید، گل زده در خانه حریف دیگر دو برابر محسوب نمی‌شود و اگر دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه بازی برگشت مساوی باشند، کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی می‌کشد.حالا که گل خارج از خانه ارزش تاریخی خود را از دست داده، تیم‌های میهمان انگیزه زیادی برای ارائه بازی هجومی ندارند. رئال مادرید با آنکه کریم بنزما و وینیسیوس جونیور را در ترکیب داشت، اما ترجیح داد چندان هجومی بازی نکند.آنچلوتی مشهور است به اینکه ترکیبی از نتیجه‌گرایی و ماجراجویی است اما شاید در احتیاط زیاده‌روی کرد. گل لحظات آخر امباپه کار دفاعی رئال مادرید را خنثی کرد و حالا برای بازی برگشت شرایط سختی دارند.
پاری‌سن‌ژرمن بالاخره به تاکتیک درست رسید
پرس از جلو چیزی نیست که شما با تیمی که امثال لیونل مسی و نیمار را دارد، بتوانید به آن اتکا کنید. با وجود این، پاری‌سن‌ژرمن بخوبی پرس کرد و بازی بسیار سختی برای رئال مادرید رقم زد. مارکو وراتی کنترل میانه میدان را در اختیار داشت و پاری‌سن‌ژرمن بدون مشکل بر بازی مسلط بود. رئال مادرید به سختی می‌توانست از نیمه خودش بیرون بیاید و وقتی این کار را می‌کرد، پاریسی‌ها با یک سیستم پرسینگ عالی آنها را محدود می‌کردند.آنچلوتی باید فکری برای لیگ قهرمانان بکند. استاد ایتالیایی عادت ندارد که در لالیگا تحت فشار قرار بگیرد و برای اینکه به جمع هشت تیم برتر اروپا راه پیدا کند، کارش بسیار سخت است.
نمایش وراتی باتجربه‌های رئال مادرید را مات کرد
در شبی که لیونل مسی و کیلیان امباپه همه تیترها را به خود اختصاص داده بودند، مارکو وراتی مؤثرترین بازیکن زمین بود. این ایتالیایی مقابل یک خط میانی در کلاس جهانی قرار گرفت اما مثل قدم زدن در پارک راحت و آرام بود.
رئال‌مادرید شاید یکی از بهترین مثلث‌های خط میانی تاریخ لیگ قهرمانان را در اختیار داشته باشد. لوکا مودریچ، کاسمیرو و تونی کروس در پست‌های تخصصی خود قرار گرفتند اما از نظر سیستماتیک با برنامه تاکتیکی پاری‌سن‌ژرمن ناکار شدند.
وراتی در یک بازی بسیار پرشور و حساس پختگی و کارآمدی فوق‌العاده‌ای داشت و یکی از بهترین بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن بود. پاریسی‌ها شاید بهترین خط حمله اروپا را داشته باشند اما بدون شک در غیاب رهبر ارکستر خط میانی یک جای کار این تیم لنگ خواهد بود.
لحظه جادویی تیبو کورتوآ در برابر مسی
لیونل مسی رئال مادرید را خیلی خوب می‌شناسد. آن طرفش چه؟ رئال مادرید این آرژانتینی را حتی بهتر می‌شناسد.
مسی با بارسلونا ضربات بی‌شماری به رئال مادرید وارد کرد و سابقه او با سفیدها کاری کرده بود که انتظار لحظات حماسی در این بازی به وجود بیاید. تیبو کورتوآ اما موافق این نبود و با یک سیو عالی کاری کرد که انتظار مسی برای گل زدن دوباره به رئال مادرید طولانی‌تر شود.
مسی که در زمان بازی در بارسلونا هر شش پنالتی‌اش را به رئال مادرید گل کرده بود، در این بازی در بهترین شرایط خود نبود و پاس‌هایش در یک سوم دفاعی حریف دقیق نبود. او البته تکه‌هایی از جادوی خود را به نمایش گذاشت و حالا برای بازی برگشت انگیزه زیادی دارد.
کیلیان امباپه
از میان تمام مادریدی‌هایی که می‌خواهند با آمدن کیلیان امباپه به پایتخت اسپانیا نفس راحتی بکشند، دنی کارواخال بیش از همه اشتیاق دارد. مدافع کناری اسپانیایی بارها در این بازی از امباپه جا ماند و هیچ کاری در برابر سرعت این فرانسوی نتوانست بکند. در نیم ساعت آخر بازی این وظیفه را به لوکاس واسکس سپردند و او هم وضعیت بهتری نداشت. امباپه هر کاری دلش می‌خواست کرد و گل بسیار باارزشی در فاصله ۳۰ ثانیه مانده به پایان وقت‌های تلف‌شده زد. او شاید در آخر فصل از پاری‌سن‌ژرمن برود اما گلی که در این بازی زد، اثر ماندگاری روی پارک دو پرنس خواهد داشت. تا آنجایی که به وفاداری مربوط می‌شود، این مهاجم ترسناک مثل همیشه بود.

مسی به آنری رسید
از رونالدو رد شد
پاری‌سن‌ژرمن در دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بردی حیاتی مقابل رئال‌مادرید دست یافت اما برای برنده هفت توپ طلا اوضاع خوب پیش نرفت. لیونل مسی با رکورد ناخوشایند تیری آنری در بیشترین تعداد پنالتی خراب شده در لیگ قهرمانان اروپا برابر شد و از کریستیانو رونالدو در زدن بیشترین پنالتی در این رقابت‌ها عبور کرد. فوق‌ستاره آرژانتینی حالا ۲۳ پنالتی در لیگ قهرمانان زده و نتوانسته پنج تا از آنها را گل کند.مسی که با ۲۶ گل در ال‌کلاسیکو رکورددار گلزنی به رئال مادرید در مهم‌ترین بازی فصل لالیگا است، در دقیقه ۶۲ فرصت داشت پنالتی‌ای که کیلیان امباپه به دست آورده بود، گل کند اما با درخشش تیبو کورتوآ ناکام ماند. در نهایت با گل وقت‌های تلف‌شده کیلیان امباپه پیروزی باارزشی برای میزبان رقم خورد.
مسی در فصل اول حضورش در تیمی غیر از بارسلونا ناکام بوده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند اما در چهار بازی آخر پاری‌سن‌ژرمن، روی چهار گل نقش مستقیم داشته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *