پوگبا، نماد ناکارآمدی منچستریونایتد/جای سر آلکس فرگوسن چقدر خالی است؟

سایت بدون – دیدگاه همیشگی الکس فرگوسن درباره رایولا هرگز تغییر نکرد و این مدیربرنامه‌های ایتالیایی-هلندی را «کیسه زباله» می‌دانست لازم نیست تصور کنید که سرالکس فرگوسن چه احساسی پیدا می‌کرد وقتی که اظهارات اخیر مینو رایولا به گوشش می‌رسید. مدیربرنامه‌های پل پوگبا گفته که رابطه این بازیکن و تیمش به آخر خط رسیده است. او همان کسی که بابت انتقال پوگبا به منچستریونایتد از یوونتوس، ۴۰ میلیون پوند یا شاید هم بیشتر به جیب زد. فرگوسن شاید سیاستمدارانه رفتار و حساب و کتاب کند تا ببیند از نظر اقتصادی آیا باشگاه محبوبش سود کرده است یا نه اما دیدگاه همیشگی او درباره رایولا هرگز تغییر نکرد. «کیسه زباله» تنها یکی از اصطلاحاتی بود که او برای اشاره به این ایجنت هلندی-ایتالیایی به کار می‌برد. همه این نفرت هم به اولین ملاقات او با رایولا، پس از خودشیرینی کردن ایجنت برای خانواده پوگبا ۱۸ ساله برمی‌گردد.

آن زمان فرگوسن آن جلسه را یک «شکست مفتضحانه» دانست و گفت: «از آن زمان من و او مشکل پیدا کردیم و رابطه‌مان مانند آب و روغن شد.» مشکل یونایتد این بود که هیچ سیستمی پیاده سازی نشده بود تا بعد از رفتن فرگوسن و دیوید جیل به عنوان سرمربی و مدیر اجرایی باشگاه در سال ۲۰۱۳، راه آنها را ادامه دهد. با رفتن این دو چهره تأثیرگذار، تمام دانش فوتبالی و بازرگانی منچستری‌ها هم خشکید و راه برای ورود یکی مانند رایولا باز شد، کفتاری که از آب گل‌آلود ماهی گرفت و خیلی زود بازیکنان خودش را به منچستر برد و از این راه کلی پول به جیب زد. زلاتان ابراهیموویچ، هنریک مخیتاریان، روملو لوکاکو و پوگبا همگی بازیکنانی بودند که رایولا به منچستریونایتد برد و از هیچ کدام‌شان هم آنطور که باید و شاید آبی برای این تیم گرم نشد.

https://i2-prod.manchestereveningnews.co.uk/incoming/article19416948.ece/ALTERNATES/s615/0_GettyImages-1273505840.jpg

در میان آنها زلاتان گاهی اوقات حرکاتی انجام می‌داد و حداقل توانست در حد هیاهویی که برای آمدنش به وجود آمد بازی کند اما در مورد پوگبا که هرگز امواج منفی از او دور نبوده و ۲۷۰ هزار پوندی که در هر هفته به حسابش واریز می‌شود، بسیار برای منچستری‌ها آزاردهنده است. او در هیچ مقطع از ۴ فصلی که از زمان بازگشتش به اولدترافورد گذشته، شبیه بازیکنی نبوده که منچستریونایتد در قلبش جایی داشته باشد.

از نیشخند زدن به مربیان اخراجی تیم گرفته تا دستور دادن به رایولا برای پیشنهاد دادنش به پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی یا حتی سوار نشدن به اتوبوس تیم برای رفتن به خانه رقبا در مقاطعی از یک سلسله مصدومیت‌های متوالی، چیزهایی نبوده که به مذاق هواداران منچستریونایتد خوش آمده باشد. اینکه رایولا درست هفته منتهی به دربی منچستر را برای صحبت کردن درباره پوگبا و آینده او انتخاب کرد قطعاً تصادفی نیست و او هدفی داشت از اینکه گفت پوگبا ترجیح می‌دهد در تیمی دیگر باشد. تعجب‌آور است که بازیکنی مانند پوگبا اینقدر مطیع مدیربرنامه‌هایی است که برای شیوه زندگی‌اش هم تصمیم‌گیری می‌کند. در پشت صحنه، در میکس‌‌زون‌ها، پوگبا وقتی بدون تأثیرپذیری از رایولا صحبت می‌کند، خیلی باهوش و موقر صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که می‌تواند شخصیتی مستقل داشته باشد اما در نهایت این پول است که همه چیز را عوض می‌کند و رایولا هم دنبال همین است. پوگبا به نمادی از یک دوره ناکارآمدی و تمسخرآمیز در منچستریونایتد تبدیل شده است که در آن سلبریتی بودن و محبوبیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی برای بازیکنان ارزشمندتر از معیارهایی بود که بازیکنان این تیم در زمان مربیگری فرگوسن ملزم به رعایتش بودند. پس وقتش شده است که منچستریونایتد برای خودش کمی احترام قائل شود و به پوگبا و رایولا درهای خروج از اولدترافورد را برای همیشه نشان دهد.

منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *