پژمان جمشیدی و نوید محمدزاده، ستاره فیلم‌های پرفروش داخل و خارج کشور

در حالی که «متری شیش و نیم» خارج از کشور روی پرده سینماهای فرانسه رفته است، داخل کشور «دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه است.

سایت بدون-  هفته‌ای که گذشت، سینمای ایران سیاه‌پوش هنرمندنی شد که در راه مهارت و علاقه زندگی‌اش از میان ما رفت. هنرمندی که با بسیاری از کارگردانان سینمای ایران همکاری کرد و سرانجام هم هنگام بدلکاری در لبنان سکانس پایانی را تجربه کرد. ارشا اقدسی سرانجام  شامگاه چهارشنبه ۱۳ مرداد در ۳۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این اتفاق، هفته سیاهی را برای سینمای ایران رقم زد. در این هفته فروش گیشه‌ هم چندان خیلی رضایت بخش نبود، درست است که استقبال از فیلم‌های سینمایی نسبت به قبل بیش‌تر شده است، اما این هفته میزان فروش فیلم‌ها چندان قابل قبول نبود.

پژمان جمشیدی و نوید محمدزاده، نقش اول فیلم‌های پرفروش داخل و خارج کشور
ارشا اقدسی، بدلکار ایرانی

کاهش فروش ۵۰۰ میلیون تومانی برای«دینامیت» 

فروش فیلم سینمایی «دینامیت» از مرز هفت میلیارد تومان گذشت، خبری که در هفت روز گذشته دست به دست شد و سینماداران را کمی امیدوار کرد. با گذشت یک ماه از اکران فیلم سینمایی «دینامیت»، این فیلم همچنان صدر نشین گیشه است و در هفته گذشته توانست با فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی ۵۹ هزار مخاطب را به سینما بیاورد. هرچند که به نظر می‌رسد این فیلم توانسته فروش موفقیت‌آمیزی را درگیشه ثبت کند، اما ابراهیم عامریان، تهیه کننده این فیلم معتقد است که این فیلم باید هفته‌ای پنج میلیارد تومان می‌فروخت و این رقم را چندان مناسب برای «دینامیت» نمی‌داند اما از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا حالا این فیلم کمدی با بازی نازنین بیاتی، پژمان جمشیدی، احمدمهرانفر، زیبا کرمعلی و محسن کیایی توانسته رقم هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای خودش ثبت کند.

البته «دینامیت» دو هفته پیش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشت که به نظر می‌رسد کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی فروش آن در هفته گذشته به دلیل وخیم‌تر شدن وضع شیوع کرونا در کشور باشد..

«خورشید» همچنان دوم است

حدود دو هفته پیش بود که «خورشید» مجید مجیدی هم وارد رقابت در عرصه اکران آنلاین شد. این فیلم که از بدو ورود قاچاق شد، در هفته اخیر، هزار و ۵۰۰ مخاطب را با ۳۷ میلیون تومان به سینما کشاند. فیلمی که تا قبل از آمدن «دینامیت» صدرنشین جدول بود اما حالا با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی جایگاه دوم فروش را از آن خود کرده است.

«مدیترانه» نیامده رکورد زد

فیلم سینمایی«مدیترانه» با کارگردانی هادی حاجتمند این روزها با فروش ۲۸ میلیون تومانی جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داده است. فیلمی با بازی پوریا پورسرخ و مهرآوه شریفی‌نیا که بیش از ده روز است اکران خود را آغاز کرده‌، و در همین مدت با دو هزار و ۷۰۰ مخاطب رقمی معادل ۵۲ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

سام قریبیان موفق‌تر از پژمان جمشیدی و مصطفی زمانی

در حال حاضر فیلم سینمایی« سیاه‌باز» با کارگردانی حمید همتی، در رقابت تنگاتنگی با فیلم «هفته‌ای یکبار آدم باش» اثر شهرام شاه‌حسینی دارد. در هفته اخیر، «سیاه‌باز» ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و «هفته‌ای یکبار آدم باش» ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته‌اند. اولی یک فیلم در ژانر اجتماعی و دومی یک فیلم طنز است. سام قریبیان، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، شاهد احمدلو و المیرا دهقانی از بازیگران اصلی «سیاه‌باز» هستند. 

در جایگاه بعدی هم فیلم «قصه عشق پدرم» با کارگردانی محمدرضا ورزی قرار دارد. این فیلم ۱۰ روز است که اکران شده و تا کنون ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در گیشه به نام خود ثبت کرده است مرحوم چنگیز جلیلوند، مهرآوه شریفی‌نیا و مصطفی زمانی از بازیگران این فیلم ملودرام هستند.

پژمان جمشیدی و نوید محمدزاده، نقش اول فیلم‌های پرفروش داخل و خارج کشور
فیلم سینمایی«بوتاکس»

«خون‌شد» و «تکخال» روی پرده اکران آنلاین

فیلم‌های «تکخال»، «خون شد» و «لاله» که از هفته آخر اسفند ۱۳۹۹ کار خود را آغاز کرده‌اند در ماه‌هایی که گذشت اوضاع چندان خوبی را در بحث فروش تجربه نکردند.

«تکخال» با کارگردانی مجید مافی تا کنون توانسته ۹۶۵ میلیون تومان را در گیشه برای خود ثبت کند. حسین فرح‌بخش تهیه کننده این فیلم سینمایی در ۲۰ تیر تصمیم گرفت تا اکران آنلاین این فیلم را همزمان با اکران سینمایی آغاز کند که چند ساعت بعد از شروع اکران آنلاین، این فیلم قاچاق شد. هفته گذشته «تکخال» فروشی معادل شش میلیون و ۲۹۵ هزارتومان داشت و با اینکه به راحتی در دسترس است اما بازهم توانست ۳۰۰ بیننده را پای پرده سینما بنشاند.

«خون شد» با کارگردانی مسعود کیمیایی هم، از زمان اکران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حواشی زیادی به همراه داشت اما انتظار می‌رفت نام سعید آقاخانی و هنر فیلمسازی کیمیایی به کمک جواد نوروزبیگی، تهیه کننده کار بیاید تا فروش خوبی را برای این فیلم به ثبت برساند. هرچند که نوروزبیگی معتقد است که با توجه به اوضاع سینما این میزان از فروش برای فیلمش به منزله شکست نیست و همین میزان از فروش ۱۹۳ میلیون تومان برای یک فیلم هم بخاطر نام مسعود کیمیایی است. ان فیلم حدود یک هفته است که آنلاین اکران می‌شود و در این هفته هم حدود ۱۱ میلیون تومان از سهم فروش سینماها را به خود اختصاص داده است.

«لاله» با کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد نیز، با فروش شکست خورده ۶۰ هزار تومان در هفته گذشته، از پرده سینما پایین آمد.

اکران خارج از کشور، موفق‌تر از اکران داخلی

در این میان اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» با کارگردانی سعید روستایی در فرانسه آغاز شده است. این فیلم در ۱۲۸ سالن سینمایی فرانسه روی پرده رفت و تا ابتدای ماه اوت (۱۰ مرداد) و در ۹روز، ۲۴۳ هزار و ۸۷۴ دلار (در حدود شش میلیارد تومان) فروش داشته است. این فیلم در هفته منتهی به یکم اوت (۱۰مرداد) در جایگاه بیستم جدول فروش سینمای فرانسه قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داده است که در اوضاع کرونایی فروش هشت میلیارد تومانی «دینامیت» را برای سینمای ایران خوب می‌دانیم.

اگر شرایط فروش فیلم در خارج از ایران مناسب باشد، بهتر است که صاحبان اثر، هم برای معرفی و شناساندن هنرشان و هم برای جبران ضررهای مالی ناشی از کرونا در سینمای ایران، اکران فیلم در خارج از کشور را هم آغاز کنند. 

هزینه ساخت این فیلم در سال ۱۳۹۷، هفت میلیارد تومان بود و پس از نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در نوروز ۱۳۹۸ این فیلم ۲۷ میلیارد تومان فروش داشته است. نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی بازیگرران این فیلم سینمایی هستند.

آن‌چه در هنر و تجربه گذشت

در این هفته سینمای هنروتجربه خانه هنرمندان هم دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود که در هفته‌های بعد فروش فیلم‌های سینمای هنروتجربه بهبود پیدا کند.

«بوتاکس»، یکی از فیلم‌هایی است که به تازگی روی پرده سینمای هنر و تجربه آمده است. این فیلم که در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد، در هفته اخیر رقم ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان را به دست‌آورد. این فیلم اولین ساخته بلند کاوه مظاهری است و محصول مشترک ایران و کانادا است.

«آبجی» هم یکی دیگر از فیلم‌هایی است که این روزها روی پرده سینمای هنروتجربه به نمایش در می‌آید. محمد حسین قاسمی، همسر نرگس آبیار، تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

گلاب آدینه، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا استادی، معصومه قاسمی‌پور، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان‌بخش و بابک حمیدیان در «آبجی» مرجان اشرفی‌زاده ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در هفته گذشته یک میلیون تومان فروخته است.

پژمان جمشیدی و نوید محمدزاده، نقش اول فیلم‌های پرفروش داخل و خارج کشور
فیلم سینمایی«بوتاکس»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *