پیشنهاد سفر / کرمان، عروس کویر با همنشینی تاریخ و زیبایی

????????????????????????????????????????????

سایت بدون – از کرمان چه می‌دانید؟ این شهر کویری زیبا را چقدر و چگونه می‌شناسید؟… همه آنچه از این شهر تاریخی می‌دانید و شنیده‌اید یا پیش از این دیده اید را بگذارید کنار و سال نو را با سفر به کرمان، پرخاطره‌تر از هر سالی کنید. چطور؟! با تماشای دیدنی‌های تاریخی و طبیعی چشمنوازی که با ساماندهی‌های صورت گرفته، امسال دلبری‌شان بیش از هر زمانی شده است. همین طور با برنامه‌ها و جشنواره‌ها و سرگرمی‌های شاد و رنگارنگِ آیینی بومی و غیربومی که مسؤولان شهری کرمان برایش برنامه‌ریزی‌ها کرده و تدارک‌ها دیده‌اند تا زیباترین خاطرات را نوروز امسال از شهرشان سوغاتی ببرید. کرمان شهر بناهای تاریخی است؛ شهر مجموعه گنجعلی‌خان و حمام وکیل، کاروانسراها، حمام‌ها، موزه‌ها، بازارها، ارگ‌ها و روستاهای تاریخی و باستانی میمند و شهر بابک.
کرمان شهر باغ‌های زیبا و دلگشای فتح‌آباد، باغ‌موزه هرندی، جنگل قائم و باغ طرب‌انگیز شاهزاده ماهان هم است. شهر محوطه‌های تاریخی کنار صندل جیرفت، شهر کلوت‌های کویری زیبای شهداد و …
شاید اگر تنها به باغ شاهزاده ماهان آن سفر کنید و ساعاتی در باغ کویری آن بیاسایید و از خنکای مطبوع و دل‌انگیز آن جانی دوباره بگیرید، نظرتان درباره این شهر کویری تغییر کند و عاشقش شوید.
مسؤولان شهری کرمان اما به این داشته‌ها اکتفا نکرده و برای بهره‌وری بیشتر و بهتر از آنها، برنامه‌های زیادی برایتان تدارک دیده‌اند؛ برنامه‌های شاد و مفرح و سرگرم‌کننده. برنامه‌هایی که شهردار کرمان درباره آنها به جام‌جم می‌گوید: به عنوان اولین گام و برای اولین بار، به زبان‌های فارسی، انگلیسی، کردی، ترکی، لری و عربی و با دیوارنگاری‌های ۹ متری به استقبال مسافران نوروزی‌مان رفته‌ایم.
سید مهران عالم‌زاده می‌افزاید مهمانانمان را تنها نمی‌گذاریم و از همان بدو ورود، در ورودی‌های شهر از سه سمت جاده تهران، زرند و ماهان، پایگاه‌هایی را با همکاری سایر نهادهای متولی مستقر کرده‌ایم و اقلامی مکتوب و مصور همچنین نصب نرم‌افزار جدید «کرمون من» و راهنمایی مسافران نوروزی را بین مسافران توزیع می‌کنیم تا بتوانند بیشترین بهره را از روزهای اقامتشان در کرمان ببرند.
استقرار ۱۵ کیوسک اطلاع‌رسانی زیبا در ده نقطه شهر کرمان با عنوان «از من بپرس»، طرح راهنمایان سیار با دوچرخه و پیاده در معابر اصلی و اماکن گردشگری و با لباس و آرم‌شهرداری و چاپ بیش از ده هزار نقشه راهنمای گردشگری شهر کرمان، چاپ چند هزار دفترچه راهنمای اماکن و برنامه‌های نوروزی ۹۸، چاپ پازل‌های تبلیغاتی با نمادهای شهری کرمان و نیز چاپ بیش از ۸۰ هزار عدد کارت‌پستال از اماکن و جاذبه‌های شهری از دیگر اقدامات نوروزی شهرداری برای تسهیل سفر مسافران کرمانی و خاطره‌انگیز کردن اوقات اقامت و تفرج‌شان در کرمان است که شهردار این شهر به آنها اشاره می‌کند.
 تحول در گردشگری کرمان
محمد جهانشاهی، دبیر ستاد توسعه گردشگری شهرداری کرمان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم، پیش‌بینی نوروزی رنگین و شاد و خاطره‌انگیز را برای گردشگران دارد و می‌گوید: توسعه گردشگری شهری با رویکرد رویدادمحوری، گام بزرگ مدیریت شهری کرمان است تا نوروز ۹۸ سرآغازی بر مسیر تازه صنعت گردشگری در یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران باشد.
جهانشاهی اضافه می‌کند در اولین گام‌ها در این مسیر، در نوروز امسال بیش از ۷۰۰ ساعت جشن و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری کرمان برای استقبال از مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.
 آموزش پارکبان‌ها برای راهنمایی گردشگران در شب
به گفته دبیر ستاد توسعه گردشگری شهرداری کرمان، در ایام نوروز امسال بیش از ۲۷۰ نفر از گروه‌های مختلف، راهنمایی گردشگران را برعهده خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶۰۰ نفر شیفت به صورت گسترده دسترسی گردشگران به جاذبه‌ها و خدمات گردشگری شهری را در این ایام مطلوب‌تر کنند. همچنین ۱۵۰ نفر از پاکبان‌های فعال در شیفت شب با هدف کمک و راهنمایی مسافران و گردشگرانی که در ساعات پایانی و نیمه‌شب وارد شهر کرمان می‌شوند، آموزش‌های اولیه را دیده‌اند.
 راهنمایان دوچرخه‌سوار ، موتورسوار و ناشنوا
دبیر ستاد توسعه گردشگری شهرداری کرمان با بیان این‌که راهنمـــــایان ســــــــیار در قالـــــــــــب دوچرخه‌سوار، موتور سوار و تاکسی درون شهری در سطح شهر حضور خواهند داشت تا کیفیت دسترسی بـــه جاذبه‌ها و مدیریت سفر گردشگران ارتقا یابد، می‌گوید: در کنار این حجم راهنما تعدادی از عزیزان ناشنوا با آموزش‌های لازمی که توسط اداره‌کل میراث فرهگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیده‌اند به عنوان راهنمای ویژه ناشنوایان در مقاصد اصلی گردشگری شهر کرمان حضور خواهند داشت.
محمد جهانشاهی اضافه می‌کند علاوه بر توزیع اقلام تبلیغاتی اطلاعاتی متنوع برای بهره برداری گردشگران و نرم‌افزاری به منظور دسترسی گردشگران به اطلاعات بیشتر پیرامون شهر کرمان و داشته‌های این شهر تاریخی و کهن، گردشگران می‌توانند با تماس با سامانه‌۱۳۷ شهرداری کرمان به صورت شبانه روزی اطلاعات لازم برای برنامه‌های سفر و امکانات و خدمات شهری را
کسب کنند.
بی‌شک مهم‌ترین بحث در بخش سفر، فراهم بودن محل مناسب برای اقامت مسافران است که دبیر ستاد توسعه گردشگری شهرداری کرمان در این خصوص هم خیال مسافران را راحت کرده و می‌گوید: کمپ‌های اقامتی مناسب و متعددی برای مسافران نوروزی در پنج پارک شهر کرمان ایجاد شده است. رزرو هتل‌های کرمان هم که تعدادشان کم نیست، نشان‌دهنده افزایش تعداد گردشگران نوروزی این خطه و رشد مناسب سفرها به سوی کرمان در ایام نوروز است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *