پیکاسو را با این۳ نکته بشناسید

سایت بدون -پابلو پیکاسو یکی از مهم‌ترین هنرمندان قرن بیستم است. موزه های بسیاری در سراسر دنیا، میزبان آثار ارزشمند او هستند و تعدادی از این آثار در حراجی‌ها، صدها میلیون دلار به فروش می‌رسد. در ادامه، سه حقیقت درباره پابلو پیکاسو را به گزارش «هزار‌و‌یک بوم»، به حضور شما خوانندگان ارجمند تقدیم می کنیم.
۱-دوره آبی و صورتی پیکاسو
پیکاسو در نوجوانی پرتره‌ها و منظره‌های نسبتا رئالیستی می‌کشید. سپس، از سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۶، به دورانی از زندگی‌اش وارد شد که دوره‌های آبی نامیده می‌شود. در دوران آبی، او فقر را به تصویر کشیده است. پیکاسو از آوریل ۱۹۰۴ به فرانسه رفت و پس از مدت کوتاهی اقامت در آن جا، با تغییر ارتباطات، جعبه رنگ او به رنگ‌های قرمز و صورتی تبدیل شد. به همین دلیل به این دوره، دوران صورتی  پیکاسو می‌گویند.
۲-یک مهاجر تمام وقت
پیکاسو در جوانی‌اش از مالاگا به لاکرونیا، بارسلونا و مادرید سفر کرد و سپس دوباره به بارسلونا بازگشت. برای اولین بار، در سال ۱۹۰۰ اسپانیا را ترک کرد و به پاریس رفت و تا سال ۱۹۰۴ در این شهر ماندگار شد. او حتی در زمان جنگ جهانی دوم نیز در فرانسه باقی ماند؛ با وجود این که نازی‌ها او را از نمایش آثارش منع کرده بودند. پیکاسو بعدها به جنوب فرانسه رفت و تا آخر عمرش همان جا ماند.
۳- رکورددار نقاشی‌های مسروقه
با وجود این که پیکاسو بیش از هرچیز به خاطر نقاشی‌هایش شهرت دارد اما او در هنرهای دیگر، همچون مجسمه‌سازی، حکاکی روی چوب، چاپ سنگی (لیتوگرافی) و معماری نیز  تبحر داشت. پیکاسو فن اختلاط رنگ بر پرده نقاشی را به عالم هنر معرفی کرد. باور می‌کنید تا سال ۲۰۱۲، تعداد هزار و ۱۴۷ اثر از آثار معرفی شده پیکاسو دزیده یا مفقود شده‌است؟ دو برابر بیشتر آثار دیگر هنرمندان!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *