چالش در استقلال برای جذب بازیکن خارجی /استراماچونی یادآور خاطرات شفر!

سایت بدون – دو، سه روز پیش خبر از حضور احتمالی حسین علی در استقلال دادیم؛ بازیکن عراقی که از وی به‌عنوان مسی عراق نام برده می‌شود. ویرانگر دوپایی که درکنار سامی اتوئو در القطر درخشش خوبی داشت و مورد توجه چند تیم دیگر به‌جز استقلال نیز قرار گرفته است. وی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ یکی از جوان‌هایی بود که در کنار صفا هادی، بشار رسن، طارق همام و مهند علی مورد توجه قرار گرفت و هشت بازی ملی در کارنامه‌اش دارد. حسین علی الساعدی که در قطر او را حسین جاسم می‌نامیدند فصل گذشته در رقابت‌های لیگ ستارگان و در ترکیب القطر در ۲۱بازی سه گل به‌ثمر رساند.

 مشورت با یک پرسپولیسی برای حضور در تهران

وینگر نفوذی عراقی‌ها بعد از صحبت و مشورت با هم‌تیمی‌اش در تیم‌ملی عراق، یعنی بشار رسن که اتفاقا در پرسپولیس بازی می‌کند، به این نتیجه رسیده که تهران خیلی هم جای بدی برای ادامه فعالیت نیست و می‌تواند در دیگر تیم مطرح پایتخت، اسم و رسمی و محبوبیتی برای خودش میان فوتبالدوستان ایرانی دست و پا کند. از روزی که نام بازیکن عراقی برای حضور در استقلال مطرح شد، مدیران این باشگاه به تکاپو افتادند تا این بازیکن را هر طور که شده جذب کنند، اما خبری نشد.

 داشت جدی می‌شد ولی…

قبل از اینکه از دلایل منتفی‌شدن حضور احتمالی حسین علی بنویسیم، باید عنوان کنیم که استقلال برای تکمیل تیمش به‌دنبال جذب یک هافبک است؛ آنها ابتدا صفا هادی را می‌خواستند اما وقتی الزورا و چند رقیب جدید برسر راه این باشگاه قرار گرفتند، سراغ یک هافبک دیگر از تیم‌ملی عراق رفته‌اند. کانال خبری  «q1sport» اعلام کرد حسین علی مذاکراتش با تیم الشحانیه قطر دچار مشکل شده است؛ دلیل این موضوع هم ورود استقلال به جمع مشتریان این بازیکن است. با این وجود استقلال برای جذب این هافبک عراقی یکی دو مانع دیگر هنوز سر راه دارد. الشحانیه می‌تواند رقیب قدرتمند و از نظر مالی قوی‌تری باشد، اما الزورا همیشه یک رقیب جدی برای همه تیم‌ها در جذب بازیکنان عراقی است. حسین علی اگر با استقلال یا الشحانیه به توافق نرسد به احتمال زیاد فصل آینده در الزورا بازی خواهد کرد.

 فتحی در انتظار اوکی استرا

در بالا نوشتیم مدیران به‌شدت خواستار حضور حسین علی در استقلال هستند و اتفاقا رزومه و فیلم بازی‌های وی نیز دراختیار استراماچونی نیز قرار گرفته است. سرمربی ایتالیایی قرار بود تا دو شب پیش جواب نهایی خود را درخصوص بازیکن عراقی بدهد، اما امروز و فردا کردن‌های استرا نشان می‌دهد او خیلی هم بی‌میل نیست تا مهره‌های خودش را از طریق کانال‌های ارتباطی‌ای که دارد به استقلال بیاورد.

 سرمربی دنبال گزینه اروپایی

همین چند روز پیش بود که استراماچونی خواستار حضور بازیکن ۳۴ ساله‌ای در استقلال شد که فاکتورهای لازم در لیگ ایران را نداشت و اتفاقا این خبر از همان کانال باشگاه نیز رد شد و حالا این مربی باز هم گزینه‌های اروپایی دیگری را برای مذاکره معرفی کرده و انتظار دارد به‌جای بازیکنان با‌کیفیتی که باشگاه برای استقلال در نظر دارد، بتواند بازیکنی که خودش مدنظر دارد را نهایی کند. چه‌بسا شاید قصه ارتباط شفر با گرو و نیومایر به‌نوعی دیگر در‌حال تکرار باشد و احتمالا این‌بار هم بر سر جذب بازیکن خارجی، یک سری مسائل دیگر بر مسائل فنی خواهد چربید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *