چد ترفند کنترلی برای ندیدن پست یا استوری افراد در اینستاگرام /حذف ناخواسته‌ها

سایت بدون – هرچند این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار محبوب است، با این وجود یکی از مواردی که بسیاری از ما با آن آشنا نیستیم، امکانات کنترلی این شبکه اجتماعی برای مخاطبان ماست. برای مثال بسیاری از افراد در فهرست مخاطبان ما وجود دارند که شاید بیشتر به دلیل رودربایستی آنها را حذف نمی‌کنیم و علاقه‌ای به مشاهده پست‌ها و استوری‌های آنها نداریم. در این شرایط افراد معمولا پست‌های این مخاطبان را تحمل می‌کنند، زیرا راه‌حل دیگر از نظر آنها خاتمه دادن به دنبال کردن فرد است که ممکن است وجهه خوبی نداشته باشد. در ترفند این هفته آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانید اعلان‌ها و پست‌های مربوط به مخاطبی خاص را در اینستاگرام خاموش کنید، بدون این‌که او را از فهرست فالوئینگ‌های خود (کسانی که دنبال می‌کنید) خارج کرده باشید.

    حذف پست‌ها
ابتدا باید اشاره کنیم که این کار به معنای بلاک یا مسدود کردن کاربر یاد شده نخواهد بود و همچنان در صورت علاقه می‌توانید پست‌های فرد موردنظر را مشاهده کنید و او نیز می‌تواند به شما پیام مستقیم بدهد. با این وجود دیگر پست‌های او به‌طور خودکار در خوراک اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام شما نمایش داده نخواهد شد.
برای انجام این کار روی گزینه جست‌وجو در اینستاگرام کلیک کنید. نام کاربری‌ای را که نمی‌خواهید پست‌های او را در خوراک اصلی صفحه خود مشاهده کنید در این بخش وارد کرده و سپس وارد پروفایل کاربری مخاطب مد نظر خود شوید. 
حال روی گزینه Following ضربه بزنید و از میان گزینه‌های موجود، گزینه Mute را انتخاب کنید. 
چند گزینه برای خاموش و روشن کردن در مقابل شما وجود خواهد داشت که در این شرایط گزینه مد نظر شما Posts نام دارد و باید دکمه مقابل این گزینه را خاموش کنید.
    خارج شدن از فهرست تگ‌ها
گاهی نیز دوست ندارید تمام پست‌های یک نفر را خاموش کنید، ولی او در عکس یا پست خاصی شما را تگ کرده است و به همین دلیل تعداد بسیاری از اعلان‌ها را به واسطه این پست دریافت می‌کنید. ممکن است به هر دلیلی دوست نداشته باشید خودتان را از فهرست تگ‌های فرد در این پست خارج کنید، در این شرایط می‌توانید به‌سادگی آن پست را ساکت یا اصطلاحا Mute کنید. 
برای این کار وارد پست موردنظر شوید و سپس روی سه نقطه موجود در گوشه پست کلیک کنید. در ادامه، گزینه Mute را انتخاب کرده و Mute Posts را فعال کنید.
    حذف استوری‌ها
اگر بخواهید تنها استوری‌های یک فرد خاص را مشاهده نکنید، باز هم راهکاری مشابه برای شما وجود دارد و با چند گام می‌توانید استوری‌های فرد را نیز Mute کنید. برای این کار در فهرست استوری‌هایی که در بالای صفحه مشاهده می‌کنید سراغ یافتن استوری فرد مورد نظر بروید. 
به جای کلیک کردن به‌صورت عادی، انگشت خود را برای چند ثانیه روی آیکون حساب کاربری فرد نگاه دارید تا گزینه‌های مختلف برای شما نمایش داده شود و سپس در میان گزینه‌ها، Mute را انتخاب کرده و گزینه Mute Story را فعال کنید. 
به این ترتیب دیگر مشکلی در استفاده از این شبکه اجتماعی نخواهید داشت و به سادگی‌ می‌توانید به‌جای مشاهده صدها عکس سلفی از فردی خاص و پر فعالیت در این شبکه اجتماعی، بیشتر پست‌های مرتبط با علاقه خود را در خوراک اصلی صفحه اینستاگرام‌ مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *