چرا آمار کریستیانو رونالدو حتی از مسی هم بهتر است ؟

سایمون فلچر  

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ یوونتوس شد که در ۱۰ بازی پیاپی در سری «آ» گلزنی می‌کند. او در دیدار مقابل هلاس ورونا گل زد، هرچند تیمش بازی را با نتیجه ۲ بر یک باخت. رونالدو در دقیقه ۶۵ این بازی توانست در محوطه جریمه ورونا فضا ایجاد کند و با ضربه‌ای زمینی گل بزند.
رونالدو حالا ۱۵ سال است که در بالاترین سطح بازی می‌کند. بسیاری انتظار داشتند او افت کند اما او برخلاف انتظارات عمل کرده و آمارش به‌خوبی گذشته است.
رونالدو از فصل ۰۶-۲۰۰۵ هرگز در یک فصل کمتر از ۲۰ گل نزده است. او در این فصل به ۲۳ گل در تمامی رقابت‌ها رسیده است. یکی از جذاب‌ترین نکات درباره دوران ورزشی کریستیانو این است که او در سه لیگ بزرگ اروپا توانسته بازیکنی برجسته باشد.
او در منچستریونایتد بود که رشد کرد و فوق‌ستاره‌ای در سطح جهانی شد. او در ۱۹۶ بازی در لیگ برتر ۸۴ گل زد و تمامی جام‌های داخلی انگلیس را فتح کرد. او در یونایتد اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان را هم تجربه کرد و توپ طلا را هم گرفت.
اکثر بازیکنان تنها می‌توانند رویای چنین موفقیت‌هایی را داشته باشند اما این تازه شروع رونالدو بود. هرچند تحمل این موضوع برای طرفداران منچستریونایتد بی‌تردید سخت بود اما رویای رونالدو همیشه این بود که پیراهن سفید رئال‌مادرید را به تن کند. او در سال ۲۰۰۹ به این آرزویش رسید و از اینجا بود که شاهزاده دنیای فوتبال تبدیل به پادشاه شد.
آمار رونالدو در اسپانیا باورنکردنی است. او در ۲۹۲ بازی در لالیگا توانسته به آمار خیره‌کننده ۳۱۱ گل برسد. او در اسپانیا هم تمامی جام‌های داخلی را فتح کرد و در اروپا بود که نسخه مادریدی کریستیانو خود را نشان داد.
رونالدو و رئال‌مادرید با هم ۴بار فاتح لیگ قهرمانان شدند، از جمله سه‌بار پیاپی؛ چیزی که در تاریخ مسابقات تحت قالب لیگ قهرمانان بی‌سابقه است. آخرین بازی او برای مادرید هم با پیروزی در فینال این مسابقات مقابل لیورپول همراه شد.
رونالدو به یوونتوس پیوست و احتمالاً فلورنتینو پرس از این بابت حسرت می‌خورد که اجازه این انتقال را داد. برخلاف انتظارات، گرت بیل نتوانست جای خالی رونالدو را پر کند و سطح خود رونالدو هم پس از انتقال به سری «آ» افتی نداشته است. او در فصل اول حضور در سری «آ» ۲۸ گل در این رقابت‌ها زد و آمار فوق‌العاده‌اش را ادامه داد. حالا جاه‌طلبی اصلی او و باشگاهش این است که لیگ قهرمانان را فتح کند و کمتر کسی حاضر است با قاطعیت بگوید این اتفاق امسال رخ نخواهد داد.
رونالدو در سطح باشگاهی عملکردی حیرت‌انگیز داشته و در لیگ‌هایی که بازی کرده همه‌چیز را فتح کرده اما در سطح ملی هم عالی بوده است. او در سال ۲۰۱۶ تیم پرتغال را به قهرمانی یورو رساند و در تابستان گذشته هم پرتغال قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد. او حتی در تیم ملی که بازیکنان با کیفیت کمتری کنارش بازی می‌کنند، همیشه راهی برای پیروزی پیدا می‌کند. جام ملت‌های اروپا در تابستان در پیش است و اگر رونالدو تیمش را به قهرمانی برساند، تعجبی نخواهد داشت.
اشتیاق وصف‌ناپذیر رونالدو به قهرمانی شاید به این معنا باشد که او را می‌توان بهترین بازیکن تاریخ دانست.
 البته بسیاری به نام لیونل مسی اشاره خواهند کرد اما دوران ورزشی رونالدو بهتر بوده است. او در سه لیگ درخشیده، در سطح ملی قهرمان شده و با اینکه ۳۵ سال دارد، همچنان دارد عالی بازی می‌کند. مسی فوتبالیستی شگفت‌انگیز است. او جادوگر است. توانایی ذاتی او احتمالاً بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال است اما در کل، آمار رونالدو در دوران ورزشی پرتنوعش بهتر بوده است. او بهترین است و البته هنوز هم کارش تمام نشده است.
منبع: سی‌‌ان‌ان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *