چرا استقلال باید به قهرمانی امیدوار باشد؟/جذاب مثل برد یک بر صفر



سایت بدون – مجیدی در شروع نیم‌فصل دوم گفت که استقلال ۱۵ فینال در پیش دارد و تمام بازی‌ها برای قهرمانی سرنوشت‌ساز خواهد بود. بازیکنان استقلال حرف سرمربی‌شان را کاملاً جدی گرفتند و این تیم هر چهار بازی‌اش را برده، ولی فردا در بازی با نساجی کار آسانی ندارند.
ساکت الهامی، سرمربی نساجی دو فصل قبل در فینال جام حذفی با تراکتور توانست استقلال مجیدی را شکست دهد و در نیم‌فصل اول در ورزشگاه آزادی آبی‌پوشان را بدون گل متوقف کرد. نساجی در مقطعی از فصل ۹ بازی متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشت، ولی این روند در هفته هفدهم مقابل شاگردان گل‌محمدی متوقف شد. آنها بعد از شکست به پرسپولیس، به گل‌گهر هم باختند و هفته گذشته نیز مقابل صنعت نفت به تساوی رسیدند. یک امتیاز از سه بازی نشان از افت نساجی دارد، هرچند الهامی از بازیکنان باتجربه‌اش‌ انتظار دارد که در این بازی حساس کیفیت بهتری به نمایش بگذارند. استقلال که تغییراتی اجباری در قلب دفاعش داشته و با سیستم جدید و بدون یزدانی و مرادمند بازی می‌کند، باید کاملاً مراقب کریم اسلامی، بهترین گلزن نساجی باشد. او با ۶ گل زده بهترین گلزن تیم مازندرانی است و در هفته‌های گذشته دروازه پرسپولیس و گل‌گهر را هم باز کرد. خط دفاع نساجی اما در سه بازی اخیر ۶ گل خورده و مشاجره حقیقی و شیری بعد از بازی گل‌گهر هم نشان داد که هماهنگی زیادی بین عناصر دفاعی این تیم وجود ندارد.
سه برد اخیر استقلال در لیگ برتر با نتایج یک بر صفر بوده، ولی این بردهای خفیف بازتاب دقیقی از کیفیت این تیم در فاز تهاجمی نیست و صدرنشین در بازی با فجر سپاسی موقعیت‌های زیادی خلق کرد. استقلال که به اجبار با چیدمان ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کرد با مربع ژستد، یامگا، حسین‌زاده و آمانوف خطرناک بود و انتظار می‌رود که آنها خط دفاع نساجی را هم به دردسر بیندازند.
آمانوف در همین زمان کوتاه نشان داده بازیکن باکیفیتی است. ملی‌پوش ازبک چیزی نمانده بود در بازی با فجر سپاسی با شوت‌های خطرناکش به گل برسد و هواداران استقلال امیدوار شدند که در یک‌سوم باقیمانده فصل می‌توانند روی حضور مؤثرش حساب کنند. مجیدی به جز این چهار نفر، ارسلان مطهری را هم در اختیار دارد که به‌عنوان بازیکن تعویضی توانسته چند بار سرنوشت بازی را تغییر بدهد. در بعضی از تحلیل‌ها گفته می‌شود که استقلال در لیگ بیست و یکم محتاطانه بازی می‌کند، ولی برای تیمی که هر پنج روز یک بار بازی می‌کند و در کورس قهرمانی است، سه امتیاز بیش از هر چیزی اهمیت دارد و اگر از فرهاد مجیدی بپرسید قطعاً از برد یک بر صفر مقابل نساجی هم راضی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *