چرا استقلال صالح حردانی را می خواهد؟/ یامگا و ژستد در کنار هم

سایت بدون – چرا فرهاد مجیدی به دنبال جذب صالح حردانی است؟ این سؤالی است که شاید ریشه در تمایلات سرمربی استقلال به استفاده از کوین یامگا در خط حمله داشته باشد. سرمربی استقلال به این جهت پرونده جذب بازیکن فولاد را باز کرده که می‌خواهد خیالش از پست هافبک یا گوش راست تیمش مطمئن شود و با خیال آسوده به کوین یامگا در خط حمله بازی دهد. شاید برخی دلیل اصرار مجیدی به جذب این بازیکن را آینده‌سازی برای این پست تلقی کنند اما دلیل اصلی به کارگیری مداوم یامگا در خط حمله است….


روزی که یامگا به استقلال ملحق شد تحت عنوان بازیکنی در پست دفاع راست با آبی‌ها قرارداد منعقد کرد اما این بازیکن خیلی زود تبدیل به یکی از ابزارهای مهم هجومی استقلال شد. شاید مجیدی هم تصور نمی‌کرد بازیکنی که برای دفاع راست به خدمت گرفته تا این اندازه در گلزنی موفق باشد و به یک اسلحه مهم در خط آتش تبدیل شود اما یامگا که در تمام طول دوران بازی‌اش این اندازه گلزن نبود موفق شد نیم فصل نخست را با ۷ گل خاتمه دهد. آماری که مجیدی را وسوسه می‌کند در نیم فصل دوم همچنان از یامگا در خط حمله بازی بگیرد.


در واقع یامگا یک اختلال شیرین در تفکرات مجیدی ایجاد کرده و سرمربی استقلال را به سمت و سویی برده که از او در پست غیر تخصصی بازی بگیرد. شاید روزی که یامگا به استقلال ملحق شد، خود نیز هرگز تصور نمی‌کرد در منطقه‌ای به کار گرفته شود که آشنایی آنچنانی با بازی در آن ندارد اما استقلال عرصه را کاملاً برای این بازیکن باز گذاشت تا در پیشانی خط حمله بازی کند. شاید یکی از دلایلی که سبب شده یامگا در خط حمله استقلال عملکرد فرا تصوری داشته باشد، نزدیکی به همزبانش باشد. حضور ژستد که براحتی با او فرانسوی حرف می‌زند در حقیقت سبب شده تا این بازیکن در خط حمله استقلال با آرامش بیشتری به میدان برود که نباید از این موضوع نیز غافل بود. در واقع همزبانی به مدد کوین یامگا آمده تا در نقطه‌ای غیرتخصصی بدرخشد.


پرسش این سؤال که با توجه به استمرار حضور یامگا در خط حمله استقلال چه سرنوشتی در انتظار امین قاسمی‌نژاد و ارسلان مطهری خواهد بود نیز پر اهمیت است. قاسمی‌نژاد و مطهری در نیم فصل دوم آیا خوش عاقبت خواهند بود؟ پاسخ روشن است. تا زمانی که یامگا به روند گلزنی ادامه دهد و مجیدی نیز از نمایش رودی ژستد راضی باشد، به طور قطع شانس آنچنانی نمی‌توان برای این دو قائل بود و قاسمی‌نژاد و مطهری بدل به گزینه‌های بعدی مجیدی برای بازی در خط حمله خواهند شد. حتی ممکن است آرمان رمضانی وضعیتی به مراتب بهتر از این دو داشته باشد و بیشتر از سوی سرمربی استقلال به کار گرفته شود؛ ضمن اینکه سبحان خاقانی هم حضور دارد که فرهاد نشان داده به این بازیکن بی‌میل نیست و علاقه دارد از او در خط حمله بازی بگیرد. در این میان بحث جذب بازیکن خارجی هم در میان است که می‌تواند آینده قاسمی‌نژاد و مطهری را در ترکیب اصلی استقلال به مخاطره بیندازد.


با حضور آرمان رمضانی، قاسمی‌نژاد، مطهری و خاقانی تعداد مهاجمان استقلال به جز زوج اصلی (ژستد و یامگا) به عدد شش خواهد رسید اما سیاست باشگاه استقلال ایجاب می‌کند که حتی هزینه نگهداری بازیکنانی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را هم پرداخت کند تا با انتقال این بازیکنان به تیم‌های دیگر، رقبا تقویت نشوند. در واقع استقلال با همین ترافیک شدید پیش می‌رود تا شاید بعد از سال‌ها بتواند جام قهرمانی را به چنگ آورد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *