چرا رئال سراغ کارلو آنچلوتی رفت؟/انتقام پرس از زیدان


سایت بدون – کارلو آنچلوتی برای دومین بار و با امضای قراردادی سه ساله مربی رئال مادرید شد و باید این اقدام فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه را نوعی انتقام جویی از زین‌الدین زیدان توصیف کرد. نامه سرگشاده زیدان و انتقاد از مدیریت باشگاه، پرس را به شدت آزار داد.
هیچ مربی اخراج شده‌ای-در دو دوره ریاست پرس بر مادرید ۱۲ مربی این تیم را ترک کردند- مشکلات کار با پرس را به صورت علنی ابراز نکرده بود و او احساس می‌کرد با نامه زیدان که دوشنبه روزنامه آاس منتشرش کرد، اعتبار و آبرویش را از دست داده است.
حالا پیام پرس در استخدام مجدد آنچلوتی کاملاً روشن است: کار کردن با من اصلاً بد نیست. او قبلاً با من کار کرده، اخراجش کردم و دوباره دارد بر می‌گردد.
دوشنبه شب «کادنا سر» گزارش داد بعد از اینکه ماسیمیلیانو آلگری به نوعی رئال مادرید را قال گذاشت و موریسیو پوچتینو هم تمایلی نشان نداد که مسئولان پاری‌سن‌ژرمن را مجبور به فسخ قراردادش کند، رئال به آنچلوتی رو آورد. مارکا هم خبر داد آنچلوتی گزینه اول تیم برای جانشینی زیدان است و اگرچه در ابتدا مدعی شده بودند عجله‌ای برای انتخاب مربی ندارند اما با اقدام زیدان به این نتیجه رسیدند که هرچه زودتر کسی را برای مربیگری انتخاب کنند.
نابسامانی به وجودآمده بعد از جدایی زیدان، رفتن آلگری به یوونتوس و تصمیم زیدان برای اینکه حمایت نشدنش از سوی باشگاه را علنی کند، پرس را به دردسر انداخت و حالا بازگشت آنچلوتی ثابت می‌کند زندگی روی نیمکت رئال مادرید غیرقابل تحمل است.
کارلتو هم پیش از این طعم کار با پرس در مادرید را چشیده. اگر در ثانیه‌های آخر بازی با اتلتیکومادرید در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ سرخیو راموس گل نزده بود و در وقت‌ اضافه پیروزی به رئال مادرید نمی‌رسید، او بعد از یک فصل اخراج شده بود. او فصل بعد هم ماند اما زمزمه اینکه کنترل رختکن تیم از دستش در رفته و اینکه جلسات تمرین بازده مناسب را ندارد، باعث شد جایش را به رافائل بنیتس بدهند.
آنچلوتی توانست از دو سال آخر قراردادش با اورتون رها شود و به مادرید برگردد، حالا شاید دوباره همان داستان تکرار شود. باشگاه باور دارد با وجود تلخی جدایی کارلتو از رئال مادرید او باز هم با کمال میل به تیم برگشته.
یک فرضیه هم هست که مادرید کارلتو را جذب کرد تا به پوچتینو نشان دهد باید از پاری‌سن‌ژرمن جدا می‌شد و به اسپانیا می‌آمد. لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، اصرار داشت که دو سال از قرارداد مربی آرژانتینی مانده و حالا که دست مادرید از خیلی جهات بسته شده، آنچلوتی بهترین گزینه برای پرس به حساب می‌آید و البته او بهترین پاسخ برای زیدان است.
کارلتو در نخستین حرف‌هایش بعد از قبول پیشنهاد مربیگری در رئال مادرید ابتدا از اورتون به خاطر همه چیز تشکر کرد و بعد گفت فرصت غیرمنتظره کار در رئال چیزی بوده که نمی‌توانسته رد کند.

پیت چنسن
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *