چرا فرهاد مجیدی، فرشاد ماجدی را به استقلال آورد؟


فرهاد و فرشاد با شماره‌های ۷ و ۱۱ در ترکیب کشاورز

سایت بدون -فرشاد ماجدی آنالیزور استقلال شد. این خبری بود که یکی دو روز قبل منتشر شد و البته واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. اینکه فرشاد ماجدی با کدام کارنامه به کادر فنی استقلال اضافه شده نخستین پرسش اهالی فوتبال و البته هواداران استقلال بود. گروهی این انتخاب را به فرهاد مجیدی ربط دادند و عده‌ای دیگر پای میرشاد ماجدی را وسط کشیدند و از تلاش عضو هیات‌ مدیره باشگاه برای حضور فرشاد ماجدی – برادر میرشاد – گفتند و نوشتند.
میرشاد ماجدی اما در مواجهه با این اخبار، چنین واکنشی نشان داده: «حرف‌هایی که زده می‌شود کمدی است و متاسفانه استقلال فرهاد مجیدی را زیر سوال می‌برد. پاسخ به این سوال که آیا من در حضور فرشاد ماجدی در کادر فنی تیم استقلال نقش داشتم یا نه فقط یک راه دارد. این سوال را از فرهاد مجیدی بپرسید و خواهشا این کار را انجام بدهید. فرهاد مجیدی را همه می‌شناسند. او کسی نیست که خط بگیرد. دیدید که در شروع کارش منشا را کنار گذاشت و اکنون او را بخشید. واقعیت این است که باشگاه استقلال برای به‌ کار گیری فرشاد به فدراسیون فوتبال نامه زده و تقاضا کرده در فرصت باقی‌مانده تا پایان بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان از وجود او در کادر فنی استفاده کند که فدراسیون فوتبال هم برای کمک به استقلال با این درخواست موافقت کرده است.»
البته این واکنش ماجدی دلیل نمی‌شود که نقش او را نادیده بگیریم. صحبت‌های بعدی عضو هیات‌ مدیره استقلال اما می‌تواند تا حدودی حضور فرشاد ماجدی در استقلال را توجیه کند: «فرشاد یک شخصیت حقیقی مستقل دارد. او مدرک D و C آسیا را قبل از ۳۰ سالگی گرفته بود و ۸-۷ سالی است که مدرک A را هم گرفته و در سال‌های اخیر در تیم‌های متعددی کار مربیگری و آنالیز انجام داده. از سویی دیگر فرشاد با فرهاد مجیدی رفاقت دیرینه دارد. من اصلا در جریان این نبودم که قرار است فرشاد وارد استقلال شود. من اصلا به خودم اجازه نمی‌دهم دست به چنین رفتارهایی بزنم. ضمن اینکه حضور فرشاد در تیم امید هم بنا به درخواست حمید استیلی بوده و در این باره می‌توانید از او هم سوال کنید. من در فدراسیون فوتبال رییس کمیته آموزش هستم. قرار است در قبال کارهایی که برای فرشاد ایجاد می‌کنم چه خدماتی به این دوستان ارائه بدهم؟ دادن مدرک؟ هم فرهاد مجیدی مدرک مربیگری دارد و هم حمید استیلی. فرشاد هم به مسیرخود ادامه خواهد داد و به نظرم نیاز به حمایت من ندارد. طرح این حرف‌ها به جای اینکه او را خراب کند دیگران را خراب می‌کند که این دور از انصاف است.»
نکته اصلی در حرف‌های میرشاد ماجدی، رفاقت دیرینه برادر او با فرهاد مجیدی است. این دو در تیم جوانان و بزرگسالان کشاورز کنار هم بازی کردند. فرشاد ماجدی به‌عنوان هافبک راست و مهاجم و فرهاد مجیدی نیز هافبک نفوذی و مهاجم مکمل. مجیدی و ماجدی سال ۷۲ را در جوانان کشاورز گذراندند و سپس به تیم منتخب تهران راه یافتند. همان تیمی که مهرداد میناوند، داود فنایی، اکبر محمدی، مهدی مهدوی‌کیا، علی چینی، علی نوری، سهیل کرمی، علی آذری و محمدرضا طهماسبی را در اختیار داشت. این دو بعدها عضو بهمن شدند و همراه هم در لیگ برای این تیم به میدان رفتند.
فرهاد مجیدی از آن زمان با فرشاد ماجدی در ارتباط است اما این بهانه خوبی برای انتخاب او به‌عنوان آنالیزور استقلال نیست. تنها تجربه جدی ماجدی، حضور در کادر فنی تیم امید است. اتفاقی که باز هم نمی‌دانیم به نام خودش بنویسیم یا میرشاد ماجدی که زمانی سرپرست کمیته جوانان بود و حالا رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *