چرا قرارداد حامد لک با پرسپولیس تمدید شد؟/ یک سال دیگر با هشت پا


سایت بدون – ساعت ۹ شب شنبه آخرین روز بهمن ۱۴۰۰ باشگاه پرسپولیس اعلام کرد حامد لک قراردادش را تمدید کرده است. در این خبر کوتاه آمده بود لک بعد از صحبتی کوتاه با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را به‌مدت یک فصل دیگر تمدید کرده است. بدین ترتیب حامد لک که تا آخر این فصل با پرسپولیس قرارداد داشت تا پایان لیگ بیست و دوم سرخپوش خواهد بود.

چرا هیچ‌کس خوشحال نشد؟
خبر تمدید قرارداد حامد لک با پرسپولیس از سوی هواداران این تیم چندان مورد توجه قرار نگرفت و به عبارتی کسی را خوشحال نکرد. حامد لک در شروع دوران حضورش در پرسپولیس فوق‌العاده بود و یکی از ارکان صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به حساب می‌رفت. او فصل قبل موفق شد رکورد ۱۷ کلین شیت در لیگ برتر را که قبل‌تر متعلق به علیرضا بیرانوند در پرسپولیس بود مال خود کند و در این رکورد با گلر تیم ملی شریک شود اما از آن به بعد شرایطش خوب نبود.
لک که فصل قبل حاشیه‌های مربوط به خودش را کنار کذاشته و شخصیت متفاوتی پیدا کرده بود از بازی آخر فصل قبل در شهرقدس دوباره وارد حاشیه شد و امسال هم یکی دو بار حاشیه‌ساز شده است. غیر از این آنچه بیشتر به چشم هواداران آمده افت فاحش این دروازه‌بان بوده که در برخی بازی‌ها متزلزل نشان داده و شرایط خوبی نداشته به طوری که تعداد کلین‌شیت‌هایش نسبت به فصل قبل اصلاً قابل مقایسه نیست.

مبارزه با علم کردن آلترناتیو؟
از ابتدای همین فصل جاری در خبرها و شایعات نقل و انتقالاتی مدام می‌شنیدیم که پرسپولیس دنبال رشید مظاهری، محمدرضا اخباری و پیام نیازمند است و حتی مذاکراتی هم با آنها داشته. این اخبار و شایعات در بازه نقل و انتقالات زمستانی یعنی همین دو سه هفته اخیر هم تکرار شد اما هیچ کدام از این نام‌های آشنا به پرسپولیس نیامدند و تنها احمد گوهری جانشین رادوشویچ شد. همچنین اخیراً صحبت از بازگشت بیرانوند به پرسپولیس به گوش رسید که شاید در پایان همین فصل اتفاق بیفتد اما کسی در تیم یا باشگاه این خبر را تأیید نکرد.
در واقع هر گاه صحبت از حضور گلرهای شاخص و ملی پوش در پرسپولیس بوده بحث استفاده از آنها به جای حامد لک مطرح شده و اگر قرار باشد یکی از این دروازه‌بان‌ها به پرسپولیس بیایند حامد لک باید جدا شود. در عین حال به نظر می‌رسد تمدید قرارداد لک با پرسپولیس در جهت مقابله با این شایعات اتفاق افتاده و او دوست ندارد هر هفته و در هر مقطع یک اسم را به‌عنوان گلری که قرار است جایش را بگیرد در رسانه‌ها علم کنند.

داستان تمدید ۱۲ ماهه
طی چند ماه اخیر چند بازیکن پرسپولیس که قراردادشان رو به اتمام بود بعد از مذاکره با مدیریت وقت باشگاه قراردادهایشان را تمدید کردند که از آن جمله می‌توان به امید عالیشاه، سیامک نعمتی و مهدی شیری اشاره کرد اما تمام این تمدید قراردادها طولانی مدت بود و این نفرات دو یا سه فصل قراردادشان را تمدید کردند. حالا تمدید یکساله حامد لک با باشگاه این سؤال را به ذهن می‌آورد که چرا تمدید این گلر کوتاه مدت بوده و از این کار چه هدفی داشته است؟
آنهایی که نیمه خالی لیوان را می‌بینند، معتقدند اگر یحیی در پایان این فصل لک را نخواهد حامد لک می‌تواند به خاطر داشتن قرارداد یکساله از باشگاه غرامت بگیرد در حالی که اگر قرارداد طولانی مدت‌تری داشت نمی‌توانست چنین اقدامی کند. با در نظر گرفتن این مسأله تمدید یکساله حامد هوشمندانه بوده؛ از یک طرف خواسته نشان بدهد به پرسپولیس عرق و تعصب دارد و می‌خواهد با عشقش سومین فصل متوالی هم ادامه دهد و از سوی دیگر به فکر این است که اگر گل‌محمدی او را در پایان همین فصل نخواست سکه یک پول نشده و حداقل بتواند از باشگاه مبلغ قابل توجهی دریافت کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *