چرا مهدی طارمی متهم ردیف اول حذف پورتو شد؟/ تاوان ها


سایت بدون – طارمی دو موقعیت طلایی را در این بازی هدر داد و یک روز بعد از شکست سخت پورتو، او شاهد حمله هواداران پورتو به صفحه اینستاگرامش بود که هر کدام به نوعی نارضایتی خود را از عملکرد مهدی اعلام کرده بودند. عملکرد ضعیفی که نقطه شروع آن برمی‌گردد به شروع حواشی مختلفی که میان او و اسکوچیچ به وجود آمده بود و به حذفش از فهرست تیم ملی منجر شد

با شکست سه‌شنبه شب پورتو مقابل اتلتیکو، حساب مسابقاتی که طارمی بدن گل زده پشت سر گذاشته به عدد ۸ رسید. در بازی‌های قبل اگر طارمی می‌گفت شادی هواداران بابت برد پورتو را بیشتر از گلزنی خودش دوست دارد اما این بار همه چیز علیه طارمی است. موقعیت‌هایی که او گل‌شان نکرد، می‌توانست هواداران پورتو را به جشن صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا میهمان کند. او اما دو موقعیت طلایی را در این بازی هدر داد و یک روز بعد از شکست سخت پورتو، طارمی شاهد حمله هواداران پورتو به صفحه اینستاگرامش بود که هر کدام به نوعی نارضایتی خود را از عملکرد مهدی اعلام کرده بودند. عملکرد ضعیفی که نقطه شروع آن برمی‌گردد به شروع حواشی مختلفی که میان او و اسکوچیچ به وجود آمده بود و به حذفش از فهرست تیم ملی منجر شد.
اوج تلخی ماجرا این بود که پورتو حتی با یک تساوی هم می‌توانست صعود خود را قطعی کند و با ۵ امتیاز شانس بیشتری نسبت به میلان و اتلتیکو داشت که دیگر تیم‌های گروه B بودند. البته به جز لیورپول که صعودش را پیش از این قطعی کرده بود. پورتو فقط باید نمی‌باخت تا صعود کند. البته آنچه که نمک روی زخم طارمی می‌پاشید، گلی بود که در بازی رفت به همین اتلتیکو زده بود و داور بعد از بازبینی از طریق VAR آن را مردود اعلام کرده بود. صحنه‌ای که بسیار بحث‌برانگیز شد و اگر گل پذیرفته شده بود، صعود پورتو هم زودتر قطعی می‌شد و به هفته آخر نمی‌کشید.
سه‌شنبه شب اما شب پرانگیزه‌ای برای طارمی بود. او پیش از این به چلسی، لیورپول و یووه گل زده بود و حالا همه هواداران امیدوار بودند که او با پایان گل‌ نزدن‌هایش، جشن صعود برپا کند. او با گلزنی مقابل اتلتیکو می‌توانست از علی دایی سبقت گرفته و عنوان دومین گلزن برتر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا را به تنهایی صاحب شود. شوک‌های طارمی در بازی با اتلتیکو از پاس بلند په‌په از میانه زمین شروع شد. اشتباه مدافعان اتلتیکو و کاراسکو باعث شد تا اوتاویو با هوشیاری و سرعت عمل مثال‌زدنی خود توپ را در گوشه محوطه جریمه ربوده و با یک پاس در عرض زمینی، مهدی طارمی را در دهانه دروازه صاحب موقعیت گلزنی کند؛ ملی‌پوش ایرانی پورتو که بارها شم گلزنی بالای خود را با گل کردن چنین توپ‌هایی نشان داده بود، با اعتماد به نفسی بالا به توپ ضربه زد اما شوت سر ضرب او دقت کافی را نداشت و در میان بهت هواداران پورتو که خود را آماده جشن گل کرده بودند، از بالای دروازه راهی اوت شد.
حتی خود مهدی هم باورش نمی‌شد که چنین موقعیتی را از دست داده است و دستانش را روی صورت گرفت و افسوس خورد. تنها چند دقیقه بعد اما او بار دیگر فرصتی طلایی به دست آورد که می‌توانست موقعیت قبلی را جبران کند.
در دقیقه ۵۲ بازی، مهدی طارمی در سمت راست محوطه جریمه حریف و در شرایطی که با اوبلاک تک به تک شده بود، به توپ ضربه زد اما شوت زمینی او را دروازه‌بان اتلتیکو با پا دور کرد و به افسوس‌های مهدی در این بازی افزود.
پنج دقیقه بعد از موقعیت دومی که طارمی از دست داد، دروازه پورتو باز شد. گل اتلتیکو را در حالی گریزمان به ثمر رساند که رد پایی هم از طارمی در این گل دیده می‌شد. در دقیقه ۵۶ بازی، توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین به روی دروازه پورتو، به سر طارمی سابیده شد و پس از برخورد به پای گریزمان تبدیل به گل شد تا شب بد طارمی، بدتر شود.در ادامه بازی و در حالی که جنجال به اوج رسیده و یک بازیکن اتلتیکو هم از زمین اخراج شده بود، پورتو دامنه حملات خود را وسیع‌تر کرد و با سه تغییر در پی جبران گل خورده بود. یکی از این تغییرات، خروج مهدی طارمی از میدان و ورود تونی به جای او بود. این تغییر البته حاصلی برای پورتو نداشت و این تیم نه تنها گل خورده را جبران نکرد بلکه دو گل دیگر هم خورد تا با شکست سه بر یک مقابل اتلتیکو مادرید، رویاپردازی طارمی و تیمش در لیگ قهرمانان اروپا برخلاف فصل گذشته خیلی زود به پایان برسد. بعد از این بازی، سایت‌های پرتغالی حسابی به نقد از طارمی پرداختند. سایت پرتغالی maisfutebol نوشت که همه چیز برای گلزنی آماده بود ولی طارمی شوتش را به بیرون از چارچوپ زد تا موقعیت بزرگ پورتو از بین برود. رسانه africafootunited نیز از فرصت‌سوزی ستاره کشورمان در دیدار مقابل اتلتیکو صحبت کرد و نوشت: «فرصتی که او از دست داد برای پورتو گران تمام شد.» سوفااسکور هم با در نظر گرفتن نمره۷/۶، طارمی را یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پورتو معرفی کرد.
سؤالی که این روزها مطرح است اینکه آیا روند ضعیف طارمی تنها با بازگشت به تیم ملی و پایان اختلافش با اسکوچیچ حل می‎شود؟ یا او با دست خود، خودش را به چاه بی‌تمرکزی و حاشیه‌ای انداخته که حالا حالاها از آن خلاص نمی‌شود؟

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *