چرا همیشه بارسلونا، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ قهرمان می‌شوند؟ /استادان لیگ


نویسنده:لوییس اف. روخو


در فصل‌های اخیر تیم‌های خاصی در لیگ‌های طراز اول اروپا حکمرانی می‌کنند، به طور خاص، یوونتوس، بایرن‌مونیخ و بارسلونا در کشورهای خود یکه‌تاز هستند؛ تا جایی که ژانویه گذشته، پپ گواردیولا گفت این سه تیم از بهترین تیم‌های اروپا در دهه اخیر بوده‌اند: «آنها بهترین هستند چون هر اتفاقی که بیفتد فصل بعد دوباره قهرمان می‌شوند، جام حذفی را می‌برند و همیشه مدعی هستند. ثبات مهم‌ترین موضوع در فوتبال است و من کار آنها که هر سه روز یک بار و به مدت ۱۱ ماه انجام می‌شود را تحسین می‌کنم.» البته اظهارات او تا حدی جانبدارانه بود چون به رئال مادرید که سه قهرمانی پیاپی در اروپا به دست آورد، اشاره‌ای نکرد.
 
بارسلونا (۸ از ۱۱): عامل مسی
در ۱۱ فصل اخیر کاتالان‌ها همه قهرمانی‌ها را به جز سه تا در لالیگا به دست آورده‌اند، دو تا به رئال مادرید رسیده و یکی به اتلتیکومادرید. بارسلونا در حالی به این موفقیت‌ها رسیده که تا قبل از این فصل، در ۹ فصل با رئال مادریدی رقابت کرده که کریستیانو رونالدو ستاره‌اش بوده اما حضور مسی تاثیرگذاری بیشتری داشته. کیفیت ثابت او، گل‌هایش و بازی‌اش به گونه‌ای بوده که هیچ راهی برای متوقف کردنش وجود نداشته.
 
بایرن‌مونیخ (۱۰ از ۱۴):
ماشین توقف‌ناپذیر
یک قهرمانی دیگر در بوندس‌لیگا در راه است و به نظر می‌رسد هیچ تیمی یارای رقابت با غول باواریایی را ندارد. توان اقتصادی فوق‌العاده آنها در مقایسه با رقبای داخلی به نحوی بوده که هیچ تیمی نمی‌تواند به آنها نزدیک شود. بوروسیا دورتموند در مقطعی با بایرن رقابت کرد اما بایرن با اضافه کردن چند بازیکن قدرتمند به تیم خوبش دوباره رقابت را یکطرفه کرد.
 
یوونتوس (۸ از ۸):
 نمی‌دانند بحران چیست
سایر تیم‌های طراز اول سری A در سال‌های اخیر سهمی از بحران داشتند اما یوونتوس مصون بوده و از اوضاع نابسامان رقبا بیشترین بهره را برده است. میلان و اینتر افت محسوسی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند و ناپولی و رم به اندازه کافی برای کنار زدن بانوی پیر قدرت نداشته‌اند. غول تورینی بازیکنان بزرگی در تیمش دارد و مثل بایرن هر وقت از سوی تیمی احساس خطر کند، ستاره‌هایش را جذب می‌کند.
 
پاری‌سن‌ژرمن (۶ از ۷):
 پول حرف می‌زند
حمایت قطری‌ها از پاری‌سن‌ژرمن این باشگاه را به طور کامل تغییر داده و حالا استعدادهایی در سطح کیلیان امباپه و نیمار را جذب می‌کنند و قبل از آن هم زلاتان ابراهیموویچ را خریده‌اند. موناکو در سلطنت آنها خلل مختصری وارد کرد اما دوباره به حالت عادی برگشت.
 
لیگ برتر: یک مورد متفاوت
در میان لیگ‌های طراز اول اروپا تنها لیگ برتر است که هنوز رقابت داغی دارد. منچسترسیتی می‌خواست با قدرت مالی‌اش سلطه مشابهی ایجاد کند اما حتی یک بار هم از قهرمانی‌اش دفاع نکرده و این فصل هم رقابت سختی با لیورپول دارد. در ۱۵ فصل اخیر پنج تیم متفاوت قهرمان شده‌اند، سیتی، چلسی، منچستریونایتد، آرسنال و لسترسیتی.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *