چرا گل زدن برای مهاجمان پرسپولیس تبدیل به آرزو شده است؟/یک خاطره قدیمی

سایت بدون – بازی پرسپولیس – سپاهان که معمولاً جذاب و پرگل بود، این بار سرد و کم‌حادثه از آب در آمد.

در سیزده بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر این تنها دومین تساوی بدون گل محسوب می‌شود. بخش زیادی از قفل شدن بازی را می‌توان به دلیل چیدمان پرسپولیس دانست که بر خلاف اکثر بازی‌های دو فصل اخیر با یک مهاجم بازی کرد.

عبدی و رمضانی، دو مهاجم پرسپولیس در لیگ بیستم آمار گل ضعیفی دارند و گل‌محمدی تصمیم گرفته بود با وحید امیری به عنوان تک مهاجم بازی کند. مهم‌تر از آن کادر فنی پرسپولیس با سه هافبک میانی می‌خواست بازیسازی سپاهان که در سه بازی گذشته ۹ گل زده بود را مختل کند و در رسیدن به این هدف موفق بود. نیمه اول بیشتر به درگیری‌های میانه زمین گذشت. دو تیم تلاش می‌کردند با پاس‌های کوتاه موقعیت بسازند، ولی پاس‌های اشتباه پرشمار هافبک‌ها حملات را نیمه‌کاره می‌گذاشت.

در نیمه دوم فشردگی بازی کمی کمتر شد و یخ بازی شکست. پرسپولیس در شروع این نیمه برتری نسبی داشت و نیازمند دو بار مجبور به واکنش شد. با گذشت زمان بازی متعادل شد و سپاهان با تعویض‌هایش توانست بازی را در اختیار بگیرد. در دقایق پایانی توپ بیشتر روی دروازه پرسپولیس بود و این بار نوبت حامد لک بود که با واکنش‌هایش دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد.
شهباززاده که با ۸ گل زده بهترین گلزن این فصل سپاهان است و با مصدومیت کی‌روش استنلی به نوک حمله رفت، دو فرصت خوب داشت که شاید در صحنه اول پاس می‌توانست گزینه بهتری از ضربه باشد. سروش رفیعی هم یک بار چیزی نمانده بود که دروازه تیم سابقش را باز کند که ضربه قوس‌دارش با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت. در نهایت می‌توان گفت که مهره‌های تهاجمی دو تیم روز خوبی نداشتند و بهترین بازیکنان زمین را باید دروازه‌بان‌ها و کاپیتان‌های دو تیم، حسینی و گولسیانی دانست که در بسته نگه داشتن دروازه‌ها موفق بودند.
این سومین تساوی پرسپولیس بعد از فینال آسیا و پنجمین تساوی در هفت بازی لیگ است تا هواداران را در آستانه شهرآورد نگران کند. پرسپولیس در دو تساوی قبلی مقابل نساجی و ذوب‌آهن توانسته بود یک گل بزند، ولی با فرمول جدید گلی نزد و ضعف خط حمله بزرگترین مشکل این تیم در آستانه بازی با استقلال محسوب می‌شود. پرسپولیس در ۷ بازی لیگ تنها ۶ گل زده و با متوسط کمتر از یک گل زده در هر بازی آمار تهاجمی ضعیفی دارد.
گل‌محمدی وقتی از گل زدن مهاجمانش ناامید شد، تصمیم گرفت با یک مهاجم بازی کند، ولی در این فرمول هم تیمش نتوانست فرصت‌های زیادی بسازد. این روش تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که هافبک‌های هجومی تیم، پهلوان، عالیشاه و نوراللهی به خط حمله اضافه شوند، ولی این اتفاق در بازی با سپاهان چندان دیده نشد و پرسپولیس به ندرت بیشتر از یک یا دو نفر در محوطه جریمه حریف داشت.
کادر فنی پرسپولیس حالا یک هفته فرصت دارد تا برای بازی با استقلال به دنبال راه حل باشد. بازگشت به چیدمان ۲-۴-۴ ممکن است به قیمت از دست رفتن میانه زمین مقابل استقلال تمام شود، ولی از طرف دیگر بازی با روش جدید امکان رسیدن به دروازه رقیب قدیمی را به حداقل می‌رساند.

آرمن ساروخانیان/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *