چشم برادران وارنر روشن/ نسخه پرده ای «جوکر» به ایران رسید

سایت بدون –هنوز یک ماه از اکران «جوکر» ساخته تاد فیلیپس نگذشته که نسخه غیرقانونی آن در دسترس کاربران سینمادوست ایرانی قرار گرفته است! این در حالی است که «زامبی لند ۲: شلیک نهایی» تازه ترین فیلم پرفروش هالیوود هم در نسخه پرده ای در فضای وب قرار گرفته است.

البته نمونه این اتفاق طی ماه های اخیر درباره چند فیلم پرفروش و پرطرفدار دیگر سینمای جهان از جمله «شیرشاه»، «مرد عنکبوتی:دور از خانه»، «روز و روزگاری در هالیوود»، «علاءالدین» و «داستان اسباب بازی ۴» هم رخ داده بود و جالب آنکه بعضی از این آثار در این فاصله کوتاه از اکران جهانی، با دوبله فارسی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند. در واقع ظاهراً نوعی رابطه میان میزان محبوبیت و حاشیه سازی فیلم با سرعت ورود نسخه پرده ای یا باکیفیت آن به بازار ایران وجود دارد.

اقدامی که هرچند علاقه مندان به سینمای جهان در ایران را بشدت راضی و خوشحال می کند، اما در هر حال به دلیل نبود قانون کپی رایت فی نفسه نوعی تخلف محسوب می شود.

نسخه پرده ای «جوکر» با کیفیت HDCAM 720p منتشر شده است. فیلم های با کیفیت HDCAM با دوربین اچ‌دی و یا موبایل از روی پرده‌ سینما ضبط شده و منبع صدای این گونه فایل‌ها میکروفون گوشی یا دوربین است. به همین علت کیفیت صدای این ریلیزها به هیچ وجه مطلوب نیست و نویز دارد. برخلاف فیلم های با کیفیت HDTS که با دوربین از روی پرده‌ سینما ضبط شده، اما صدای فیلم از منبع بهتر دیگری با تصویر سینک می‌شود.

نسخه پرده ای «جوکر» محصول برادران وارنر در حالی در ایران منتشر شده که مجموع فروش آن در آمریکا و سطح جهان به تازگی از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *