چهار کتاب برای پر کردن جای خالی جان اسنو و ملکه اژدها

سایت بدون -بسیاری می‌گویند با پخش آخرین قسمت «بازی تاج و تخت»، یکی از موفقترین سریال‌های تاریخ سریال تلویزیون به پایان رسید ولی، هنوز کتاب‌های ارزشمند بسیاری وجود دارد که در ژانر فانتزی سیاسی می‌تواند طرفداران این داستان‌ها را راضی نگه دارد. این مجله سیاسی تحلیلی کتاب‌های زیر را برای طرفداران این سریال پیشنهاد می‌کند:

** یک ** «بالانشینان و پایین دستان» نوشته دانیل پولانسکی

این کتاب با حال و هوایی شبیه داستان‌های نوشته شده مارتین در ۵۰۰ صفحه جنگ‌هایی تاریخی را روایت می‌کند که در اصل تاریخی خیالی از زندگی بشریت است. پادشاهی انسان‌ها در این داستان غیر قابل دست‌یافتنی شده است. سه هزار سال پیش انسان‌ها توسط موجوداتی فرابشری به بردگی گرفته شده‌اند که در مرکز زمین زندگی می‌کنند. آنها مجهز به شمشیر و آتش هستند و از این طریق قدرت خود را به رخ انسان‌ها می‌کشند.

** دو ** «امپراطوری گوبلین» نوشته کاترین ادیسون

کوچکترین پسر امپراطور نیمی انسان است و نیمی پری و به خاطر همین از سوی پادشاه به سرزمینی دور تبعید شده است. در حادثه‌ای پدر و سه برادرش کشته می‌شوند و او تنها وارث تاج و تخت امپراطوری است. او هیچ دوستی ندارد و هیچ تجربه‌ای هم در امور سیاست نداشته و به همین خاطر نمی‌تواند به کسی اعتماد کند. در همین حال اطرافش را آدم‌های چاپلوس پر کرده‌اند و او باید از میان این همه شلوغی امپراطوری‌اش را سروسامان دهد.

** سه ** «مرگ سه بخشی» نوشته مکس گلاداستون

در دنیای ترسیم شده در این کتاب الهه‌های بسیاری زندگی می‌کنند و ماجرا از مرگ یک الهه شروع می‌شود. قهرمان اصلی دختری به نام تاراست که خیلی وقت پیش مرده است ولی با کمک یکی از الهه‌ها به زندگی بازمی‌گردد تا ماموریت خطیرش در نجات سقوط شهر را برعهده بگیرد.

** چهار ** «تنها شهر» نوشته جو والتون

این رمان علمی تخیلی در یونان باستان اتفاق می‌افتد و ماجرای سفر در طول زمان یکی از الهه‌های باستانی یونان را روایت می‌کند. تنهاشهر جامعه‌ای است که هزاران کودک در آن زندگی می‌کنند ولی کمتر بزرگسالی در آن زنده مانده است و تنها کسانی هستند که از زمان‌های قبل در این شهر زندگی می‌کنند. در این شهر باستانی روبات‌های دست سازی هم هستند که از زمان‌های آینده به شهر آورده شده‌اند و کارهای انسان‌ها را انجام می‌دهند.

**** «انجمن آهن» نوشته چاینا میویل

زمان جنگ و انقلاب، توطئه و خشونت از سوی افرادی ماسک‌دار فرا رسیده است. در شهر، حکومتی، مردم را به نوعی به اسارت گرفته است. گروهی از شهر فرار می‌کنند و با عبور از سرزمین‌های عجیب و غریب در جستجوی امید از دست رفته خود هستند. آنها انجمنی به نام آهن تشکیل می‌دهند تا مردم را از دست حاکمان ظالم نجات دهند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *