چه برسر ستاره ولزی رئال مادرید آمده است/ گرت بیل در بن بست

سایت بدون -یکشنبه آینده دقیقا یک سال می‌گذرد از وقتی که گرت بیل شاید زیباترین گل تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. اگر قیچی برگردان او در کیف روی سانتر مارسلو یک رقیب برای بهترین گل فینال لیگ قهرمانان داشته باشد آن گل زین‌الدین زیدان در سال ۲۰۰۲ با پاس روبرتو کارلوس است. این دو نفر سال گذشته رابطه فوق‌العاده‌ای نداشتند و حالا بعد از ۱۲ ماه چیز زیادی تغییر نکرده. این بیشتر به چشم آمد وقتی زیدان برای آخرین بازی فصل رئال مادرید، بیل را برون گذاشت و گفت این بال ولزی متعلق به گذشته باشگاه است هر چند اطمینان ندارد که در این تابستان فروخته شود. این بن‌بست ناخوشایندی برای هر دو طرف است که شاید طولانی و آزاردهنده شود؛ وقتی از استراتژی اردوگاه بیل در اتفاقات پیش رو سوال شد، جواب دادند این بازیکن به تعطیلات می‌رود و از آن لذت می‌برد.
واقعیت همین است. استراتژی دیگری وجود ندارد. سه سال از قرارداد او با دستمزد ۱۷ میلیون یورو در سال باقی مانده و تا وقتی باشگاه دیگری با پیشنهادی مشابه جلو نیاید، او تمایلی به ترک رئال مادرید ندارد. رئال مادرید هم کاری نمی‌تواند بکند، این بلا را خودشان بر سر خودشان آورده‌اند. فکر می‌کردند یک تیم لیگ برتری با ۱۰۰ میلیون یورو به سراغ بیل می‌آید و آنها پول حاصل از فروش او را برای ساختن تیم سرمایه‌گذاری می‌کنند اما فعلا تعداد پیشنهادها برای او صفر است.
حتی از ایده قرض دادن او و پرداخت نیمی از دستمزدش نیز استقبال نشده، عاقلانه هم نبود که رئال سالی ۵/۸ میلیون یورو بدهد تا بیل برای دیگران گل بزند.
درگیری زیدان با بیل از انتخاب بازیکنان برای فینال لیگ قهرمانان فصل قبل شروع شد. او پنج گل در چهار بازی آخر فصل زده از جمله یک گل به بارسلونا و تصور می‌کرد برای اینکه در دیدار مقابل لیورپول در ترکیب اصلی باشد، کافی است. فینال فصل قبل هم در ترکیب اصلی نبود اما شکایتی نداشت به خاطر اینکه حس می‌کرد بعد از مصدومیت هنوز شرایطش صددرصد نشده و دیگران به خوبی جایش را پر کرده‌اند. این بار اما از تصمیم مربی عصبانی شد. این عصبانیت انگیزه او را بیشتر کرد و وقتی به زمین رفت دو گل زد تا رئال زیدان برای سومین بار پیاپی قهرمان اروپا شود اما صلحی حاصل نشد.
مصاحبه بعد از بازی کریستیانو رونالدو که از احتمال جدایی‌اش از رئال خبر داد، شاید بیل را تحریک کرد که به خبرنگارها بگوید ممکن است درباره آینده‌اش تجدید نظر کند اگر در ترکیب اصلی قرار نگیرد. بیل عملا تنها بازیکن رئال بود که بعد از جدایی چند روز بعد زیدان از او تشکر نکرد و آرزوی موفقیت نداشت ضمن اینکه از آمدن خولن لوپتگی استقبال کرد. حتی بیل را یکی از دلایل جدایی زیدان برشمردند. مربی احساس می‌کرد با وجود گل‌های فینال، بیل باید فروخته شود.
بعد از لوپتگی و سانتیاگو سولاری، زیدان برگشت و هیچ خبری از شاخه زیتون نبود، هیچ کدام هم سپرشان را نینداختند. بیل به دفتر زیدان در زمین تمرین والده بباس فراخوانده شد و رو در رو به او گفتند که در برنامه‌های فصل بعد مربی جایی ندارد. بیل می‌دانست این جلسه اتفاق می‌افتد و زیدان چه حسی درباره‌اش دارد، تصور می‌کرد آخرین بازی‌اش را برای رئال انجام داده. برای بازی بعدی روی نیمکت هم نبود و اگرچه در بازی آخر ذخیره بود و رسانه‌های اسپانیایی گمانه‌زنی کرده بودند که او می‌خواهد با هواداران خداحافظی کند اما نه اشتیاقی برای وداع وجود داشت و نه زیدان انتظارات برای بازی دادن او را برآورده کرد. سه تعویض صورت گرفت و مارکو آسنسیو، ایسکو و لوکاس واسکس به بازی آمدند، بیل هم به نیمکت چسبیده بود. به نظر نمی‌آمد ناراحت باشد. حتی با تونی کروس که پشت سرش نشسته بود، شوخی می‌کرد. قرارداد بازیکن آلمانی دوشنبه یک سال تمدید شد که با توجه به بی‌اعتمادی مربی فرانسوی به او در بازگشت به نیمکت رئال، عجیب بود.
بعد از سوت پایان، بیل با مارکوس آلوارس، مربی بدنساز بتیس که از روزهای بازی‌اش در تاتنهام او را می‌شناخت، سلام و احوالپرسی کرد و یکسره به رختکن رفت. هم‌تیمی‌ها را برای تشکر از هواداران در دایره مرکزی زمین همراهی نکرد. چرا باید می‌رفت؟ رابطه بیل با هواداران رئال در این فصل بدتر از همیشه شده. بیل بعد از گلزنی به لوانته در این فصل از شادی خودداری کرد و وقتی به اتلتیکومادرید گل زد، ژست غیرمودبانه‌ای گرفت. عصبانیتش به خاطر هواداران بود نه لوکاس یا تماشاگران اتلتیکومادرید. بیل نمی‌توانست باور کند چند هفته قبل بعد از مدت‌ها مصدومیت به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده و تقریبا روی نخستین تماسش با توپ، دروازه اسپانیول را باز کرده اما دوباره او را هو کردند.
شاید برای هر بازیکن دیگری غیرقابل تحمل بود اما بیل ذهنیتی قوی دارد و پوست کلفت است. تا جایی که به او مربوط است، باشگاه نباید قراردادش را تا سال ۲۰۲۲ با دستمزد سالانه ۱۷ میلیون یورو تمدید می‌کرد. حالا او به تعطیلات رفته و اگر زیدان و مادرید نتوانند تیمی پیدا کنند که حاضر باشد این دستمزد سنگین را به اضافه مبلغ انتقال سنگین‌تری تقبل کند، او ۱۵ تیر برای تمرین‌های پیش‌فصل به رئال بر می‌گردد بعد هم در کمال نارضایتی زیدان و بقیه اعضای تیم به آمریکای شمالی سفر می‌کند.
منبع: دیلی میل

نویسنده : پیت جنسن

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *