چه کسی جای لمپارد را می‌گیرد؟/چلسی در آستانه تغییر


هوای مه‌آلود چلسی

سم بلیتز
سایت بدون – شغل فرانک لمپارد در چلسی به شدت در خطر است چون این تیم با قبول چهار شکست در شش بازی اخیرش به رتبه هشتم سقوط کرده است. آبی‌ها در آخرین بازی خود به آسانی برابر تیم پپ گواردیولا ۳ بر یک شکست خوردند تا ناکامی‌های لمپارد در استمفوردبریج ادامه پیدا کند.
چلسی با باخت‌های قبل مقابل اورتون، ولورهمپتون و آرسنال در جدول افت کرده بود اما تیم غرب لندنی حالا پشت سر اورتون و استون ویلا است که یک بازی کمتر از تیم لمپارد انجام داده‌اند.
آنطور که «آتلتیک» گزارش داده، مقامات این باشگاه به دنبال گزینه‌های جایگزین برای مربیگری تیم بعد از فرم ضعیف تیم لمپارد هستند. در این گزارش آمده چلسی نگران فرم نامطلوب دو خرید هجومی تیم، تیمو ورنر و کای هاورتز است که بخشی از هزینه ۲۵۳ میلیون پوندی باشگاه برای بازسازی تیم در تابستان را تشکیل می‌دهند. ورنر، بازیکن سابق لایپزیگ که فصل قبل در ۳۴ بازی ۲۸ گل زده بود، در ۹ بازی‌اش در لیگ تنها یک گل زده. هاورتز ۸۹ میلیون پوندی هم بعد از آمدن از بایرلورکوزن تنها در دو بازی چلسی گل زده و لمپارد این بازیکن ۲۱ ساله را در چهار بازی آخر لیگ در ترکیب اصلی قرار نداده. حکیم زیش و بن چیلول در جای خود درخشیده بودند اما با مصدومیت افت کرده‌اند ضمن اینکه استحکام دفاعی تیم به تیاگو سیلوا و ادواردو مندی بود که در باخت‌های اخیر اشتباهاتی مرتکب شده‌اند.
آتلتیک همچنین گزارش داده تنش‌هایی بین لمپارد و برخی اعضای تیم اول باشگاه ایجاد شده بعد از انتقادات علنی که در برنامه شلوغ زمستانی صورت گرفت.
لمپارد بعد از باخت مقابل سیتی با سؤالاتی در مورد آینده‌اش مواجه شد اما گفت نگران آینده نیست: «این را می‌فهمم، از لحظه‌ای که شما چند بازی را در یک دوره کوتاه می‌بازید، این سؤال‌ها شکل می‌گیرد. همه یک طور دیگری نگاه می‌کنند و می‌گویند شما پول زیادی خرج کرده‌اید. همیشه این شرایط را حس می‌کنم، حتی وقتی تیم ما روند خوبی داشت چون همان موقع هم می‌توانستند نکات منفی در تیم ما پیدا کنند. من قصد ندارم با بالادستی‌ها حرف بزنم، هرگز این کار را نمی‌کنم. به خاطر اینکه ماه گذشته به درخواست تمدید قرارداد جواب ندادم. حالا هم نمی‌دانم درباره من چه فکر می‌کنند. من باید روی کارم تمرکز کنم نه اینکه دیگران درباره‌ام چه فکر می‌کنند چون این در کارم اختلال ایجاد می‌کند.»
لمپارد ۴۲ ساله اسطوره چلسی است و با زدن ۲۱۱ گل برای این تیم رکورددار است ضمن اینکه او رابطه خاصی با مالک باشگاه، رومن آبراموویچ دارد. او در تابستان سال گذشته در حالی که تنها یک سال سابقه مربیگری در رده بزرگسالان داشت، فرصت مربیگری در این تیم بزرگ را به دست آورد، آن موقع چلسی در میانه محرومیت از نقل و انتقالات بود.
او توانست چلسی را در جمع ۴ تیم بالای جدول جا دهد و به فینال جام حذفی برساند اما نتوانسته در این فصل تیم را پیشرفت دهد. درست است که چلسی با رده چهارم جدول سه امتیاز فاصله دارد اما سه امتیاز از رقیب لندنی‌اش، آرسنال پیش است که بدترین شروع خود را در نزدیک به ۵۰ سال اخیر در لیگ داشته، تیم میکل آرتتا با بردن سه بازی اخیرش پیشرفت قابل توجهی داشته. شایعات درباره جانشین لمپارد از هفته آخر سال ۲۰۲۰ شروع شد و روزنامه بیلد ادعا کرد چلسی علاقه دارد توماس توخل را که از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده، به خدمت بگیرد. این نشریه آلمانی ادعا کرد توخل مشتاق کار در استمفوردبریج است تا بتواند با هموطنانش، ورنرو، هاورتز و مدافع تیم، آنتونیو رودیگر کار کند.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *